Eşec răsunător pentru Prima Maşină: doar 120 de credite vândute în primul an

de Daniel Popescu
Miercuri, 28.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Programul Prima Maşină există doar pe hârtie. În aproape un an de la lansarea acestuia, doar 120 de români au accesat un astfel de credit, deşi autorităţile visau la 16.000 de clienţi.

Esential 16.000 de clienţi spera statul să atragă prin programul Prima Maşină
120 de români au cumpărat maşini prin programul Prima Maşină
La sfârşitul anului trecut, autorităţile lansau cu surle şi trâmbite noul program Prima Maşină prin care impulsionau tinerii să-şi cumpere maşini noi pe credit în condiţii avantajoase.

La vremea respectivă, s-a vehiculat chiar că Prima Maşină ar putea înlocui mai devreme sau mai târziu programul Rabla. Numai că datele oficiale dezvăluite de autorităţi dezvăluie un tablou sumbru: în aproape un an de la lansare, doar 120 de români au accesat un astfel de credit, deşi statul visa la 16.000 de clienţi.

"Programul Prima Maşină s-a născut mort. Acest program, care viza vânzarea a 16.000 de maşini în 2015, a vândut 120 de bucăţi", a explicat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Cauzele unui eşec anunţat

Dacă clientul nu simte că are o dobândă mai mică, maximum 60% din dobânda uzuală, nu se duce.

Constantin Stroe
Presedinte ACAROM
Pe hârtie, Prima Maşină părea un program atractiv: tinerii până în 35 de ani puteau obţine un credit pe 5 ani pentru a cumpăra o maşină nouă, iar avansul era de numai 5%.
Cu toate acestea, dobânzile mari percepute de bănci şi perioada scurtă de rambursare au generat costuri aproape la fel de mari ca în cazul unui credit obişnuit.

"Dacă clientul nu simte că are o dobândă mai mică, maximum 60% din dobânda uzuală, nu se duce. În plus, clientul, viitorul cumpărător, mai trebuie să facă şi o cursă cu obstacole: documente, adeverinţe şi ce a făcut şi taică-su", a mai precizat Stroe.

Ministerul Finanţelor Publice a anunţat că va decide în luna noiembrie dacă şi cum va continua Prima Maşină. În schimb, programul Rabla a avut succes: din cele 25.000 de tichete puse la dispoziţie mai sunt disponibile doar 2.600.

Via Digi24

Comentarii (4)

  • Pai va spun eu de ce .
    1. cartea masinii sta la banca si in toate negocierile de RCA / Casco se discuta ca atunci cand masina e pe leasing (dar fara ajutor din partea bancii)
    2. Dobanda e mica de fatada , pentru ca la 30000 LEI / 5 ani diferenta de rata era de 28 LEI vs un credit normal (obtinut cum s-ar zice ... cu buletinul).
    3. Dureaza cel putin 1 luna pana cand se rezolva dosarul - deci nu poti avea pretentia la promotii de stoc - ca se epuizeaza de 3x pana cand iese dosarul tau.
    4. Efectiv bancile nu stiau cu ce se mananca , iar dealerii se fastaceau cand le puneam problema astfel
    5. Conditiile pentru a cumpara aceiasi masina pe numele (meu de ex) spre deosebire de al sotiei , ne-a scutit vreo 15oo LEI la RCA .
    22 0
  • sapphire
    dacă punea mașini la vânzare gen x6, range rover sport și s classe sigur adunau 16.000 de comenzi, dar așa sa te duci să cumperi sandero și fiesta cum... păi bă s-a săturat tinerii de dacia că așa a avut și bunicu și tata... prima mașină trebuie să fie ceva extravagant nu ?!
    11 5
  • va dati seama cum e facut si codul fiscal...
    6 0
  • Doar 120 de fraieri au muscat momeala ? Haide mai..suntem romani..putem mai multi ! Noi mereu suntem campioni la luat tepe ! Si le luam de 26 de ani..cel putin !
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru