Feedback

După ce a cumpărat Opel, Grupul PSA Peugeot Citroen face primul pas către întoarcerea în America. Proiectul revenirii se întinde pe 10 ani

Publicat Joi, 06.04.2017
de Bogdan Mirică
Comenteaza 18
După ce a cumpărat Opel, Grupul PSA Peugeot Citroen face primul pas către întoarcerea în America. Proiectul revenirii se întinde pe 10 ani - Poza 1
PSA Peugeot-Citroen are planuri de revenire pe piața din Statele Unite. Francezii vor să fie percepuți ca un brand auto competitiv în maxim 10 ani.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La nici o lună de la achiziția Opel, Grupul PSA Peugeot-Citroen face primii pași către Tărâmul Făgăduinței. Piața din Statele Unite pare un miraj greu de atins pentru constructorii europeni care au activat în trecut acolo. Cel mai recent exemplu este Alfa Romeo, care se chinuie din răsputeri să reintre în grațiile americanilor.

Peugeot a ieșit de pe piața din SUA în anul 1991, iar acum visează la o revenire. Primul pas în acest sens a fost numirea lui Larry Dominique în funcția de vicepreședinte al PSA America de Nord. Fost oficial Nissan dincolo de Ocean, și un apropiat al lui Carlos Tavares, președintele PSA, Larry Dominique are misiunea de a readuce francezii în SUA.

Nu imediat, întrucât proiectul pe care acesta îl va coordona se întinde pe durata a 10 ani. Prin urmare, fanii brandului nu trebuie să se grăbească cu aplauzele.

„America este o piață pe care trebuie să fii prezent. Cu toate acestea, vorbim despre un proiect pe termen lung. 10 ani. Nu e ca și cum am intra pe piață și am obține rapid o cotă favorabilă.

Larry Dominique
vicepreședintele PSA America de Nord
PSA va reintra pe piața din SUA ca un jucător pe piața mobilității, prin lansarea unor programe de car-sharing. PSA deține deja companiile Free2Move și este partener Travelcar, un start-up fondat în 2012. Odată ce acoperirea acestora va crește, PSA va începe să aducă în SUA și primele sale modele dedicate acestei piețe. Abia atunci va lua naștere o rețea de vânzări specializată, însă nu se știe dacă Peugeot va căuta să își creeze proprii dealeri sau va apela la un partener local.

„America este o piață pe care trebuie să fii prezent. Cu toate acestea, vorbim despre un proiect pe termen lung. 10 ani. Nu e ca și cum am intra pe piață și am obține rapid o cotă favorabilă. Vor fi mulți bani investiți pentru a reintra pe piața americană. Nu am stabilit încă o cifră. Depinde de modul în care ne vom vinde mașinile: pe cont propriu sau prin intermediul unui partener”, a declarat Dominique.

Larry Dominique a dat asigurarări că proiectul revenirii nu presupune ca primele mașini să se vândă în SUA abia în 2027. În 10 ani ar trebui ca brandul să fie deja prezent în SUA și cu o poziție bine consolidată.

via automotivenews (înreg.)


Comentarii (18)

  • putina istorie
    masina din poze avea motorizari 2.0 benzina de 150 cai aspirat si 210 cai turbo. este un peugeot 405 din 90.

    pe vremea aia doar italienii se mai puteau lauda cu asa ceva, iar volkswagen scotea 174 cai din 2.8 aspirat, sau 130 de cai din 2.2-2.3.
    29 0
  • @putina istorie Renault si Ford aveau si ele pe destule modele motorizari turbo la vremea respectiva.

    Pacat ca niciun producator nu a ales sa le dezvolte si de la sfarsitul anilor '90 a inceput nebunia diesel, atat de promovata ca eco inclusiv la nivel institutional...
    12 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • tehnologia turbo nu era o noutate, mai toti producatorii aveau macar o motorizare turbo dar aici este vorba despre motorizari turbo capabile si fiabile.

    de exemplu, motorizarea 2.0 benzina de 150 cai, de pe acest 405 a fost baza pentru motorizarea de pe modelul 206 wrc, care a si castigat ceva campionate mondiale de raliuri.
    9 0
  • Va fi interesant de văzut cu ce modele va veni PSA în SUA, probabil cu DS-uri .
    8 1
  • Ținând cont de condiția pe care a pus-o partea americană la negocierile cu PSA, cea care viza, teoretic, interdicția comercializării produselor Opel ȋn SUA, China și Rusia, să ȋnțelegem de aici că PSA vrea să abordeze piața americană cu Peugeot , eventual și Citröen & DS? Mă bucur că francezii admit că, peste Ocean, se află un tărâm al făgăduinței, dar nu-mi dau seama ce profituri le poate garanta confluența a trei viziuni auto de bază, deja consfințite acolo: americană, germană și japoneză. Mă rog, mă gândesc că probabil și-au propus să ȋmbie publicul american cu ideea (tentantă ȋn sine) de “alternativă” și cu siguranță sunt conștienți că nu se vor impune “din prima”, de aceea dânșii invocă acest termen de “adaptabilitate” de zece ani…rezonabil, zic eu (logic, vânzătorul trebuie să se familiarizeze cu mentalitățile locale, iar cumpărătorul cu modul vânzătorului de a-i inspira ȋncredere).

    Hm, oricum, mi se pare interesantă această dorință a PSA de a deveni un “brand global” (așa cum visa GM ȋn urmă cu…un secol), ȋn condițiile ȋn care (dacă tot l-am dat ca exemplu) ngmco inc. nu mai pune semnul echivalenței ȋntre distribuție/diseminare mondială a mijloacelor/facilităților de producție și sursă sigură de profit, ci urmărește atent care piață reacționează cel mai favorabil la provocări și, astfel, ȋn direcția aceleia ȋși canalizează majoritatea investițiilor și a eforturilor…ați ghicit, mă refer la China!

    Apropo, sunt curios, totuși, ce șanse de supraviețuire va avea această tactică “șmecheră” atunci când balonul de săpun numit, emfatic, “miracolul economic chinez” se va sparge de-adevăratelea…Fiindcă nu ȋncap discuții: asta se va ȋntâmpla, mai devreme sau mai târziu…Cel mai probabil, va rezulta un haos de nedescris ȋn toată lumea, alias prologul celui de-al treilea război mondial…nu “economic”, nu “psihologic”, ci război clasic, care se lasă cu distrugeri și moarte…Miza? Spre deosebire de cele două conflagrații anterioare, nu (re)ȋmpărțirea sferelor de influență, ci ultima ȋmpărăție din istorie și singura de proporții planetare, cea a “păcii și bunăstării nevisate” și a falsului rai teluric: “Era Vărsătorului”.
    7 17
  • @inexorabil sau cum te numesti
    Ai vorbit mult dar ai spus putine.
    20 2
  • Iar tu ai vorbit prea puțin ca să mai și spui ceva.

    Nu voi ȋnțelege niciodată de ce unii țin morțiș să-mi aducă la cunoștință repulsia lor față de mine. Nu le ajung ocazia și facilitatea numite “dislike” ? N-am absolut nicio problemă cu mânuțele roșii; să vină toate la mine, dragele de ele.

    Pe viitor, chiar nu mai ripostez. Inevitabil, fiecare (inclusiv eu) va da socoteală ȋn ziua ȋnfricoșatei Judecăți de pe urmă pentru orice gând, cuvânt, atitudine etc. Care se tot apropie…
    1 13
  • Numarul 4
    inexorabil
    5 0
  • Numarul 4
    @Inexorabil
    Tipul are dreptate, nu te supara, dar ai scris mult si nu prea s-a inteles nimic. Salut.
    13 0
  • Se apropie cu pasi repezi...acusica trece si de frumoasa varsta de 2000 de anisori, daca contoarul ar fi universal recunoscut. Dar nu e.

    N-am inteles de ce unii tin mortis sa ne impartaseasca, acolo unde nu e cazul, propriile obsesive si permanente cosmaruri
    11 0
  • Slab, PSA! Renault putea sa intre demult in SUA. Dar nu a vrut.
    7 10
  • Numarul 4
    @Pana Pe bune ? :))
    Si eu puteam sa fiu milionar....dar nu am vrut. :D
    6 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Eu cred că domnul @Pană a fost ironic, plus că și eu consider că Renault n-a vrut.
    4 2
  • Ceea ce urmează nu este o ripostă; doar niște observații și sugestii.

    “Nu s-a ȋnțeles nimic” ? Chiar așa?! Ba s-a ȋnțeles prea bine, dar necazul este că…anumite pasaje din textele mele deranjează cumplit, scuturând conștiința amorțită a unora, tocmai când aceasta se complace suav ȋn confortul cu care este măgulită nonstop…

    Oricum, când și când, cert este că voi mai arunca petarde “mistice”, incorecte politic, doar fiindcă ȋmi place faptul că acestea ȋi zgândăresc pe aceia care ar putea, lesne și bine mersi, să mă ignore, să stea liniștiți și să posteze opinia lor axată pe subiect, astfel ȋncât viața să evolueze tare frumușel pe-acilișea, fără nicio pricină de zarvă…Am dreptate au ba?

    Vienezule, nimic nou sub Cer…Chiar mă iluzionasem că te-ai putea spiritualiza o idee, dar…tot grămăjoară te găsesc. Sângele apă nu se face, hm?
    N-am nevoie de psihiatru personal și improvizat. Adevărul nu este o obsesie sau un coșmar…decât dacă ești “setat” din naștere să-l vezi astfel. Se va ȋntâmpla fix ceea ce a fost profețit, fie că-ți place, fie că nu. Hasta la vista, baby. Poc! Recompune-te sau rămâi țăndări.
    3 9
  • @inexorabil
    "profetii" nu folosesc termeni Hasta la vista, baby, incearca sa-ti gasesti identitatea personala, culturala, automobilistica si RELIGIOASA
    4 1
  • @dan: uite un baiat care se prinde repede. Felicitari!
    4 2
  • Na, cum feisbucul nu ofera fidbecul visat, o dam in vraji mistice si acolo unde se potrivesc ca nuca'n perete

    Ne place sa "ne" auzim, dar ar fi mai matur sa vorbim la subiect, altfel ajungem sub o mana de manute rosii, si ne pierdem ca patrupedu'n ceata in ciuda unei abordari frumos insiruite.

    Dar am aruncat petarda cu pretentii de "telectualitati"? Am aruncat-o!
    4 0
  • @putina istorie

    Tot de dragul istoriei ar mai trebui spus ca, la lansare, 405 avea printre variante si o motorizare de 1.6 l pe .... carburatie. In 1987, alti producatori trecusera la injectie....
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru