Germania, cea mai mică producție auto din ultimii 23 de ani: nemții dau vina pe scăderea exporturilor

de Paul Cosma
Miercuri, 08.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producția auto din Germania a atins minimul ultimilor 23 de ani, pe fondul scăderii exporturilor. În 2019, producția a totalizat 4.66 milioane de vehicule, cel mai mic rezultat din 1996 încoace, iar nemții se așteaptă la “vremuri grele” și în 2020.

Scandalul Dieselgate, lupta cu scăderea emisiilor și “războaiele comerciale” și-au lăsat amprenta asupra celei mai mari industrii auto din Europa.

În 2019, producția auto din Germania a scăzut la 4.66 milioane de vehicule și a atins cel mai mic nivel din ultimii 23 de ani, potrivit datelor asociației VDA, care spune că rezultatul a fost cauzat de scăderea exporturilor.

Aceeași asociație se așteaptă la “vremuri grele” în 2020, estimând că livrările globale vor scădea la 78.9 milioane de vehicule, de la 80.1 milioane în 2019.

În schimb, VDA spune că înmatriculările din Germania au crescut cu 5% în 2019, la 3.6 milioane de mașini noi, cel mai bun rezultat din 2009 încoace. Asociația industriei auto germane consideră că piața se va contracta în 2020, iar scăderea locurilor de muncă din industrie va fi accelerată de tranziția către mașinile electrice.

Via Automotive News

Comentarii (7)

  • Marius
    Americanii au avut intotdeauna masinile lor lungi, mari, grele, si cu motorizari tzepene. Inca mai tin la brandurile lor tehnologice.

    Asiaticii au copiat tehnologie mult timp, apoi au venit cu masini la preturi bune si foarte fiabile. Au cucerit lumea.

    Europenii au facut odata cele mai tari masini. Fac si acum, dar nu mai sunt deloc fiabile si nici nu prea au evoluat intre timp. S-a mers pe ideea ca le cumpara bogatasii din vest, apoi dupa 3-5 ani le scuipa la fraierii din est. Si daca nu mai sunt atat de fiabile, au facut un compromis cu producatorii de piese auto sa scoata consumabile ieftine pentru intretinerea troacelor de 10-20 ani.
    Vest europenii s-au bazat pe vanzari in draci de masini, pe fumigene diesel nemuritoare, si pe falsificat date tehnice.

    Lumea se schimba, si e posibil ca multe marci europene sa devina simple piese de colectie intr-un muzeu de mult uitat al autoturismelor.
    14 6
  • Adrian
    Uita-te pe lista de dotari de la VW si spune-mi daca regasesti corespondent la magnificele asiatice Kia si Toyota. Uita-te si la puterile motoarelor, dar sa respecti clasele te rog. Apoi uita-te la Audi / Porsche comparativ cu Infinity si GT-R si ce mai vrei tu. Dar gandeste-te si la calitatea resimtita, nu doar la litere pe hartie. Pentru ca un sistem multimedia ruleaza mult mai fluent la Audi, ecranul e net superior, la fel si atentia la detalii, comparativ cu un Lexus. Asa cum un telefon Samsung ofera o experienta in utiilizare net superioara unui Xiaomi cu acelasi hardware (pe hartie).
    12 13
  • inexorabil
    Şi ce dacă?! No fucking empathy! Secta “eco” ignoră cu desăvârşire (şi, desigur, nu simte nicio compasiune) dramele inerente “pensionării” forţate, samavolnice, a industriei tradiţionale şi emblematice. În mintea ei hiperstandardizată, “importante” sunt o autonomie cât mai mare a bateriilor şi asigurarea (de către autorităţile statului! – “cool” viziune “capitalistă”) infrastructurii de e-încărcare.
    În definitiv, doar cravatele roşii (de pionieri) îi lipsesc pentru a întregi panorama cultului personalităţii închinat e-mesianicilor.

    @Marius, aşa este, precum susţii, dar dă-mi voie să te întreb: constatarea ta se înscrie în logica impersonalităţii şi a imparţialităţii sau…simţi ceva referitor la această situaţie…globalizată, indiferent dacă este vorba despre durere/mâhnire sau plăcere/satisfacţie? Nu este nevoie să-mi răspunzi; sunt doar curios…
    7 9
  • Vaaaai.... bietii de ei... sunt distrusi de pierderi pe toate planurile. Nu mai pot de suspinde si de oftat dupa ce au pierdut cateva procente de vanzari.
    3 0
  • @adrian
    iar samsung este o marca 100% germana....
    2 0
  • Tembelus Rex
    Ne sta in putere sa boicotam....in sensul sa nu cumparam ....e la indemana oricui....mi-am propus sa nu cumpar masini germane NOI, second hand nici atat....evident e o picatura intr-un ocean, o nimica toata.....are balta peste.....dar daca am fi mai multi....hai ca se poate.....
    1 1
  • X-zibit
    @Adrian

    "Uita-te pe lista de dotari de la VW si spune-mi daca regasesti corespondent la magnificele asiatice Kia si Toyota"

    Si la pret te-ai uitat? Cu banii de un Passat chel imi cumpar Toyota aproape full option care este si mai fiabila. Sunt pline service-urile de VW asa ca mai lasati-ne cu propaganda asta de fanboy de cazane germane. Stai jos, ai 4!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru