Cu Nissan Qashqai la Cetatea Enisala: am găsit 5 motive pentru care 40% din clienții actuali rămân fideli SUV-ului

de Bogdan Mirică
Marti, 22.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu, 40% dintre clienții lui Nissan Qashqai ar opta pentru aceeași mașină. Am căutat cinci motive pentru acest grad de fidelitate într-o călătorie cu Nissan Qashqai până la Cetatea Enisala.

Pe la mijlocul secolului XIV, negustorii genovezi care controlau comerțul pe Marea Neagră au avut curajul de a ridica pe țărmurile românești de atunci un fort de apărare. Se înălța semeț pe un deal și avea să rămână în picioare până astăzi. Este vorba despre cetatea Enisala. Trecutul cetății este unul tumultos, trecând și pe sub stăpânire otomană, de unde și numele Enisala (Yeni Sale în turcește înseamnă „noua vestire”).

Astăzi, în jurul cetății, singura întindere de apă este cea a lacului Razim. Marea Neagră a fost îndepărtată de aluviunile aduse de Dunăre de-a lungul celor câteva sute de ani.

Asemeni negustorilor genovezi, tot de îndrăzneală a dat dovadă și Nissan în 2007, atunci când a prezentat lumii ideea de crossover compact. Mulți au ridicat o sprânceană, însă, la 14 ani distanță și două generații de succes, ni se dovedește că îndrăzneala celor de la Nissan a fost mai mult decât roditoare. Qashqai este un hit în segmentul SUV-urilor de clasă C și a primit recent o nouă generație.

Însă astăzi nu vom vorbi despre ea. Astăzi ne ocupăm în continuare de actualul model, care insistă să mai stea alături de noi o perioadă. Și chiar nu se simte bătrân, mai ales dacă ne luăm după ce spun clienții săi actuali. Potrivit unui sondaj efectuat de Nissan, 40% din clienții lui Qashqai sunt fideli modelului și ar cumpăra aceeași mașină. Cu un asemenea grup de fani în spate, evident că în mintea noastră, a jurnaliștilor, s-a născut întrebarea: ce iubesc oamenii atât de mult la această mașină, chiar și la 8 ani de la debut?

După ce am petrecut două zile alături de Qashqai la Cetatea de la Enisala, ca o paralelă a curajului de care au dat dovadă și genovezii și japonezii, am identificat 5 motive pentru care fanii lui Qashqai sunt îndreptățiți să fie fideli crossover-ului.

1. DESIGN

Dacă am șterge din memorie ultimii ani în care actuala generație a fost alături de noi și ne-am uita pentru prima dată la Qashqai-ul din imagini, am putea spune că este o mașină cât se poate de actuală. Designul este în continuare contemporan. Sunt destule SUV-uri abia lansate pe piață, care nu arată atât de agresiv și tăios precum Qashqai.

Să fie farurile, să fie grila cromată V-Motion, să fie muchiile caroseriei, să fie jantele generoase de 19 inch? Toate ingredientele acestea ajută mașina să rămână actuală.

2. MARIAJUL MOTOR ȘI CUTIE

Odată cu Qashqai, Nissan a reușit să descopere formula mariajului perfect. Puțină atenție pentru cei care se confruntă cu astfel de probleme acasă! Legătura dintre motor și cutie face ca acomodarea cu un Qashqai să se facă extrem de rapid.

Este genul acela de mașină pe care o conduci pentru prima dată, însă totul se întâmplă atât de natural, încât ai crede că vă știți de o viață.

În cadrul testului nostru până la Enisala, Qashqai a venit la test cu un motor de 1.3 litri, deja celebru pentru faptul că este dezvoltat alături de Mercedes-Benz și echipează o mulțime de modele cunoscute de pe piață. În cazul nostru, motorul a livrat 157 de cai putere și un cuplu de 270 de Nm, gestionat cu ajutorul unei transmisii cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte.

Motorul este rafinat, fără vibrații deranjante, iar sunetul său devine prezent în habitaclu dincolo de 4000 rpm. Cutia schimbă bine și te aduce mereu în zona resurselor îndestulătoare. Chiar dacă românii iubesc dieselul pe un SUV, modul în care sunt livrate resursele acestei unități pe benzină nu vor dezamăgi.

3. SPAȚIUL INTERIOR

Chiar dacă e un model lansat în anul 2013, iar de atunci până în prezent SUV-urile au tot crescut în dimensiuni, Qashqai păstrează un spațiu interior generos. Asta se vede foarte clar pe bancheta din spate, unde trei adulți pot încăpea confortabil, cu suficient spațiu la nivelul picioarelor. Și la nivelul capului, cu tot cu acoperișul panoramic, există un spațiu decent.

În portbagaj ai o capacitate specifică unui model compact, dar ușor mai mică decât a rivalilor. Qashqai compensează însă cu o serie de soluții de compartimentare a spațiului. Spre exemplu, planșeul care ascunde podeaua dublă este alcătuit din două bucăți. Dacă îți plac puzzle-urile, atunci o să găsești soluții pentru ca plasele tale de cumpărături să rămână pe loc în timpul transportului. Nu mai vorbesc de faptul că există o mulțime de elemente de ancorare. Deschiderea hayonului este generoasă, iar buza de încărcare nu este ridicată, astfel încât să nu incomodeze încărcarea sau descărcarea bagajelor.

Cât privește spațiile de depozitare de la interior, ele sunt mai generoase decât în cazul multor SUV-uri rivale, mai nou lansate. Ai mult spațiu în portiere, ai o cotieră generoasă și spațiu pentru pahare. E drept, pe consola centrală aș fi vrut un spațiu ceva mai generos pentru telefonul mobil. Asta și pentru că ele devin din ce în ce mai mari.

4. ERGONOMIE

Nissan Qashqai poate servi drept exemplu de ergonomie exemplară. După numai câteva ore cu mașina asta, poți opera comenzile climatizării sau cele de pe volan cu ochii închiși. Deși nu e indicat, mai ales când vă aflați în mișcare. Lăsând gluma la o parte, faptul că avem butoane foarte bine trasate ajută mult atenția.

Nu trebuie să îți iei ochii de la drum ca să pornești climatizarea sau ca să verifici consumul pe computerul de bord. Nu e nevoie de operare tactilă, ceea ce poate fi o adevărată binecuvântare pentru conservatori.

De asemenea, după mine, Qashqai oferă cam cea mai simplă activare a unui sistem de rulare semi-autonom. E foarte ușor să pornești Pro Pilot, adică funcția care menține distanța față de mașina anterioară și care păstrează banda.

Pe lângă butoanele și comenzile clare, volanul vine și cu o formă plăcută, în continuare atrăgătoare, cu partea inferioară ușor turtită. Scaunele au fost divine pe cei aproape 600 de kilometri parcurși, oferind și un design care nu trădează niciodată faptul că avem în față o mașină cu 8 ani de activitate.

5. PREȚUL

Nissan Qashqai a fost întotdeauna o alegere atractivă și datorită prețului său, raportat la ceilalți rivali din segment. Nu a fost cel mai accesibil crossover, însă s-a păstrat mereu la mijlocul clasamentului, plusând cu multe dotări standard și cu elemente de siguranță importante, cum ar fi și funcția Pro Pilot, despre care am amintit mai sus. În prezent, actualul Nissan Qashqai poate fi comandat la noi în țară de la 21.900 de euro, însă toți clienții au parte de o ofertă specială.

Mai exact, versiunea de motorizare pe care am testat-o eu are un preț de numai 21.600 de euro. Cu tot cu TVA. Pentru motorul de 156 de cai putere și cutia automată cu dublu ambreiaj. De banii aceștia primești o listă de dotări generoasă, care include climatizare pe două zone, jante de 18 inch, scaune față încălzite, sistem de navigație, camere cu vedere la 360 de grade (Around View Monitor), acces și pornire fără cheie, faruri cu aprindere automată. E drept, prețul de 21.600 de euro este valabil prin programul Rabla.

Nissan oferă garanție pentru cinci ani sau 150.000 de kilometri și, foarte important, întreținere gratuită pe această perioadă. Adică fără bani de revizii. Și, pentru că pandemia ne-a învățat pe toți să fim eficienți cu timpul nostru, Nissan Qashqai se poate comanda și online, din fața laptopului sau telefonului tău mobil.

Însă, cu toate aceste beneficii online, bucuria unei călătorii ca în vremurile bune nu prea poate fi egalată. Așa că am savurat fiecare moment alături de Qashqai la Enisala și am rămas cocoțați pe dealul cetății până când soarele ne-a pictat pe cer un apus de poveste.

Comentarii (15)

  • O mașină reușită
    13 8
  • Greta Tintin Eleonora Ernman T
    De ce sa dai 21000e pe asta cand poti da 34 000euro pe un Zoie si face Bucuresti-Enisala dus-intors in 4 zile? Dai un ban dar salvezi focile,ursii polari si somonii din Canada.
    17 8
  • netam-nissan
    mă bucur că băgați acu și teste complete la rubrica Retro.
    vă pot deci împrumuta oricând nissanu meu Tiida Sedan pentru probe.
    merge brici nu bate, nu troncăne, doar plouă un pic în el că-s mici găurile de rugină, nu reușesc să intre șobolanii lu Clotilde.
    19 5
  • @tatraurs
    Asa e ma baiatule. Cum zici tu. Cand nu ai nimic concret a spune vorbesti balarii. Ca deobicei. Acum ia-ti medicatia si la culcare. Te trezim noi la urmatorul articol. Bine?
    3 18
  • nu e tatraurs. Sunt eu.
    11 2
  • @netam
    Nu-i rubrica Retro, e Feature (cred că înseamnă ”fă ture” în româneză.)
    Orice publi-găselniță e bună oricum pentru lichidarea stocurilor.
    14 1
  • Uzată moral, nu aș cumpăra-o sub nicio formă.

    Dacă ar fi fost măcar o versiune PHEV e-Power , atunci da!

    Dar aşa, o vechitură, total înapoiată faţă de anii 202x !!

    Singurul lucru bun, pro pilot, dar fără PHEV cu e-Power, nu valorează nici cât o ceapă degerată.
    3 25
  • Ca şi cum pe piaţă tot apar televizoare cu LED, iar eu să îmi cumpăr TV cu tub catodic de sticlă !!??!?

    wtf?
    Pe ce lume trăieşte Nissan?
    2 21
  • ce masina ai?
    8 1
  • @@Edik
    Are mama-sa un Polo rosu pe care-l mai conduce si el arar prin poligon.
    10 1
  • Un articol potrivit pentru scapatul de stocuri. Vine modelul nou la vanzare si se pare ca mai au pe stoc vechia varianta. Pentru cei carora nu le pasa, ar putea fi o afacere buna... cu reduceri frumusele.
    13 3
  • nu stiu de cata publicitate au nevoie. La cat s-au ridicat preturile, oferta actuala la 1.3 automata N-Connecta pe la 21.900e este un best-buy. pt ce dotari primesti. Eu cand am fost sa vad unul (nu am cumparat din alte ratiuni), avea dealerul 4 masini pregatite pt livrare in ziua aia si in spate inca vreo 10 bucati de abia ajunse (comandate). Deci cred ca se vand f bine.

    Ok, e la final de generatie, dar pt o masina rivala cu dotarile de la N-connecta si automata, mai decartezi ceva bani, cu tot cu ofertele speciale: pt 3008 inca vreo 4000 euro in plus si e motor 1.2 130cp, pt Karoq inca vreo 3500e in plus (dar ai leduri in plus; masina e insa tot la final, vine noul model in toamna), pt Sportage tot vreo 3000 (tot final de generatie). Chiar si pt Grandland sau Renault mai decartezi 2000-2500e in plus si sunt tot la final de generatie.

    Ce trage putin in jos Qashqai-ul e sistemul multimedia mai incet (dar pana la urma iei masina sa o conduci, sa fie sigura si sa te simti confortabil in ea, nu pt media). Dpmdv masina e un best buy pt un cuplu care doreste suv compact, sau pt o familie de 3 persoane max (portbagajul e ceva mai mic, 430L; si nu are aeratoare spate).
    8 1
  • O fi la final de generatie,dar cine isi ia masini aparute nou o sa simta pe pielea sa toate "bolile copilarie". Cele mai fiabile sunt cele ajunse la facelift sau la final de generatie.De obicei dupa facelift rezolva mai toate problemele aparute,le testeaza toti constructorii pe astea noi pe carca clientilor,in concluzie,cine vrea o masina noua s-o tina cativa ani,sa-si ia cu facelift(dar nu motor nou introdus) sau la final de generatie.
    9 1
  • Anonim
    40 % dintre clienti sunt conservatori . Eu nu am cumparat de doua ori o masina aceias marca . Viata trebuie traita ai nevoie de experiente noi
    6 2
  • mircea badea
    deci tot niciun motiv pt suv. de ce e pozata pe asfalt? de suv ce e..

    iar clima pe mai multe zone e o tampenie, pierd de 2 ori mai mult timp sa egalizez temperatura. mai bine deschid geamurile.

    scaune incalzite..doar daca porti mini sau ciorapei.

    jante de 17/18 in ro..bravo
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru