Director resurse umane Renault România: "Fiecare zi de protest la Mioveni afectează PIB-ul României"

de Sebastian Toma
Joi, 04.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Radu Mavrodin, directorul de resurse umane al Renault pentru regiunea România şi Euromed, a declarat că fiecare zi de protest la Mioveni costă constructorul 20 de milioane de euro la nivelul cifrei de afaceri.

O zi oprire a producţiei se simte. Când se ajunge la mai mult, şi sper nici să nu ne punem problema asta, o vom resimţi şi eu, şi dumneavoastră

Radu Mavrodin
director de resurse umane pentru România şi regiunea Euromed Africa în cadrul Grupului Renault
Radu Mavrodin, director de resurse umane pentru România şi regiunea Euromed Africa în cadrul Grupului Renault, a declarat în cadrul unei întâlniri cu presa la Piteşti că fiecare zi de grevă la Dacia afectează România. Potrivit lui Mavrodin, protestul spontan derulat la uzina din Mioveni în data de 20 martie 2013 a costat compania aproape 20 de milioane de euro la cifra de afaceri. Efectul acestei greve locale asupra României este simplu de observat, spune Mavrodin, deoarece Dacia are o cifră de afaceri echivalentă cu 3-4 procente din PIB-ul României, ceea nu este deloc neglijabil.

Contractul colectiv de muncă a salariaţilor uzinei din Mioveni va expira pe 6 aprilie, iar semnarea unui nou contract ar putea fi amânată în cazul în care sindicaliştii şi reprezentanţii constructorului nu vor ajunge la un acord. În cadrul evenimentului organizat la Piteşti, Radu Mavrodin a declarat că angajatorul, adică Grupul Renault, le-a oferit salariaţilor o creştere de 8 la sută a salariilor, pe care a calificat-o drept nemaiîntâlnită în contextul economic actual în această industrie. În 2012, angajaţii fabricii Dacia din Mioveni au avut un salariu mediu net situat în jurul valorii de 500 de euro, iar o creştere a salariului de bază cu opt procente s-ar simţi în cazul fiecărui salariat.

Spre comparaţie, angajaţii fabricii Renault din Tanger au un salariu mediu de 250 de euro.

Esential 50 la sută este diferenţa dintre salariul mediu al lucrătorilor în producţie de la fabrica Dacia din Mioveni şi cel al lucrătorilor de la fabrica din Tanger.
Reprezentantul Renault a reafirmat intenţiile constructorului francez de a investi în România, factorul social fiind un element cheie al uzinei argeşene. Altfel spus, automatizarea suplimentară a uzinei din Mioveni este întârziată pe cât posibil, pentru a evita concedierile masive care ar putea avea loc pe fondul unei asemenea măsuri. Spre comparaţie, uzina Renault din Tanger (Maroc), are un grad de automatizare superior. Însă, reprezentantul Renault spune că fabrica din Maroc şi uzina din Mioveni au potenţiale comparabile în viitorul apropiat.

Vestea bună, atât pentru România, cât şi pentru angajaţii din Mioveni, este că Grupul Renault nu intenţionează să-şi reducă efectivul la fabrica din judeţul Argeş şi că va continua investiţiile în ţara noastră. Mai mult decât atât, România este prima ţară după Franţa ca importanţă pentru concernul Renault, spune Radu Mavrodin, dat fiind gradul ridicat de integrare al furnizorilor, al centrelor de piese, al centrelor de testare şi dezvoltare, precum şi al centrelor tehnologice din România.

Marocanii au doar un centru de formare, unde noii salariaţi trec printr-un program de instruire intensiv, care are costuri ridicate şi durează trei luni, în urma căruia aceştia devin lucrători de top pe posturile pe care se specializează. În timp ce cadenţa fabricii din Maroc este la ani distanţă de capacitatea maximă, fabrica Dacia din Mioveni lucrează la capacitate maximă şi doar pe comandă. În curând, fabrica Dacia va introduce în producţia de serie noul Logan MCV, model prezentat la Salonul Auto de la Geneva.

Comentarii (19)

  • ce jigodie! cu ce texte vine!!! lasa tati pib-ul, da salarii cum trevuie la oameni! asa ati imbrobodit si prostii de la mediu ca va retrageti si au pus astia botul modificand pentru e3 si e4 diesel.... niste jigodii astia de la dacia, o spun cu simt de raspundere.
    vlad din pitesti
    13 11
  • daca e adevarata stire cu...salarul mediu, e chiar ok...eu sunt profesor de matematica am 10 ani vechime si spor de zona maxim...si deabia iau 1100lei.....dar....ma rog orice-i posibil.in alte tari unii muncitori faceau greva in 2005 pt.un salar de 4000dolari,salar care nu le convenea...mult ai mult cheltui putin ai putin cheltui deci nemultumirea a fost este si va fi un specific definitoriu pt.oameni....de fapt este unul din aspectele (psihologic) pe care conteaza bancile.
    25 6
  • Treci la munca la privat, profesore!!! Bugetar obosit ce esti !!!!
    8 25
  • Dom' profesor, fi cinstit.Ia zi-ne, faci pregatire cu elevii claselor carora le predai, in mediu privat, pe parale? Daca zici nu, ai fi primul profesor de mate' din Romania .Nu sunt impotriva pregatirilor ,ca principiu, dar in Romania a devenit o modalitate de santaj si stoarcere de bani de la parinti; predam pe sponci si ,,CAUTATI PE NET !"la clasa ca sa-i determinati pe parinti sa va plateasca acasica!
    8 14
  • razvanis
    Tanger 250 euro, Mioveni 500 euro , dar in franta care e salariul mediu ? Romania chiar nu are voie sa treaca de statutul de tara de lumea a3-a ?
    20 5
  • "Salar"- asta e probabil motivul pentru care castigati 1100 lei pe luna. Sigur sunteti profesor?
    5 13
  • TC1900
    din pacate in romania avem costuri de UE (accize la benzina si motorina aproape ca in franta , costuri cu energie regenerabila , accize la cafea, bere, tutun, tva de 24 % - taxe care sunt covins ca in maroc nu exista )si salarii un pic peste tanger

    asa ca motivatia lui dnu de la resurse umane e puerila...
    19 2
  • e clar!!!sintem o tara bananiera daca pib-ul nostru sta ,sau depinde numai de renault!!!! la multe succesuri
    10 3
  • Il doare pe nenea asta fix in pix de PIB-ul Romaniei. Probabil ca actionarii joaca in ghete si-i terorizeaza pe manageri cu telefoanele sa rezolve problema, ca le scad milioanele din dividende si nu isi mai pot intretine amantele. Crude vremuri mai traim, lacomia a atins cote alarmante.
    @ego
    Te aliniezi cu success specificului mioritic, in ciuda pretinsei educatii de inalt nivel: 'daca eu am salariu mic, las' sa aiba si altii, de ce numai eu?' O secunda n-ati gandi sa protestati pt salarii decente si sa fiti de partea celor care cer macar un nivel minim de salarii decente. Un nivel minim care, in conditiile traiului din Romania, ar trebui sa fie cel putin 700-800 E. A trai cu un salariu de 250-300 E in Ro deja nu mai reprezinta conceptual un trai, ci o supravietuire., adica un fel de 'traiesc cat sa nu mor'. Asta inseamna cvasi-acceptarea statutului de sclav.
    14 5
  • pierd 20mil din cifra de afaceri .. si ce afecteaza fix deloc, ca nu platesc aproape nimic impozit la acei bani. Singurii bani care intra in buget sunt impozitele pe salarii si diversi bani ce scapa catre furnizori de piese si subansamble din romania.

    ... ce-mi place de ei ca se dau "raniti" imediat cum ii deranjeaza ceva ... parca-i vad ca o sa ceara marirea taxei pe SHuri ca sa recupereze acesti 20mil/zi ...
    14 1
  • Situatia muncitorilor Dacia din Romania va deveni si mai dificila in momentul in care va fi finalizata uzina aflata in prezent in constructie in Algeria, uzina ce va produce 100 % ..... modele Dacia . In Algeria costurile de productie sunt mai mici decat in Maroc, asa ca daca cei din Romania vor vrea sa protesteze, cerand salarii mai mari ( este un drept firesc, uita-te la muncitorii VW Group care in fiecare an cer si primesc o crestere salariala de 4 % ), Renault poate oricand sa inchida uzina desi sunt foarte multi romani care cred in continuare ca uzina din Romania va fi deschisa cat timp va exista brandul Dacia .
    8 4
  • @ @dan
    Concluzia ta este, deci, ciocu' mic si joc de glezne, ca altfel ne iau algerienii painea de la gura? Eu cred ca tu ai ramas in epoca stalinista. In primul rand, nu intelegi ce avantaje au nesimtitii astia de francezi la noi, ce mana de lucru priceputa platita cu salarii de lumea a 3-a. In al doilea rand, nemtii au bunul simt ca transmita beneficiile succesului tuturor angajatilor, proportional cu contributia fiecaruia, ceea ce la francezi n-ai sa vezi, mai ales in relatiile cu popoarele sclavagiste. Ei nu stiu decat sa ia. Stiu, pt ca am avut personal experienta unor negocieri cu reprezentanti ai natiei lor, se dau importanti si darnici aruncand cu cate o ciosvarta dar imediat cer luna de pe cer. Personal, ii consider oameni de evitat, mai degraba m-as baga in afaceri cu evreii (fara sa fiu antisemit sau rasist). Daca lumea din tara asta si-ar cere drepturile de bun simt care i se cuvin, altfel am fi respectati ca natie. Asa, stam cu frica sa nu ne fure africanii job-urile. Stai tu linistit, 99,99% nu pleaca nici un Renault cu Dacia din Romania. Asta nu inseamna ca putem sa-i si scuipam intre ochi, ca nu se intampla nimic, dar nici sa stam ca blegii sa spunem saru-mana la resturi de copane nu trebuie.
    10 4
  • @dan
    Dar ce te face pe tine sa crezi ca Renault ramane in Romania?
    Daca ei au un cost mai mic in Algeria, de ce ar ramane in Ro?
    Au mai multe avantaje? Voi tot tineti cu angajatii de la Mioveni, dar habar nu stiu de ce. Salariu mediu de 500Euro net/luna ti se pare putin?!
    6 5
  • In luna februarie 2013, castigul salarial mediu nominal brut a fost de 2144 lei, cu 0,3% mai mare decat in luna ianuarie 2013, ia cel net a fost de 1553 lei, in crestere fata de luna precedenta cu 5 lei (0,3%), se arata intr-un comunicat furnizat joi dimineata de Institutul National de Statistica (INS).
    Deci salariul mediu net in Romania este de 1553/4,4 = 353 euro
    3 0
  • Cristi
    Nokia sau Renault, care-i diferenta? Toti vor alerga dupa bani (invers dupa cheltuieli mai mici). E motivul pentru care Renault fabrica masini in ro...care se numes Dacia ca sa taca statul si muncitorii si clientii romani. Si o sa plece si din Algeria daca si muncitorii de acolo vor dori sa se alinieze cu francezii. Algeria oricum are suficiente alte transporturi in relatia cu Fr. Nu vor sta francezii sa astepte refacerea CFR sau creearea de autostrazi sa se transporte masinile lor spre Europa. Jumate din Africa li s-a mutat deja in tara, e loc pe vapor si de dacii sau cum s-or numi, atunci cand cifra zice ca nu mai renteaza in lumea a 3a numita Ro ci mai degraba in cea numita Algeria...Factorul lor social este inultuti cu factorul de interes.
    "Noi vrem egalitate dar nu pentru catei" si aici intram si noi dar si ei...si asta nu se va schimba
    7 0
  • Ieri era Maroc acum este si Algeria, urmeaza Burkina Fasso traverseaza oceanul la Surinam si Guyana Franceza ca sunt vecine si se iubesc precum ca Marocul cu Algeria si lovitura maxima Logan de Bora Bora
    Asta cu Algeria de unde a mai iesit?
    Cum poti sa spui o asemenea ineptie, Mavrodine si daca este adevarat nu spui asta, denota altceva
    0 0
  • AndreiRN
    Inchide poarta si sa-si faca romanii singuri un Lastun.
    0 3
  • Voi traiti in Romani si veti nivel de trai ca in Franta sau Germania.
    @dan, ti-am mai spus si in alta parte. Fratele meu, daca tu crezi ca muncesti prea mult pentru banii pe care ii castigi intr-un oras ca Pitestiul, da-ti frate demisia, muta-te la Craiova si angajeaza-te la Ford. Altii se mut in tari straine din cauza serviciului, spala vase sau culeg capsuni in Franta sau Italia si sunt multumiti. Ah, dar stai ca nici asta nu e bine, ca e josnic sa faci asa ceva.
    Voi nu puteti intelege ca nu sunteti singurii nemultumiti in tara asta de serviciul. Nici eu nu pot sa zic ca sunt foarte multumit, nu curge lapte si miere la firma unde lucrez, si mie mi s-a taiat din salariul etc. Insa nu asta e ideea, ci faptul ca esti de partea companiei si ii intelegi problemele cand sunt situatii dificile conteaza foarte mult.
    Ti-am mai zis, dupa al doilea Razboi Mondial sau dupa criza de petrol din anii '70 care a adus pierderi foarte mari tuturor producatorilor auto, nu s-a pus problema de greve sau demisie.
    Sau hai sa revenim in ziele noastre: si la PSA s-a taiat din salarii, cate greve au facut angajatii? Uita-te la Fiat ca incepe sa aiba probleme tot mai serioase cu banii, spune cineva ceva de greve?
    De-asta tara asta este in maro, pentru ca la greu toti isi baga... ei sunt cei mai destepti si patronii sunt niste hiene care nu stiu decat sa abuzeze de angajati.

    Francezii sunt niste lacomi si idioti... atunci nu-ti pune mintea cu ei, Fii tu mai destept!
    11 0
  • economic....un principiu de baza spune ca nu iti pui toate ouale intr-un singur cos". Toti ne dam loviti de patrotism, desfacem firu'n patru dar de discutat tot la nivel de scoala primara se discuta. Toti afaficii analfabeti economic au impresia ca milioanele de euro sunt acelasi lucru cu banii de tigari, iar Renault si-ar permite sa-si ia catrafusele sa plece in alte zari de gura unor grevisti.

    piete de desfacere.... piata din algeria este extrem de mare, cea din maroc la fel. Masinile produse aici vor avea ca principala destinatie....africa. Printre degete va merge productie si spre Europa.

    O alta chestiune neabordata de orbetii de rumani sunt taxele vamale. Romania este in UE (meritat sau nu) iar asta se traduce in avantaje pentru francezi. Un alt motiv pentru care Renault mai are de stat aici. Iar salarizarea va fi oricum ok pentru ca exista niste reguli ale comunitatii europene pe care renault (cu voie sau nu) este obligat sa le respecte.

    politic....algeria nu este chiar un stat cu indivizi cu aripioare pe spate si aura deasupra capului. Extremismul religios este in ascensiune si chiar daca franta (in general) si renault (in special) au o relatie bazata pe ani de zile de colaborare nu insemna ca algerienii nu vor mai face inca odata ce au facut in anii '60.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru