Dedicare dusă la extrem: Vopsirea unui Bugatti durează chiar și 700 de ore

de Alexandru Monenciu
Vineri, 17.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Atenția la detalii este crucială atunci când construiești un Bugatti. Puțină lume știe că numai vopsirea unui exemplar poate dura chiar și 700 de ore.

Bugatti creează unele dintre cele mai scumpe mașini din lume. Adevărate opere de artă pe roți, unde atenția la detalii și grija pentru mașină este direct proporțională cu prețul cerut.

Potrivit reprezentanților constructorului din Molsheim, vopsirea unui singur exemplar Chiron (și a modelelor derivate din acesta) durează între 600 și 700 de ore.

Înainte de aplicarea stratului de bază, sau primer, specialiștii Bugatti inspectează atent fiecare panou de caroserie pentru a detecta posibile imperfecțiuni. Dacă există chiar și o imperfecțiune de abia sesizabilă, panoul este reparat în totalitate.

Aplicarea stratului de bază durează 100 de ore. Alte 100 de ore de muncă sunt, mai apoi, dedicate diverselor operațiuni de dinaintea aplicării primului strat de vopsea.

După ce au vopsit mașina, cei de la Bugatti verifică, din nou, fiecare panou de caroserie pentru a vedea dacă există variațiuni de culoare. Complexitatea este cu atât mai mare cu cât unele panouri sunt fabricate din metal, altele din fibră de carbon.

Apoi, urmează 4 zile de lustruire.

Ulterior, mașina este inspectată, timp de 10 ore, într-un tunel de lumină pentru a se asigura că totul este perfect.

via Bugatti

Comentarii (10)

  • şi cât CO2 la suta de km emite în atmosferă ?

    Zgomotul? Tot aşa trezeşte un cartier întreg??
    4 14
  • Da Mike, cum Bugatti este folosit la naveta si ca share car… o sa fi afectat maxim.
    Producția unui Bugatti poluează mai mult decât oricare din noi vom reuși intr-o viața… deci este din start o inepție sa pui așa ceva in discuție, dar nu te opri, sunt unii care au 10 masini, case de 1.000 mp, piscine încălzite si iarna… dar au Tesla Y subvenționate pe banii pensionarilor… well done!!!
    12 4
  • @inexorabil
    traim intr-un Simulator... verde!

    masina aia oricat o lustruiesti tot urata e..si tot ia curbele ca un suv..
    5 5
  • Adrian
    700 ore si o duci la Monaco unde ti.o zgarie un francez in 0,7 scunde. Praful tot se pune pe ea, pasarile tot se caca pe ea.
    8 1
  • @inexorabil
    deci practic si tu esti de acord cu mine, desi sunt sigur ca daca era 4tdi vroiai si tu una.

    pe unde protestezi zilele astea impotriva stapanilor? sau esti ocupat cu arpagicul?
    5 3
  • @dutzu
    https://www.extremetech.com/aerospace/new-electric-airplane-takes-off-like-conventional-planes
    1 3
  • oricine
    Stupefiant. Iar au uitat infirmierii de la "fără clanța" ușa deschisă.
    Cât despre datele spuse de ăștia am mari rezerve. Ce grosime are vopseaua aplicată ca să o lustruiești 4 zile și să mai rămână ceva? Și cu o pană de păun dacă treci de 100 de ori peste vopsea tot rămâne o urmă. Cred că este doar o chestiune de marketing, în care au inclus pauzele de masă, timpul de odihnă, concediile de maternitate și paternitate, instruirea de protecție a muncii precum și timpul de deplasare la serviciu.
    9 1
  • Sa fie ca nu le oprește nimeni…

    Rivian, a maker of electric trucks, said on Tuesday that it lost $1.7 billion in the final three months of last year as it struggled with production difficulties.

    The loss brings the company’s total losses for 2022 to $6.8 billion and highlights the troubles that once-promising start-ups are having gaining ground on Tesla, which dominates the electric vehicle business. Last week, another young automaker, Lucid Motors, said that it lost $2.6 billion in 2022.
    1 3
  • @dutzu
    aia sunt bani virtuali, nu au pierdut nimic, sunt pe plus fiindca vand.
    si am impresia ca nemtii viseaza la fiabilitatea lor..
    1 2
  • Nu am acțiuni nici la unii nici la alții… deci nu sunt afectat, nemților cărora le producem componente își respecta planurile de producție pe 2023 așa ca totul ok. La Rivian le-am dat pas, in urma cu aproape 2 ani au venit cu “nasul le sus”, luna trecută au venit iarăși pentru ca au furnizori care renunță la contracte, dar nu ia mai băgat nimeni in seama. Cu volumele care le produc nu sunt relevanți, cel puțin nu pentru orice producător de componente.
    La Lucid este si mai lipsit de interes.
    Cu portofoliu exclusiv electric este destul de dificil de supraviețuit cel puțin încă 5 ani… pararea mea.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru