Hyundai şi Kia vor plăti clienţilor câte 320 de dolari pentru că au afişat un consum mincinos pe mai multe modele din SUA

de Bogdan Mirică
Joi, 26.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai şi Kia au fost găsiţi vinovaţi pentru afişarea unui consum mincinos în cazul a un milion de maşini vândute în Statele Unite. Coreenii le vor plăti clienţilor daune, care vor ajunge, în medie, la 320 de dolari/client.

În urmă cu un an, în noiembrie 2012, Hyundai şi Kia erau aruncaţi într-un scandal de proporţii după ce mai mulţi clienţi au acuzat modelele celor doi constructori coreeni de cifre de consum incorecte.

Hyundai şi Kia au declarat un consum mincinos pentru 1.000.000 de maşini vândute în America de Nord

Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA a înregistrat sesizările şi a constatat atunci că este vorba despre un milion de exemplare cu un consum mincinos. Consum inscripţionat pe geamul fiecărei maşini Hyundai şi Kia vândută în SUA. Abaterile cifrelor de consum urcau până la 0.3 litri/100 de km, cea mai mare eroare fiind în cazul lui Soul. Soul care a şi fost înlocuit deja de o nouă generaţie.

Esential 288 de milioane de euro vor plăti Hyundai şi Kia pentru că au afişat un consum mincinos în SUA.
230 de euro va primi, în medie, clientul unei maşini cu cifre de consum eronate.
Deşi oficialii grupului asiatic şi-au recunoscut greşeala şi au promis carduri de combustibil clienţilor „păcăliţi” din cauza unei erori de calcul a consumului în Coreea şi SUA, posesorii au intentat procese pe care le-au şi câştigat.

Aşa se face că Agenţia Naţională a Mediului a depistat erori de calcul pe 13 modele Hyundai şi Kia produse între 2011 şi 2013 şi a câştigat procesul cu cei doi constructori.

Drept urmare, Hyundai va trebui să plătească echivalentul a 153 de milioane de euro celor peste 600.000 de clienţi americani înşelaţi, în vreme ce Kia va scoate din vistierie un total de 135 de milioane pentru cele peste 300.000 de maşini vândute cu un consum eronat.

Cele 288 de milioane pe care le va lăti grupul coreean vor fi încasaţi diferit de clienţi. Suma medie pe care o va primi fiecare client este de aproximativ 320 de dolari, echivalentul a 230 de euro.

Comentarii (17)

  • Daca au facut asta intentionat, e RUSINOS pt. un producator. Ultimele modele chiar arata bine si sunt foarte bune...e pacat sa isi strice reputatia si sa pacaleasca cumparatorii.
    29 6
  • @scorpion
    si crezi ca numai ei au facut asa ceva?TOTI fac asta,poate ei au prea exagerat...
    34 12
  • @@scorpion
    E posibil...nu te contrazic. Nu prea ai cum sa iti dai seama daca e 100% adevarat consumul afisat pe bord :). Dar daca vezi ca un motor de 2.2 cu un rezervor de 70 litri se goleste la 250 de km de ex. si iti arata ca a consumat 8 %, sigur e minciuna !
    18 6
  • Ceilalti producatori cand vor plati? Sau si mai bine, cand vor declara toti constructorii auto consumurile de combustibil reale? Inclusiv computerul de bord al masinilor ne pacalesc, valorile de consum sunt mai mici decat in realitate! Inselaciune la nivel mare! Nu se sesizeaza nicio autoritate?
    21 6
  • am hyundai elantra touring 2011 ... motor 2.000 cmc ... am luat-o de noua ...
    am mai vb si cu alti posesori de hyundai, ce am observat: consumurile declarate de constructor pot fi obtinute si chiar intrecute dar dupa vreo 40.000 km parcursi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    inainte, toate consuma mai mult decit e precizat ! asta e !
    la a mea am vazut o imbunatatire de ~ 1L/100 km dupa 40-45 mii km parcursi ...
    acuma nu stiu cum e cu motoarele de generatie noua "GDI" cum le spun ei ... ca de fapt acolo e problema ... eu am inscris seria masinii si mi-au dat mesaj ca nu e admisibila la programul de rambursari ...
    oricum, chestii de gen au toti constructorii inclusiv americanii si de ei nu s-a legat inca nimeni !!!
    cred ca ar trebui schimbate putin metodele de evaluare a consumului, in special in ciclu urban ...

    drumuri bune s-aveti in aceste zile binecuvintate!
    16 4
  • stati linistiti ... asa ceva pe aici nu o sa vedeti
    cauza ?doua mari deosebiri
    piata din romania nu conteaza
    ei au institutii de stat care chiar apara clientii
    12 2
  • hehe, dragi tovarasi si preteni, eu am un consum de 23% la x5 si e dizel. Daca ar fi sa o luam asa toti constructorii ar trebui sa recunoasca ca cu rusine ca consumul declarat este mai mic decat cel real. La mine aratand ca extraurban masina consuma 7%, ee pe draq, mananca TURBO de ma ia cu ameteleala. E drept ca conduc mai agresiv dau flash-uri , injur, imi bag, imi scot, pana ma linistesc dau drumul la manele si merg pensionareste ca Madona in bichini.

    drumuri bune s-aveti in aceste zile binecuvintate!
    7 21
  • inexorabil
    Eu aş propune să fie luaţi la bani mărunţi aceia care sar pe piaţă cu motoraşe de grădiniţă, dar cu puteri...de raliu, şi totodată promit consum...cu pipeta. Cât despre HaKa, şi eu, ca mulţi alţii, îi prevăd o ascensiune luminoasă, datorată şi progresului estetic incontestabil de care amintea @scorpionul.negru, dar evident că am sugerat în substrat că nu toate căile de a-şi atinge ţelul stabilit vor fi ortodoxe...De fapt, cine are impresia că sinceritatea absolută şi "reţeta succesului" fac casă bună în termeni de marketing?! Trebuie să fii ori prea imbecil, ori prea debil, ca să-ţi închipui că în jungla globalistă a profitului poţi răzbi cu un principiu ultranaiv precum "honeste vivere"...În definitiv, va face plopul mere şi răchita micşunele dacă, vreodată, vreun dealer de maşini noi sau rulate (nu contează de care) îi va preciza în mod expres unui potenţial client: "Stimate domn, producătorul maşinii care vă interesează a declarat oficial un consum mediu de fix atât, dar, dacă sunteţi sceptic în acest sens, vă invit cu aleasă plăcere nu să rulăm maşina ca un drive-test convenţional, grăbit şi irelevant, ci să facem un plin şi să ne angrenăm în toate situaţiile posibile de trafic şi în regim de zonă mixt, până la golirea rezervorului, după care să prelucrăm datele înregistrate şi să extragem consumul real. Dacă o să vă placă rezultatul, vom bate palma, dacă nu, ne vom simţi onoraţi că ne-aţi călcat pragul"...Într-adevăr, în afaceri primează bunul simţ. Adică simţul bun. De pildă, să miroşi de la distanţă fraierul, pardon, clientul. PS: Lumeeeee, lumeeeee, tocmai mi-am luat o Toyota Land Cruiser superultrahiperfiabilă, i-am pus şi pneuri de iarnă, dar cred că ăia de la vulcanizare n-au strâns bine prezoanele, iar eu, neştiind asta, am prins viteză ghiolbănească şi, la un moment dat, mi-a sărit o roată, care s-a lovit de un dâmb şi a luat înălţime, îndreptându-se spre parbrizul unui X5 Dizăl care venea din faţă...Şocat, am frânat brusc şi mi-am acoperit faţa cu palmele, dar ce-mi văzură ochii printre degete? Mare minune mare, şoferul nevinovat de pe X5 a scăpat teafăr! Pesemne l-a ocrotit dumnezeul manelelor, căci tocmai ascultase şlagărul "Să moară de ciudă duşmanii mei". Deci, dacă îl întâlniţi pe acest şofer băftos, admiraţi-l, dar nu vă aplecaţi urechea la ce spune, căci i s-a cam zdruncinat creierul...
    16 1
  • marius
    Si as putea spune ca in mare masura e si vina redactorilor auto care spun povesti de genul aia se simte mai bine decat cealalta in timp ce date relevante de genul consum la 130 pe autostrada, reprize, costul intretinerii, etc, lipsesc cu desavarsire. Mai mult chiar, revistele au o mare slabiciuna pentru masini premium in timp ce cele low cost si medii de care am putea fi mai interesati sunt puse undeva la coltul de rusine.
    La Multi Ani si aveti grija cum scapati de criza.
    11 1
  • Aici se vede diferenta dintre american si european.
    Europeanul tace si inghite,americanul se duce si-l strange de c#@ie pe constructor si-l ia la rost.
    6 0
  • bigApple
    Cand fac testele "euroencap" de ce nu fac un test de consum si doar pe urma sa dea cu masina-n zid????
    4 3
  • alt exemplu, personal: ford fiesta benzina 1,2 cu 82 cp, deja am trecut 25000 km,consum urban 8,5-9 iarna chiar si 10% , iar extraurban 6-6,5% ... nu in Bucuresti ,deci trafic urban mai redus si degeaba... doamna are carnet de 14 ani,merge f frumos,nu viteza,nu bruscheaza, asta e masina, hotie pe fata !
    4 3
  • ...consum cu 0.3% mai mare decat cel declarat? Asta e motiv de proces?
    Mie mai degraba imi suna: 'hai sa-i scoatem de pe piata pana nu au succes prea mare!"
    10 6
  • George
    Cam astea sunt "standardele" Hyundai-Kia...
    7 7
  • va inselati ei nu mint...doar ca conditiile de test difera muuuuuuuuullllllt de realitate(probabil multi dintre voi care au facut un test in conditii ideale au obtinut chiar si sub consumul dat de producator)....si nici nu vor sa schimbe conditiile de testare ca suna mai frumos un 5.5 mediu decit 7.5 ...
    4 1
  • hyundai santa fe2.2 pe computer imi arata 6.8, in realitate 8 facut consumul plin pe plin, mers constant 130 autostrada.
    3 0
  • stim cu totii ca ,consumul variaza in functie de calitatea combustibilului.in sua,calitatea este foarte proasta,pe pret derizoriu,cu motoare v8 misca masini in performante obtinute in eu si asia cu motoare i n 4 cilindri.marcile americane folosesc acest tertip pentru a discredita concurentii asiatici.reusesc unde au de a face cu ignoranti,si la ei cunoscatorii sunt foarte rari.voi cum sunteti? si inca ceva:masinile cu cutie automata consuma mai mult ca cele cu manuala,iar in sua cutia automata e unica varianta,aproape.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru