Hyundai lansează primul său vehicul cu panouri fotovoltaice: energia solară încarcă până la 60% din bateria electrică

de Paul Cosma
Luni, 05.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a lansat primul său vehicul echipat cu panouri fotovoltaice. Tehnologia disponibilă pe Sonata Hybrid promite că energia solară poate încărca zilnic până la 60% din bateria electrică. Deocamdată, Hyundai nu are planuri pentru lansarea modelului în Europa.

Hyundai susține că energia solară poate contribui în viitor la reducerea emisiilor CO2 și, în același timp, să permită o mai mare autonomie pentru vehiculele hibride și electrice.

În acest context, constructorul a lansat primul său model echipat cu panouri fotovoltaice. Tehnologia este disponibilă pe modelul Sonata Hybrid și promite că energia soarelui poate încărca zilnic 30-60% din bateria electrică a mașinii, în timpul mersului.

Potrivit calculelor Hyundai, șoferii vor beneficia astfel de o autonomie suplimentară de 1.300 de kilometri în fiecare an, respectiv 3-4 kilometri pe zi. Asiaticii spun că tehnologia panourilor fotovoltaice va fi disponibilă și pe alte modele din gamă, în “anii următori”.

Pentru început, Sonata Hybrid cu panouri fotovoltaice va fi disponibilă în Asia și America de Nord. Hyundai spune că nu are planuri pentru lansarea modelului în Europa.

Via Hyundai

Comentarii (4)

  • Rudolf D.
    PR pentru repetentii la fizica (exprimare academica, in mod normal as zice prosti sau idioti). Nici nu ma mai chinui sa explic de ce.
    7 8
  • Ce titlu de click-bait! "Incarca 60% din bateria electrica" (poate fi si baterie ne-electrica?) Dar nu spune ca e bateria de pe un hibrid, care e semnificativ mai mica decat a unui full EV sau macar PHEV. Iar in articol nu se spune nimic despre capacitatea efectiva a numitei baterii...
    9 0
  • someone
    referitor la planurile hyundai , acest fapt ne arata ca europa de mult nu mai are prioritate pe piata mondiala. china impreuna cu asia, apoi america au prioritate. pana si producatorii europeni fac acest pas, constransi de mediul de afaceri , de piete, si de cate si mai cate
    3 0
  • @Someone: asa e, corect.
    As continua ideea un pic: problemele pe care UE si le-a facut singura au adus-o in situatia asta. In 2017, Germania a avut cheltuieli generate de migranti de 26 de MILIARDE de Eur. In anul urmator, din cauza scandalului iscat de aflarea acestei cifre de catre public, n-au mai publicat cifrele. :) Frumos, democratic, progresiv, incluziv.
    Pe de alta parte, contractele mari de finantare s-au dat cu dedicatie intre statele din zona Euro, statele din Est au fost lasate la o parte si saracite mai mult sau mai putin intentionat prin brain & workforce drainage. Dubla-masura, politicele sociale absurde, acordarea de ajutoare absurde pentru "emigrantii de razboi", cheltuirea de sume imense in numele ecologiei, fara niciun rezultat palpabil previzibil macar pe termen mediu, scaderea economica continua de mai bine de 10 ani incoace, combaterea partenerului traditional, USA, si incurajarea relatiilor cu Iran si alte state arabe, neglijenta fata de initiativa UK de a iesi din UE, Brexit => afectarea intr-un mod profund a bugetului UE (al 2-lea contributor la bugetul UE), toate astea si multe altele au contribuit la pozitia tot mai slaba a Europei in lume.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru