După ce a schimbat fața modelelor Mini, designerul englezilor pleacă să deseneze mașini pentru Borgward, o firmă renăscută din cenușă

de Bogdan Mirică
Marti, 02.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fostul designer șef Mini s-a înrolat în rândurile uneia dintre cele mai noi companii auto. Borgward este un nume vechi în industria auto, dar care a renăscut abia acum un an.

Anders Warming, unul dintre cei mai importanți oameni de creație ai Grupului BMW a părăsit compania pentru a se înrola în rândurile unui alt brand german. Este vorba despre Borgward, un nume îngropat în istoria automobilului acum câteva decenii și renăscut anul trecut în cadrul salonului auto de la Frankfurt cu un model nou, SUV-ul BX-7.

Noul Borgward BX7 va fi disponibil începând cu sfârșitul acestui an pe piața din China și alte zone asiatice, având în vedere că susținerea financiară a brandului german vine de la compania chineză Beiqi Foton Motor Company, o marcă specializată în vehicule comerciale. Este o subsidiară a Beijing Automotive Industry Holding şi comercializează sub brandul Foton o serie de automobile comerciale printre care un pick-up, două modele van, un SUV numit Sauvana plus o serie de camioane.

Esential 1.6 milioane de mașini pe an vrea să vândă Borgward până în anul 2025.
Piața din India, America de Sud și Rusia vor urma la începutul lui 2017, iar în Europa va ajunge abia spre sfârșitul anului viitor.

Anders Warming va ocupa funcția de designer șef al Borgward, adică exact același statut pe care îl îndeplinea la MINI.

De altfel, Warming este responsabil pentru modul în care arată Mini-urile din ultimii ani, mai ales noua generație.

La Borgward, Warming va avea mult de muncă dacă totul merge conform planului. Germanii vor să lanseze câte trei modele pe an, până în 2025 și să vândă 1,6 milioane de mașini pe an, până atunci. Un obiectiv extrem de ambițios și greu de atins.

Oficialii sunt însă încrezători, iar Ulrich Walker, omul care conduce Borgward, a declarat: ”Faptul că avem un departament de creație de sine stătător vorbește despre importanța designului pentru compania noastră. Suntem încântați că avem în această poziție un om cu atâta experiență.”

Comentarii (2)

  • De de spuneti 'Germanii vor să lanseze câte trei modele pe an'? pt cafirma este 100% chinezeasca si doar detin si folosesc numele Borgward.
    6 0
  • @Geon

    Ca sa sune bine in urechea romanului
    Daca germanii scot un kkt e "un lucru bine facut".
    Daca chinezii scot un kkt e chinezarie.
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru