Dodge nu va permite modificarea viitoarelor modele electrice de performanță

de Tiberiu Safta
Marti, 10.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tim Kuniskis, șeful Dodge, a anunțat că producătorul american nu va permite modificarea propulsoarelor viitoarelor modele electrice de performanță de către alte companii. Dodge va oferi, în schimb, pachete de tuning și îmbunătățiri printr-un program special.

Anul acesta reprezintă un final de epocă pentru Dodge. Asta pentru că modelele Challenger și Charger, așa cum le știm noi, vor înceta să mai fie produse în acest an, alături de faimosul motor HEMI V8.

Cele două modele vor primi, în schimb, succesori cu propulsie electrică. Primul muscle car cu zero emisii al companiei americane va debuta oficial în 2024 și promite să ofere performanțe mai bune decât actualele modele cu motoare termice.

În schimb, clienții viitoarelor modele electrice de performanță nu vor mai putea efectua modificări asupra propulsoarelor, deoarece Dodge nu va mai permite acest lucru. Anunțul a fost făcut chiar de către Tim Kuniskis, CEO-ul constructorului american, care a precizat că viitoarele modele vor putea să primească modificări doar prin baza unui nou program al mărcii, Dodge Direct Connection.

Conform șefului Dodge, viitoarele mașini electrice de performanță vor beneficia de mai multe setări specifice ale propulsorului electric Banshee.

În limbajul firmei americane, aceste setări sunt numite „cristale”. De exemplu, în versiunea de bază, propulsorul electric va dezvolta 456 de cai putere. Acesta va putea fi îmbunătățit prin aducerea unor setări noi, care măresc puterea propulsorului la 535 de cai putere.

Întrebat de ce Dodge nu va permite modificarea propulsoarelor viitoarelor modele electrice, Kuniskis a răspuns: „Cristalele sunt legate de mașină, legate de numărul VIN și legate de computer-ul mașinii”, a declarat acesta. „Cristalul este specific pentru acele setări ale unei anumite mașini. Vrem să canalizăm acest lucru prin controlul nostru și vrem să îl canalizăm prin programele Direct Connection și Power Broker pentru a-i sprijini pe acei oameni și pentru a ne asigura că noi controlăm tot ce se întâmplă în aceste mașini”, a mai adăugat CEO-ul Dodge.

Anul trecut, Dodge a dezvăluit oficial conceptul electric Charger Daytona SRT. Versiunea de serie a viitorului muscle car electric ar urma să debuteze în 2024.

via Carscoops

Comentarii (3)

  • Pe principiul: voi cumparati masina, dar noi controlam ce se intampla cu ea. Pentru un abonament modest de 80-100$ pe luna, evident, in plus fata de pretul de achizitie. Modelul germanilor incepe sa surada si celorlalti producatori, iar noi, consumatorii le cantam in struna
    9 3
  • Banditos
    cred ca e mai pamanteasca explicatia: un sistem electric e mai usor de tunat decat unul termic. limitarile fizice (dar si compexitatea unui motor clasic) sunt probabil mai greu si mai scump de depasit decat o resoftare care sa permita unei baterii si a unui motor electric sa ofere mai multa performanta.

    sau pana acum nu "controlau" ce vindeau ?
    3 6
  • Miam dezactivat datele ca sa nu ma fraereasca iei cum vrea hmm
    3 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru