În absenţa Rabla, românii se orientează spre second-hand: în luna mai s-au înmatriculat 23.000 de maşini SH, în creştere cu 25%

de Daniel Popescu
Miercuri, 15.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Amânarea programului Rabla i-a determinat pe români să se orienteze spre maşinile second-hand, ale căror înmatriculări au crescut în luna mai cu 25%, la aproape 23.000 de unităţi.

Programul Rabla 2016 a început abia la jumătatea lunii iunie, iar acest lucru i-a determinat pe mulţi români să se orienteze mai degrabă spre maşinile second hand. Cel puţin aşa sugerează datele oficiale furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pentru luna mai.

Astfel, în a cincea lună a anului, numărul de înmatriculări de maşini second hand a ajuns la 22.916 unităţi, cu 25.15% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. 

Urmareste Automarket
Ca de fiecare dată, Volkswagen este marca cea mai preferată de românii care caută maşini second hand, cu 6.462 de unităţi, în creştere cu 26% fata de luna mai 2015, în timp ce pe următoarele locuri sunt Opel (3.738 de unităţi, +15,76%) şi Ford (2.595 unităţi, +23,98%).
Audi este marca premium cea mai apreciată, cu (1.771 unităţi), în timp ce Audi ocupă locul doi cu 1.763 de unităţi înmatriculate în faţa rivalilor de la Mercedes-Benz (924 unităţi). Toate cele trei marci au înregistrat creşteri de peste 36%.

Creşterea generală înregistrată în luna mai este uşor mai puternică decât cea de pe primele 5 luni ale anului. Astfel, în perioada ianuarie - mai 2016 au fost înmatriculate 111.600 de maşini second hand pe teritoriul României, în creştere cu 21.12% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Din nou, pe primul loc este Volkswagen, cu 31.502 unităţi, în creştere cu aproape 20%.

Înmatriculările de maşini second hand ar putea înregistra o stagnare sau chiar o scădere în luna iunie, ca urmare a începerii programului Rabla.

Via Agerpres

Comentarii (12)

  • Trebuie sa crestem media la 20 de ani ! Hai vitejii mei romani ! Am incredere in voi ! Sa ardem motorina in combine agricole si sa tragem in piept adanc "rezultatul" , daca tot s-au scumpit tigarile....
    12 5
  • In absenta programului Rabla, unii isi aduc rable din afara tarii...ca doar sunt ca noi, doar ca au vreo 200.000 km si mult peste. Cauza / cauzele: saracia, prostia, ingamfarea etc.
    20 6
  • La aceste statistici ar trebui adăugate și prețurile medii ale sh -urilor, pentru că mai sunt mulți care cred că mare parte dintre românii aleg la mâna a doua mașini de la 10-15 mii euro în sus, dar valorile sunt mult mai jos.
    15 5
  • 1.763 > 1771 ? :)
    2 0
  • Eu nu stiu ce zic cifrele calculate de bravii nostri conducatori, dar uitandu-ma in jur nu vad nici o urma de "crestere economica". Tendinta asta o vad inclusiv in domeniul constructiilor, in care activez. Lumea nu mai construieste case noi (din motive lesne de inteles), prefera sa investeasca in niste case de te sperii uneori...
    La fel e si aici. Piata auto SH s-a diversificat foarte mult, nu mai e ce-a fost odata. Tin minte, cand aparuse primul Logan stateam cu tata si cautam pe net, pur si simplu nu gaseai nimic cum trebuie in 6500 de euro (cat era Loganul de baza). Acum, cu putin noroc, iti iei Golf 4 sub 2 mii de euro si practic oricine vrea, cu putin interes, isi poate permite o masina.
    Cred ca cresterea asta nu e datorata (sau din cauza, depinde cum privesti) doar celor care ar fi putut sa-si ia o masina noua prin programul rabla si nu si-au mai luat. Cred ca multe din masinile astea sh inmatriculate sunt la preturi de sub 3 mii de euro, adica masini pe care si le poate permite "orice roman" (ca sa citez un clasic in viata :) ).
    A avea o masina (bunisoara) nu mai este un lux.
    11 1
  • @dan_grc Citisem parca pe 4tuning sau promotor acum 2-3 ani ca valoarea medie e pe la 4000 de euro...
    7 2
  • Probabil ca își aduc jafuri de mașini germane ca să aibă ce da la rabla:))
    Altfel nu-mi explic cum să iei Bmw cu 300.000 km și varză ca să te lauzi că ai mașină premium. Până și Loganul e mai premium decât un jaf de BMW obosit.
    Iar faptul că Vw rămâne preferința românilor denotă gradul de limitare și idioțenie de care dau dovadă românii.
    Cum bine zicea un înțelept, numai prostia nu cunoaște limite.
    18 5
  • @Vali

    Și ipocrizia este infinită, tot un mare înțelept a spus-o.
    6 13
  • @Dan_grc
    Banuiesc că a afirmat asta făcând referire la cocalari și la mărcile germane care mint cu nerușinare. :))
    11 3
  • inexorabil
    Mă minunez că stau să mă minunez. Să vedem unde ar fi logica: “justiția” din rromanika ține morțiș ca nimeni să nu mai fure, ci toți să se ȋmbogățească prin muncă asiduă și complet cinstită (dați-mi voie să hohotesc cu capul afundat ȋn pernă…mă ȋntorc după cinci minute). Și exact asta se va ȋntâmpla, nu? Implicit, vor crește ȋnmatriculările de mașini noi și scumpe, grație DNA!

    Adevărul acela gol-goluț, adică porno, de care nici dracu’ nu vrea să audă, decretează că, ȋn condițiile socio-economice din prezent, cel mai “șmecher” (adică legal, acceptat de toată lumea, inclusiv de “intransigenta” și “exigenta” DNA, care nu-i coruptă, nu ȋncape discuție, dar să nu uităm că și ea este formată din…oameni ȋn carne și oase) mod de a…prăda bugetul de stat este să fii angajat la acest așa-zis stat (a, desigur, unde și tu te faci că lucrezi, precum tandemul Caramitru-Dinescu la “loviluție”), dar nu oricum, ci musai pe un salariu cât mai “baban”, care nu ȋmpărtășește nicio taină cu criteriile de merit, ci se constituie ca “succes” direct al nepotismelor, al cumetriilor și – bomboana de pe tort – al corectitudinii politice (să nu admiteți definiția oficială a sintagmei :P – corectitudinea politică la noi ȋnseamnă să alegi partidul corect…pentru propriile tale interese).

    Unde vreau să ajung, ȋn esență? Păi, mă aștept ca mașini noi și scumpe să poposească doar ȋn curțile / garajele patronilor care știu să-și exploateze slugile, ale “eminențelor cenușii” din spatele rețelelor de bănci & farmacii, ale carieriștilor care crapă la propriu ȋn birourile “multinaționalelor” și ale liotei de alintați ai sorții din instituțiile centrale (plus substructurile teritoriale) și din administrațiile locale. Apropo, câți dintre cei care intră pe AM s-ar simți cu musca pe căciulă, conform acestui tablou panoramic?

    Restul? Sunt blestemați să se limiteze la “cazane de mâna a coișpea” din “jermănica”. Cine ar ȋndrăzni să-i blameze??? Așadar, ce atâta consum de nervi și ce atâta prilej de ipoteze? Iu-hu-huuu, vrea și je ceva din vastul cimitir teuton. Hopa, ce avem noi aici (pe mobile.ro) ? Buick Park Avenue din ’96, cu piele integrală? Cu celebrul motor 3.8 V6, aflat printre cele mai fiabile din istorie? Consum mixt de 10,2 L / 100 km? (ce? papă mult??). Și câte dotări la 3000 € preț final (enumerați-le voi, ca să nu ziceți că inventez eu). Mă rog, impozitul pe cilindree este net descurajator, dar, chiar dacă, prin absurd, ar fi fost modic, bag mâna nu ȋn foc, ci direct ȋn reactorul nuclear că NICIUNUL dintre români nu s-ar fi lăsat convins de ofertă…Toți ar fi invocat imediat, ȋn mod standard, “non-rezonanța” mondială a mărcii americane și lipsa pieselor de schimb. Normal, căci noi suntem dresați să ne cumpărăm doar “nestemate” prietene cu service-urile și cu magazinele de piese…Ce mai: cultură automobilitică, nene (nu doar sărăcie, vorba lui Klaus – nu Iohannis, alias “lemnul vorbitor” care nu te dă pe spate cu nimic – ci utilizatorul de mai sus).
    5 4
  • Inexorabil parca stateai in hamac si te leganai :)))))
    1 0
  • @@Dan_grc
    Cu siguranta Dan Grecu se referea la carnati, adica la ''afumatura'' germana, afumatura pe care le-o da in ochi celor cu ochelari de cal.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru