Cum ne-a ajutat programul Rabla: peste 350.000 de mașini vechi casate în ultimii 5 ani

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 15.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unei statistici a Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), în ultimii 5 ani au fost casate peste 350.000 de mașini vechi prin intermediul programelor Rabla.

Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Național sau, cu alte cuvinte programul Rabla, și-a propus să scadă vârsta medie a parcului auto din România. Și, din câte se pare, are succes, cel puțin asta arată o statistică AFM.

În intervalul 2018-2022, românii au casat, prin intermediul programului Rabla Clasic, 327.556 de mașini vechi. Cu ajutorul tichetelor primite de la stat, au fost achiziționate 266.076 autoturisme noi. În primele 11 luni din 2023, acestora li s-au adăugat 30.540 de mașini noi.

Din totalul mașinilor noi, finanțate prin Rabla Clasic în 2023, 10.628 au purtat marca Dacia. Pe locurile 2 și 3 s-au clasat, pe rând, Toyota și Renault.

Tot în perioada 2018-2022, prin programul Rabla Plus au fost achiziționate 32.500 de mașini noi: 6.033 de exemplare cu sistem plug-in hybrid și 26.480 de unități complet electrice. În primele 10 luni din 2023, românii și-au cumpărat prin Rabla Plus alte 10.239 mașini PHEV și 100% electrice.

Și în acest caz, Dacia conduce clasamentul, cu 4.354 de vehicule din totalul de 10.239.

Pe următoarea poziție, cu 1.549 de mașini, îi regăsim pe americanii de la Tesla. Pe ultima treaptă a podiumului a urcat Volkswagen, cu 603 mașini. Urmează apoi Renault și Hyundai.

via Economica

Comentarii (9)

  • Octavian
    mda, 350.000 casate din banii nostri.
    5 3
  • Alta-mi pare problema.. nu mai incapem pe drumuri, mai mult stam blocati in trafic decat sa ne deplasam.
    8 1
  • Ne spuneti, va rog, si pe bune va rog, cu cat a scazut varsta medie a parcului auto in romania. Ca in urma cu cativa ani mi se pare ca era pe la 14 ani.

    In rest, continui sa spun ca programul a fost prost facut si practic au fost bagati bani MULTI in buzunarul concernelor auto. Pe romani, economia romaneasca, prea putin i-au avantajat acei bani. Programul asta trebuia sa fie facut altfel, cu cap, banii sa mearga acolo unde trebuie, la cei care sunt mai stramtorati financiar. Odata pentru ca trebuia sa fie un program social. Si in al doila rand pentru ca EI SUNT CEI CARE CUMPARA MASINI IEFTINE, POLUANTE SI NESIGURE, nu cei care isi permit electrica.
    De asemenea, chestia pe care am tot spus-o, trebuia ca banii sa fie pentru masini produse in romania, ca sa se incurajeze economia, locuri de munca, firme noi conexe industriei auto si investitiile straine ale marilor concerne auto.
    Practic banii aia au fost aruncati in conturile grase ale unor producatori care oricum sunt full de bani si spre cei care oricum aveau bani de o masina noua, banii de la stat au fost "un bonus".
    In plus, efectul pervers al acestui program a fost ca producatorii au tinut preturile sus, toata piata a fost influentata negativ si acum s-a ajuns in situatia in care de ex electrice nu se mai vand deloc, pentru ca cine e prost sa dea cu 10000 in plus pe masina in loc sa astepte pomanageala de la stat anul viitor?!

    Sunt aproape sigur ca la anu' o sa ruleze acelasi film, cu toate ca s-a vazut ca producatori ca VAG au ieftinit electricele cu valori chiar PESTE acel bonus de 11000 de eur. Skodq Eniaq era mai ieftina cu 15000 de eur de pe stoc.

    Masuri proaste, bani aruncati. Ca de obicei
    10 0
  • oamenii tot nu inteleg ca masinile mai vechi de 10 ani trebuie casate iar anvelopele mai vechi de 5 ani aruncate.
    1 14
  • Seriff
    @sandu, poftim?
    Masinile mai vechi de 10 ani casate?
    De ce? O masina veche de 10 ani intretinuta corect de ce sa fie casata?
    In vest merg oamenii cu golf 4 fara probleme si s-a trezit sandu din varful dealului sa vina cu idei comuniste, nu mai scapam odata de spiritul asta comunist.
    12 1
  • Renault tocmai a oprit in Fanta comenzile pentru mizeria numita Spring. De ce? Pentru ca nu se mai califica la pomana de la stat. Statul francez, totusi, in cele din urma, s-a trezit, si nu mai cheltuie banii cetateanului pentru masini produse in China.

    Deci pentru andreea si toti pudratii care citesc: Franta nu mai cheltuie bani pentru masina lor, frantuzeasca, in Franta, daca e produsa la chinezi. Ati ajuns cu bine pana aici? Ati reusit sa intelegeti?

    La noi pe cand, domnii nenea politicieni?

    PS: asta e inca o dovada incontestabila ca politicile lui Trump au fost bune. Protectionismul e bun, daca vrei sa ai locuri de munca si bunastare la tine acasa si nu la export. Bine-nteles ca toate vuvuzelele media au urlat cat le-au tinut bojocii ca nationaliiiism, ca populiiiiiism. Ok, nu se aude acum nicio soapta cand e vorba de franta. :)
    PS2: inca o data se vede ca mizeriile cu baterii nu se vand. Pur si simplu, nu se vand. Decat cu ajutoare grase de la stat. Si nici asa. Sunt curios cate Tezle se vand in Romania fara Rabla. Ar fi o tema de articol asta. Daca presa ar fi impartiala si ar avea curaj.
    2 1
  • Al Bundy
    Urlu pe site-urile auto de 1 an de zile că trebuie eliminat programul Rabla, astfel vânzările fiind naturale.
    De pe urma acestui program s au îmbogățit efectiv unii care au beneficiat cu dedicație de acesta.
    4 0
  • Banditos
    Da, de bun simt ar fi stoparea programului rabla si inceput de la zero. Sunt de acord cu ce spune @PMC, rabla (cu cele mai bune subventii) doar pentru productia interna (indiferent de motorizare - pentru ca vrem dreptate pentru toti, nu?), in acest caz, oricum cei cu situatii financiara mai slaba ar fi cei mai favorizati datorita tipului de productie din Romania...apoi mai stravezie (rabla) pentru productie externa si una spre zero pentru made in ciaina. Dar, ce te faci ca se trezeste Renault sa importe CKD-uri si sa stampileze made in Romania pe un produs facut in China si asamblat in Ro? Dacia asta unde o incadrezi?
    0 0
  • Ionuț
    Și pe lângă s-au înmatriculat 1,5 milioane de sh-uri în tot același timp !!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru