Hyundai a prezentat noile motoare turbo pe benzină de 1.0 şi 1.2 litri

de Mircea Meșter
Vineri, 26.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii sud-coreeni Hyundai şi Kia vor lansa în 2013 o nouă gamă de motoare de cilindree redusă care oferă atât eficienţă ridicată, cât şi perfeomanţe decente. Acestea vor înlocui unităţile de 1.4 litri.

Noile noastre motoare de 1.0 şi 1.2 litri sunt mici, dar puternice şi sunt capabile să le ofere clienţilor noştri o plăcere de a conduce fără precedent.

Hyundai
Comunicat oficial
Hyundai a prezentat în Coreea de Sud, în cadrul unei conferinţe al cărei subiect s-a axat pe tehnologiile utilizate de constructorii auto la nivelul propulsiei, două noi motoare care îşi vor face loc în gama producătorului asiatic în perioada următoare. Acestea au 1.0, respectiv 1.2 litri şi vin să confirme tendinţa downsizing, care se generalizează în industria auto.

Noua generaţie de motoare de cilindree redusă de la Hyundai vor echipa şi modelele Kia şi vor apărea pe piaţă începând cu anul viitor. Acestea promit să vină cu o eficienţă de invidiat şi cu consum foarte scăzut, urmând să echipeze modelele de segmente mici ale celor doi producători sud-coreeni.

Motorul de 1.2 litri beneficiază de tehnologia T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection), aceeaşi pe care grupul coreean o oferă deja pe gama de motoare de 1.6 şi 2.0 litri. Hyundai nu a oferit şi alte detalii despre acest motor, acestea urmând să apară probabil în momentul lansării sale de piaţă.

Apariţia principală a fost însă cea a motorului de 1.0 litri TCI (Turbocharged Intercooler), care dezvoltă 105 CP şi vine cu un cuplu maxim de 137 Nm. Blocul motor din aluminiu cu intercooler integrat sunt pilonii de bază ai unui motor care va reuşi, spun coreenii, să se bată de la egal la egal cu rivalii germani, italieni şi francezi de cilindree apropiată.

Noul 1.0 TCI de 105 cai va înlocui în gama celor doi producători actualele unităţi de 1.4 litri.

via Hyundai

Comentarii (20)

  • un oarecare
    In cativa ani o sa ne uitam la motoarele de 3,0 cum ne uitam acu ceva vreme la cele de 6,0!Evoluam si e foarte bine!
    40 13
  • Ce putere si ce cuplu are 1.2 TGDI ? Nu e scris.
    13 6
  • the hep
    ceva date suplimentare nu exista? numar de cilindri, putere, turatia etc....
    10 2
  • Strategie de marketing. Intentionat furnizeaza datele cu taraita ca sa aiba acoperire media pe mai multe zile. Scarbe!
    15 4
  • mircea
    @the hep: Încă nu. Când vin, le dăm mai departe.
    12 3
  • the hep
    merci
    5 0
  • razvanis
    incet incet, se aliniaza toata lumea la tendinta impusa de vw cu ani in urma, cand au lansat primele tsi-uri mici au fost blamati de comentatorii de ocazie ca voi, dar azi vedem din ce in ce mai des constructori care urmeaza aceasta cale, au ramas in afara jocului psa-toyota ... care insista pe anticele aspirate ...
    6 6
  • AndreiRN
    Si aceste motoare for fi garantate 10 ani de folosinta.
    Bravo Korea.
    11 12
  • kumite
    Astept cu nerabdare noile motoare turbo pt.masinile de tuns iarba.Motor de 1 litru,turbo?Cat o sa reziste? 4 ani?Lumea a luat-o razna pe aratura.Dupa 4 ani poti sa o arunci si sa-ti iei alta noua?Nah!
    8 16
  • AndreiRN
    Pai cam asta e noua generatie de ....... oameni.
    Cat tin tineri un mobil sau un computer?
    Cam la fel va fi si cu masini sau cu parteneri de viata.
    12 9
  • vad ca japonezii sunt varza pe acest domeniu, turbo e ceva sf pt ei ( nu ma refer la 2.0 turbo de la subaru)
    in curand coreeni ii vor depasi la auto cum au facut-o la electronice
    16 11
  • @kumite .... salut ! nu te lasa influentat de ideologia americana gen "let's make it bigger" .... chiar daca traiesti printre ei .... sint tehnologii, modele matematice, materiale, etc. .... motoarele de acum sint durabile chiar de-s mai mici .... chestia e ca-s ceva mi puturoase .... dar in traficul zilnic cind esti bara-n bara sint suficiente si alea. eu personal prefer o masinarie cu caroserie cit mai mare, gen ford taurus, impala, passat .... dar cu un motoras cit mai miculutz (nu mai mare de 1.4-1.6 benzina sau 2.0 motorina) .... chiar de-i mai puturos, ai ceva mai multa siguranta si confort si in acelasi timp si o economie de carburant .... dar e bineinteles parerea mea si unde traiesc nu prea pot face jmecheria asta ca deh, asa e piata !
    10 3
  • andrey_1293
    @kumite - probabil judeci motoarele astea doar de pe hartie. Nu stiu daca ai avut ocazia sa te urci intr-o masina echipata cu astfel de motor ca sa vezi despre ce e vorba. Subestimezi mult ce pot face aceste motorase. Am urcat intr-un golf cu motor de 1.2 tsi. Pentru cilindreea pe care o are, performantele sunt incredibile. Daca te-ai urca in masina fara sa sti ce motor ai sub capota nici nu ti-ai da seama ca e 1.2. Dupa asta, mi-am achizitionat Ford Focus 1.0 EcoBoost 100 CP. Aceeasi poveste. N-am crezut ca 998 cmc vor face fata la aproape 1.3 tone. Greaseala imensa sa cred asta. Masina se simte foarte sprintena, suna bine si consuma putin. Mai exact 6.6 l/100 km urban. Asa va fi viitorul in materie de motoare. Acum 10 ani era o nebunie sa crezi asta. Constructorii scoteau putere din motoare mari. Acum scot putere si mai mare din motoare injumatatite ca si capacitate. Iar cand vine vorba de rezistenta, inainte ca ele sa fie scoase pe piata, sunt testate intens in conditii diferite. Niciun producator nu cred ca isi permite sa scoata un motor care este mort de la nastere. Pierderile ar fi imense. O sa ne uitam peste cativa ani la motoarele de 3.0 din prezent ca la niste monstri care doar sa consume carburant si sa polueze. Vor fi istorie. Si tot in viitorul apropiat, poate chiar foarte apropiat, o sa avem motoare de 1.0, 1.2 de unde sa alegem. Sunt sigur ca o mare parte din piata va adopta aceasta strategie.
    15 4
  • @TC din pacate nu esti foarte informat.
    Momentan, coreenii nu au depasit pe nimeni, nici la electronice si nici pe piata auto. Piata europeana in acest moment este lipsita de interes din pricina crizei financiare si scaderii masive a vanzarilor.
    Iar daca ai citi publicatiile de specialitate legate de electronice(TV, A/V si Hi-FI) ti-ai da seama ca produsele coreeene au doar cel mai bun raport calitate-pret si au parte de o campanie de marketing foarte agresiva, dar in niciun caz nu sunt cei mai buni la nimic.
    Poate doar pe piata smartphone-urilor sunt lideri la vanzari, dar daca ai avea curiozitatea sa vezi de cine sut produse sub-ansamblrile celebrului Galaxy S o sa ai o mare surpriza, Producatorii pentru senzori si restul componentelor sunt in mare parte de origine japoneza: Sony(camera foto), Sharp( senzor proximitate), Yamaha etc. Multa bafta!
    4 1
  • @andery_1293
    Ai scris frumos asa, dar nu prea inteleg oamenii care dau peste 12.000 pe o masina noua, mai baga si optionale pe ele dar se zgarcesc la motor. Te cred ca iti consuma putin motorul, dar de ce nu ai mai dat inca 400 de euro pt varianta de 125 de cai? Nu am mers cu motorul de 1.0 100 de cai dar nu cred ca e vreo mare fericire la miscat de pe loc in primele trepte. Si iti spun in consecinta de cauza, caci am Bravo 1.4 de 150 de cai. Masina fuge destul de bine, dar in treapta 1 si 2 gafaie putin, se simt caii scosi din 1.4, numai cu turatie mare reusesc sa compensez. Intradevar din treapta a 3-a deja o ia la fuga bine. De aia ma indoiesc de motorul de 1.0 si cei 100 de cai.
    9 1
  • kumite
    Nu traiesc printre americani.Dar un motor mai mare este mult mai bun.Si tine si mai mult.In europa,unde totul nu mai functioneaza,va taxeaza la masini de nu va vedeti.Prea multe masini pe matrul patrat.Ai motor de capacitate ceva mai mare de 1 litru,te rupe la impozit.Nu are importanta ca am zis un litru si nu am zis exact valoarea.Are rost un motor turbo de 1 litru,pe care sa-l freci numai in oras?
    Hyundai I35 turbo diesel,nou nout.Merge de trazneste.Dupa numai 50 000 km a inceput sa gafaie.A inceput sa zdrangane totul pe ea.Dar producatorul a adat garantie de 7 ani .Fain,nu?
    6 7
  • Pe hartie lucrurile sunt bune si frumoase, insa la drive test se poate constata altceva... O sa spun si de ce ma gandesc astfel.
    Cred ca aceste motoare de cilindree mica sunt usor fortate. Probabil se cauta un compromis intre consum si performante, iar acest lucru se simte uneori. Adica marii constructori au constatat ca multi folosesc masina in mediul urban si au cautat sa ofere un consum decent, in aceste conditii. Poate cauta pe undeva sa tina cont si de scaderea resurselor planetei, precum si de conditiile economice actuale. Estimarile in ceea ce priveste resursele de combustibili fosili sunt variate, in sensul ca acum 10 ani am urmarit pe cunoscutul post de televiziune francez M6 un reportaj, care relata ca resursele mai ajung cam 20 de ani. Nu cu mult timp in urma am citit chiar aici, pe Automarket, ca estimarile se refera la aproximativ 50 de ani. Probabil adevarul este undeva la mijloc, daca este sa corelez cele doua informatii.
    Cam asa si cu aceste motoare de cilindree redusa, vor sa ofere si putere si cuplu si consum redus. Sa revin la ceea ce ma gandeam in inceputul comentariului. Cer scuze pentru off topic, dar consider ca vine in sprijinul afirmatiilor mele anterioare. Recent am condus noul Clio, cu motorizarea 0.9 TCe. Nu intentionez sa fac reclama, insa masina se misca foarte bine, gratie unui sasiu si directii bine realizate, iar tinuta de drum este orientata spre confort. Insa micul motor nu m-a convins. Ca sa obtin un raspuns mai promt de la el, necesita urcare in ture, undeva pana pe la 4000 rpm. Ma asteptam de la un motor turbo, la ceva mai mult nerv la turatii mai joase. Cei 90 CP necesita mai mereu o apasare destul de dinamica a pedalei de acceleratie, daca se doreste un ritm mai alert de condus. Ce-i drept, in treapta a patra in oras si la o viteza constanta de pana in 60 km/h, computerul afisa un consum de 4,7 litri la suta. Deci cred ca in cazul acestei motorizari, se poate obtine in oras un consum apropiat de cel dat de constructor, respectiv 5,6 litri la suta de kilometri.
    Nu stiu cum se comporta motorizarea 1.0 EcoBoost si 100 CP a celor de la Ford, dar astept cu interes sa fac un test in viitorul apropiat. Am citit pe Automarket ca acest motor are o functionare mai silentioasa decat 0.9 TCe al celor de la Renault. Astept ca si Fiesta sa primeasca micul motor, iar pana atunci o sa fac un drive test cu Focus, avand aceasta motorizare de un litru.
    Deocamdata am ceva rezerve dupa recentul drive test, in ceea ce priveste motoarele turbo de cilindree mica. Vom vedea ce ofera cei de la Hyundai. Cum spuneam, pe hartie ''suna'' bine... Nu contest ca aceste mici motoare reprezinta viitorul, pentru ca evident acestea sunt tendintele actuale. Vom vedea in timp cum stau lucrurile, cum bine spunea cineva mai sus, constructorii testeaza intens un motor, pana cand sa-l lanseze pe piata. Nu prea cred ca-si asuma nimeni riscuri inutile, atata vreme cat realitatile economice sunt cele pe care le cunoastem.
    Deocamdata insa, prefer sa raman la motoare normal aspirate si in 4 cilindrii.
    8 0
  • * 4 cilindri
    scuze, viteza :)
    2 0
  • kumite
    Ce vreau eu sa subliniez?De ce se umbla la ceva care functioneaza?Spre exemplu,voi credeti ca un motor care are 5 supape pe cilindru e mai bun?Sunt motoare care au clasicele 2 supape,care functioneaza perfect.Chiuloasa asta este simplu de turnat,costa mai putin.Este mult mai simpla dpdv constructiv.O chiuloasa cu 5 supape costa mai mult.Prelucrarea este mai complexa samd.Rezultatul final?Nimic special.Motoare mici turbo?E ca si cum ai pune un halterofil de categorie"musca" plin de steroizi,sa concureze cu cei de la categoria grea.Dupa primele incercari,ii va pune in petziol pe cei grei.Dupa inca cateva reusite,o sa plezneasca.
    E numai parerea mea!
    8 1
  • Ce imi plac mie oamenii astia (gen kumite) care zic:
    "Motor de 1.0? neeah! nu o sa mearga, o sa se strice, o sa bla bla ."

    A fost o faza tare la TopGear.
    "Cand s-a inventat prima masina oamenii ziceau: O caruta fara cai in fata ei? neeah! nu o sa mearga niciodata." :))

    Downsizeingul e ceva absolut firesc.
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru