Ford inaugurează noua uzină de mașini electrice din Germania

de Alexandru Monenciu
Luni, 12.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american a inaugurat noul Centru de Electrificare din Niehl, Koln (Germania). La această uzină va fi produs electricul Explorer, dar și un crossover sport.

Fondată în 1930, uzina Ford din Koln a fost una dintre cele mai eficiente fabrici ale mărcii americane. În ultimii 93 de ani, aici au fost produse peste 18 milioane de mașini, inclusiv modele emblematice ca Taunus, Capri, Granada și Fiesta.

Acum, în urma unei investiții de 2 miliarde de dolari, uzina a fost transformată într-un Centru de Electrificare. Cu alte cuvinte, o fabrică unde Ford va asambla, anual, peste 250.000 de mașini cu zero emisii.

Uzina, care se întinde pe o suprafață de 125 de hectare, a primit o linie de producție complet nouă, o unitate de asamblare a bateriilor și soluții de automatizare de ultimă generație.

Inițial, Ford va produce aici noul model electric Explorer, urmând ca acestuia să i se alăture, ulterior, un crossover sport. Tot cu zero emisii.

Nu în ultimul rând, trebuie menționat că uzina din Koln este prima unitate de producție Ford, la nivel global, care va avea o amprentă neutră de carbon.

via Ford

Comentarii (30)

  • Altii care nu au aflat de la romani ca viitorul este diesel.
    Cum sa investesti 2 MILIARDE in fabrica din Germania pentru electrificare, cand germanii toti vor dieseluri?
    Oare nu se lumineaza nimeni inca?
    Nu au discutat cu dan_grc, Seriff, acesti experti in domeniul auto?
    10 20
  • Banditos
    sper ca au facut-o de 10 ori mai mica decat era in proiect pentru ca se stie: "doar 10% din populatie vrea electrice" altfel vor da faliment...."nu o spun eu o spun specialistii".
    8 17
  • Andrei
    Nește proști, nu știe că PMC, Seriff și Inexo e fani dizăl. O sa dea faliment.
    7 17
  • Mno ca acuma v-ați umflat in pene ca la orice firimitură de știre care va alimentează obsesia, va simțiți mai bine?
    Să faci o fabrică in Germania nu este o idee prea buna indiferent că-i pentru clasice, hibrida sau electrice.
    Adică nemți își fac fabrici in alte tari (ex. BMW in Ungaria) pe motiv de cost, dar vine americanul ca el știe mai bine.
    Ford face măgarii de mulți ani si mai puțin masini fiabile.
    Deci nu-i vorba doar de ce cred eu sau altul.
    Ce legătura are cu faptul ca unii vor diesel?
    Piața arată exact ce se cumpara si Electricele vând cât o ceapa degerată si încă subvenționate. Este plin de electrice SH si stau in anunțuri cu lunile pe când o clasica “dispare” in maxim 2 săptămâni.
    Când se vor schimba lucrurile, vom vedea.
    Câți din voi aveți electrică sau când veți cumpara un noua?
    15 7
  • @dutzu
    nu conteaza ce avem noi, conteaza ce se cumpara in jurul nostru, ce circula prin orasul nostru.
    5 12
  • Ai si tu dreptate: cel mai bun exemplu e TESLA care le-a dat-o la germani peste botic cu toate piedicile puse. Au incercat germanii sa isi mai tina sus producatorii lor, dar pana la urma nu au mai avut incotro si au dat drumul. Si uite-asa se vand ca painea calda Tesla model Y si model 3 prin Germania.
    Daca germanii erau tari, veneau cu ceva bun (nu cu software ilegal). Dar ei pacalesc europenii demultisor.
    Tot japonezii si coreenii sunt mai buni deocamdata si tot Tesla face legea pe partea electrica.
    In curand vom vedea cum reactioneaza japonezii la electrificare.
    Germanii sunt si ei pe acolo, mai au de invatat. Noroc ca produc prin China mult si ii ajuta aia.
    4 13
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Dutzulică s-a lămurit cum e cu vântul noaptea și acum e expert în piață.
    Așa se întâmplă când ești atât de prost încât nu mai realizezi când ești ridicol.
    5 12
  • Ce se vinde ca pâinea caldă??? LOL
    Poate greșesc (mi se mai întâmplă, nici o problema), dar o Giga factory cum este cazul celei din Germania ar trebui să producă peste 2000 de unități/zi adică minim jumate de milion unități/an.
    In Mai au vândut in Germania 4.240 de model Y si 843 model 3. Fabrica Tesla poate produce aprox 22.000 de unități/lună.
    Tot “pâine caldă” îți pare? De menționat ca nu tot ce se vinde in Germania este si produs in Germania… deci este mai nasol ;)
    The auto market in Germany saw plugin EVs take 22.9% share in May 2023, down from 25.3% year on year.
    No… ups, cum naiba scădere!!!!
    Si cum am spus, va fi mai rău lună de lună, pentru ca unii spălați pe creier s-au emoționat comparând Q1’23 cu Q1’22.
    Toate astea pentru ca Electricele nu pot încă sa înlocuiască clasicele, din partea mea să se schimbe astăzi situația si-mi iau si eu electrică, dar anul viitor… că mai am un an de leasing din cei 3 pentru termica actuală.
    Admirați si vreți electrice, foarte bine… dar încercați sa rămâneți obiectivi, ancorați in realitate si cu respect pentru toți cei care au nevoie de o masina si mă refer la majoritatea (peste 50% din piața) care nu-si permit o mașină de peste 15.000 euro noua sau SH.
    PS ai văzut vreun anunț clar cât % din capacitatea de producție Tesla este folosită? Dacă ar fi 100% ar fi peste tot publicată.
    Oricum nu cred ca mai pot “tine sub preș” măgăria si apoi faza cu softurile măsluite nu va mai fi singura mizerie. Musk se joaca cu focul si declarațiile de ceva timp si nu doar pe parte auto… se va arde foarte curând.
    16 3
  • Prostea...Mai și exportă.
    4 12
  • Eu zic ca totul contează in acest caz ;)
    11 3
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Cel mai mult contează prostiile pe care le îndrugi tu.
    3 12
  • Hopa și cel aia mică… ai reușit un pipi ceva?
    Lasă că se compensează cu capul gol si burta mare ;)
    Din nou te simți umilit si trădat de propriile limite si dai paste la un text obosit?
    11 4
  • Nu știam că poți citi, de înțeles… eu postez cu același “nume” si nu pun poze. Spune drept cine ți-a spus ce am scris?
    Sau ți-a șoptit noaptea vântul la ureche?? :))
    Faptul ca ți-ai găsit “galerie” nu înseamnă decât că nu ești singurul… tâmpițel, ceea ce știam ;)
    12 4
  • Andrei
    Da, vezi ca trage taică-tu bolovanul la peșteră, să nu bata vântul. Ți-ai dat destule aere de inteligent.
    5 10
  • Muuult mai bine fata de tine care înghiți toate prostiile si obsesiile ;)
    Te poți zvârcolit cât vrei, dar luna de luna am dreptate si tu nu.
    Vânzările la electrice se duc in cap, deșii sunt mai multe modele, sunt mai ieftine, nu se stă la coada si încă sunt subvenționate.
    Ce mai exact din ce spun este prostie?
    Ca de lătrat ca un pechinez vedem la tine cum este in spatele ușii… ;)
    PS un om cu caracter își păstrează porecla pentru ca își asumă ce spune chiar si “anonim”, dar tu cum ești o zero barat si de asta îți este frică. Nu-i vina nimănui ca ești dereglat hormonal… este tot mai des si poți pune vina pe vaccinuri…
    11 5
  • Merci, nu-i așa ca te simți un nimeni tot mai des? Nu-i nimic nu ești singur… mai ai cel puțin doi susținători, asta dacă nu ești tu cel cu aia mică, dereglările si restul necazurilor care au căzut pe capul tău.
    11 5
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Pai tocmai pentru că ți-ai asumat enormitate cu vântul noaptea țin să îți aduc aminte. E diferența dintre o greșeală prostească și prostie în stare pură. De aici nu te mai poți întoarce.
    5 11
  • Faci asta ca nu poți mai mult, că n-ai ce… neputință si frustrare.
    Știi tu de unde nu mă pot eu întoarce :)))
    Bate nu bate vântul… electricele nu se vând si despre asta este.
    Dacă ai avea cu ce sa-mi “închizi gura” nu ai ezita că doar fierbi in suc propriu, dar nu ai, așa ca stai la geam si vezi cum bate vântul… posibil doar atâta poți.
    11 5
  • Apropo de vorbit doar să te trezești vorbind… nu locuiesc cu părinții nici măcar pe același continent de 10 ani, iar “peștera” mea are aproape 500 m2, piscină, pe un teren de golf si la 20 minute de ocean unde merg cel puțin de 2 ori pe săptămâna la kitesurfing, chiar si iarna apa are 25 de grade, deci nu trebuie “tras bolovanul” ca-i plăcut. Avem dormitoare fără “pereți” (mă rog pliabili) doar plase pentru insecte parazite… așa ca tine.
    Și asta este doar o părticică din viața “de peștera”… ca să nu mă dau mare ;)
    12 4
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Bravo! Dar tot prost ești. Csfncsf.
    4 13
  • Ba nu… tu ești :)))
    Așa ceva, of, of….
    Mie îmi ajunge, ai câștigat… sa-ți fie bine!
    10 4
  • bmw, audi și mercedes produc sau vor produce in Ungaria mașinile de volum
    9 0
  • chill şi lasaţi faptele să vorbească.

    https://www.hotnews.ro/stiri-international-26330155-tensiuni-intre-arabia-saudita-rusia-din-cauza-ucrainei-petrolului.htm

    Nu prea are legătură aşa puternică cu Ucraina, problema este că arabii şi ruşii sunt înebuniți de scăderea IREVERSIBILĂ a preţului petrolului.

    Cifrele nu mint niciodată.
    Preţul petrolului scade continuu.

    Ţările BRICS şi ţările africane ar fi singurele care ar menţine preţul sus, dar au economii în stagnare şi mult prea sărace sau inflaţie mare.

    Americanii (da, da, chiar ei, dar cetăţenii, nu guvernul) sunt all in pentru eoliene, solar, maşini electrice şi pompe de cădură...

    Europenii de când cu războiul, la fel. Inclusiv românii !
    Vedeţi cum programul Casa verde fotovoltaice s-au terminat în 3-6 minute pe fiecare euro regiune !

    Se instalează şi pompe de căldură pe bandă rulantă chiar şi în România! Ce să mai zic de vest.
    6 13
  • @dutzu
    esti in madagascar?
    3 13
  • @Dutz, nu te supăra frate, dar degeaba ai ajuns departe dacă cu mentalitatea tot în urmă...

    Poţi să ai casa şi de 10.000 sf că tot degeaba dacă ai ditamai truck termic cât elefantul.
    6 12
  • Intrebarea e de ce nu convertesc fabrica din romania?!
    La masini electrice, secretul e sa faci cat mai ieftin, sa fii competitiv.
    Sa nu imi zica mie ca e mai profitabil sa produca in germania pe salariile alora de 4-5x mai mari decat in romania.
    Bine, cel mai profitabil este sa fabrice in china si apoi au diferenta uriasa incat sa acopere costuri de transport si taxe si tot sa fie mai ieftin.
    Vezi cum face Dacia. Donfeng care se vinde cu 9000 euro in China este vandut la prostalaii din europa cu 22.000 euro
    https://m.arenaev.com/dongfengs_nano_box_gets_even_cheaper_now_starts_at_just_8900-news-1298.php
    10 3
  • @papagali electrici
    Ford e campioana țepelor date clienților.

    Probabil voi sunteți plaja de clienți ford rămasă neatinsă.
    9 1
  • Nu ma supăr Mike… din contra. Îți înțeleg punctul de vedere, dar vorbești in necunoștință de cauză… conduc relativ mult la job si nu este infrastructura pentru electrice, deci am benzinar.
    In concedii in România ma duc cu rulota de 1,5 tone si folosesc un diesel.
    Toate astea pentru ca Electricele încă nu pot acoperii ce am eu nevoie… dar in apărarea mea folosesc o bicicleta electrică care are peste 5.000 de km :)
    Sper ca nici tu nu te superi ;)
    6 0
  • Nu… prin Latino America, de aia scriu la orele astea ;)
    6 0
  • @22:07
    amin. umbla vorba ca un ford se cumpara o singura data in viata si doar cei mai prosti bipezi repeta greseala. e ca si cum te-ai frige cu ciorba si la a doua lingura.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru