Geely va produce în 2015 modele cu ajutorul tehnologiei dezvoltate de Volvo

de Mircea Meșter
Vineri, 23.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După cinci ani de investiţii în dezvoltarea tehnologiilor Volvo, compania chineză Geely - deţinătoarea mărcii suedeze - va împrumuta know-how-ul inginerilor nordici pentru unele dintre modelele proprii.

Esential 264.000 de maşini a vândut Geely în prima jumătate a acestui an.
242.000 de unităţi a vândut Volvo la nivel mondial în primele 6 luni ale anului 2013. Marca suedeză a crescut cu 14% faţă de anul trecut, cu vârf de creştere în China şi Europa.
1.8 miliarde de dolari este suma cu care Geely a achiziţionat Volvo de la Ford în 2010.
Geely şi Volvo au anunţat astăzi oficial că producătorul chinez care deţine compania din Suedia va începe să producă modele sub siglă proprie care vor beneficia de tehnologia dezvoltată de Volvo. Investiţiile din ultimii ani ale chinezilor vor începe astfel să dea roade şi în cazul companiei-mamă, care plănuieşte să devină cel mai mare exportator auto din China.

Primul model Geely care ve beneficia de tehnologiile şi know-how-ul Volvo va ieşi pe piaţă în 2015 şi este destinat în prima fază pieţei chineze. Nu se cunosc detalii legate de segmentul în care se va încadra viitorul model, însă Geely speră că acesta va contribui serios la creşterea pe care şi-o doreşte brandul chinez.

Vânzările Geely au crescut în acest an cu 19% în primele şase luni ale anului 2013, ajungând la 264.000 de unităţi, ţinta anuală a mărcii fiind de 560.000 de vehicule vândute.

NOI FABRICI VOLVO ÎN CHINA

Volvo va continua să activeze ca marcă în China, suedezii anunţând tot astăzi că uzinele pe care marca suedeză le deschide în China (asamblare auto în Daqing şi producţie de motoare în Zhangjiakou) au primit undă verde din partea guvernului din această ţară. Astfel, Volvo va produce primele modele de pre-serie la sfârşitul lui 2013, fabrica din Daqing urmând să fie complet operaţională în 2014. "Toate fabricile noastre din China vor opera în completă concordanţă cu procedurile şi standardele de producţie Volvo, egale cu cele în vigoare la uzinele noastre europene", a ţinut Volvo să precizeze într-un comunicat oficial.

Managementul crede că o colaborare între Geely şi Volvo ar fi benefică ambelor părţi prin împărţirea costurilor de cercetare şi dezvoltare, a achiziţiilor şi a platformelor de producţie. Există şi riscuri legate de execuţie, dar nu putem ignora această oportunitate pentru Geely.

Paul Gong
Analist Citigroup Hong Kong
Deşi tehnologia dezvoltată în ultimii ani de Volvo cu ajutorul investiţiilor Geely va ajunge în gama de modele a chinezilor, cele două mărci vor rămâne diferenţiate clar în ceea ce priveşte poziţionarea pe piaţă.
De altfel, oficialii Geely - companie care a cumpărat Volvo de la Ford în 2010 pentru 1.8 miliarde de dolari - au declarat în repetate ori că nu vor face eroarea de a transforma imaginea excelentă pe care Volvo o are în zona siguranţei, urmând ca investiţiile să pună accent pe acest aspect: "Nu vrem ca Volvo să aibă imaginea unei mărci de lux cu maşini produse într-o ţară din lumea a treia. Ba dimpotrivă: vrem ca Volvo să aibă imaginea unei mărci premium europene în care investeşte o companie din China", declara Freeman Shen, vicepreşedintele operaţiunilor globale Geely, imediat după cumpărarea Volvo.

Pe lângă anunţul legat de viitoarele modele create în joint venture între Volvo şi Geely în China, Geely a anunţat că în anii următori vom vedea pe piaţă maşini care vor beneficia de noile tehnologii "verzi" în ceea ce priveşte soluţiile alese pentru sistemele de propulsie. 

via Bloomberg, Automotive News (înreg), Volvo (înreg), Geely (înreg)

Comentarii (7)

  • daniel
    era de asteptat..
    12 0
  • antonny
    Asta nu-i arta , e business.....
    6 1
  • Atat de incapabili sa fie galbejitii astia, incat, fara licente si inteligente europene (sau americane), n-ar fâsâi nicio scofala pe plan economic?...Lumea oricum este stramba, daramite privita prin ochi oblici.
    12 5
  • nu-I vorba de cat de capabili sunt, in ziua de astazi pana si piulita este patentata, de cele mai multe ori din costul unui produs mai mult de 50% insemnand valoarea dreptului de utilizare a unei tehnologii, practic chinezii cumparand Volvo, au cumparat inclusiv dreptul de utilizare a unor tehnologii patentate de acestia, si uite cum chinezii usor usor, nu vor mai depinde de knock how -ul occidental, incomod nu? (si apropos de chinezii care n-au inventat nimic, fara ei si acum eram in evul mediu)
    12 5
  • @inexorabil...te cam lasa neuronii? Aveai ceva mai multa capacitate de analiza cu ceva timp in urma. Acum nu depasesti creierul unui prepubertar a carui unica experienta se reduce la pozele color de pe pereti.

    Prietene...INTODEAUNA cei fara know-how si l-au insusit mai oficial sau nu. Cel putin Geely a cumparat o companie (cu istorie, know-how , etc) dar una aflata in pragul colapsului. Pana la urma au cumparat si nu furat. Iar reinventarea rotii sau redescoperirea apei calde nu cred ca e o solutie logica.

    dar ce sa-i faci europenii intodeauna s-au considerat buricul pamantului...o conceptie ce tine de istorie ce trebuie luata ca atare. dar n-am sa pricep de ce se gasesc niste carpato-danubiano-pontici (sau mitici) sa comenteze vis-a-vis de o natiune ce a demonstrat de-a lungului istoriei ca a construit si si-a adus aportul indiscutabil la ceea ce se numeste mostenire umana.

    si voi incheia aducandu-ti aminte, domnu inexorabil, ca japonezii erau la fel de "bine" priviti (sau drept salbatici) inainte de '40 de catre americani. Dar macar americanii aveau si motive. Tu, inexorabil....mai usor cu boii la deal...sunt prea mici.
    9 6
  • Este vorba doar despre originalitate, dragul meu "prieten" Gelu (cred că nici tu nu te respecţi, din moment ce îţi scrii propriul nume cu prima literă minusculă). Nu ştiu de ce consideri că eu îi subestimez pe chinezi. Spun doar că nu se pricep la ştiinţa plămădirii autovehiculelor, fapt pe care îl pot certifica sute de useri de pe AM! De fapt, eu am apreciat mereu alianţa Geely-Volvo, în primul rând fiindcă partea chineză a declarat tare şi răspicat că vrea să-şi asume doar rolul investiţional, fără să conceapă a-şi vârî capul în bucătăria mecano-tehnologică a suedezilor...Excelentă atitudine până aici! Dar acum ce vor să facă? Nu li se pare suficient că o au pe Volvo ca atare?! De ce s-o "duplice" prin ciurucurile lor locale? De aici am tras concluzia că, de fapt, nici cei de la Geely nu sunt serioşi, deşi i-am crezut deosebiţi. Minunea cu netangenţialitatea celor două mărci a ţinut trei ani. În definitiv, dacă Geely chiar ar preţui Volvo, atunci ar trebui să-şi desfiinţeze marca proprie şi să-şi canalizeze toată atenţia şi toate eforturile doar pe brandul suedez, umplând inclusiv China cu Volvo-uri produse - obligatoriu! - doar în Suedia.
    6 4
  • AndreiRN
    Si Volvo va scoate modele cu piese chinezesti.
    In majoritate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru