Informații despre noua Hyundai Santa Fe: doar motorizări hibride în Europa

de Alexandru Monenciu
Joi, 10.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Așa cum a promis, producătorul asiatic de automobile a revenit cu o serie de informații tehnice despre noua generație Santa Fe. Pe piața din România, SUV-ul va putea fi comandat începând cu a doua jumătate a lui 2024.

În urmă cu aproape o lună, Hyundai a decis să nu își mai țină fanii în suspans și a publicat primele imagini cu noua generație Santa Fe. Acum, constructorul asiatic de automobile a revenit cu restul informațiilor așteptate de toată lumea.

Nu vom mai analiza designul exterior, pe care suntem siguri că l-ai studiat deja din toate unghiurile. Vom trece direct la dimensiuni: Santa Fe, pentru piața europeană, are o lungime de 4.830 mm, o lățime de 1.900 mm, măsoară 1.720 mm în înălțime, iar ampatamentul este de 2.815 mm.

Paleta de culori exterioare include 10 nuanțe, inclusiv Negru Abyss Pearl, Alb Creamy Pearl, Alb Creamy Matte, Argintiu Typhoon Metallic, Gri Magnetic Metallic, Verde Ocado Pearl, Portocaliu Terracotta, Cyber Sage Pearl, Earthy Brass Metallic Matte și Albastru Pebble Pearl.

Pentru interior, Hyundai a pregătit un display panoramic curbat, care integrează instrumentarul digital de 12.3 inch și ecranul central al sistemului multimedia. Așa cum ne-am obișnuit deja, în habitaclu regăsim o serie de materiale sustenabile, cum ar fi plastic reciclat și piele ecologică.

Clienții au la dispoziție 5 culori interioare: Negru Obsidian, Gri Supersonic, Maro Pecan, Verde Forest și Negru Ink.

MAI MULT SPAȚIU PENTRU PASAGERII DIN SPATE

Mulțumită ampatamentului crescut, pasagerii de pe al doilea (+ 35 mm) și al treilea rând de scaune au mai mult spațiu atât la picioare cât și la nivelul capului (+ 69 mm pe rândul 3).

Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 725 litri (+ 91 litri față de vechiul model).

Pe lista cu echipamente regăsim, printre altele, afișaj de 6.6 inch pentru climatizare, oglindă retrovizoare digitală, zonă duală pentru încărcare wireless, tavă de sterilizare UV-C pentru diverse obiecte, inclusiv telefon mobil, și posibilitatea de a porni și controla de la distanță mașina cu ajutorul telefonului.

DOAR MOTORIZĂRI HIBRIDE ÎN EUROPA

În Europa, cea de-a cincea generație Hyundai Santa Fe va fi disponibilă numai cu motorizări hibride.

Intrarea în gamă se face cu versiunea 1.6 T-GDi HEV, cu 180 de cai putere și transmisie automată cu 6 trepte.

În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 9.5 secunde, iar viteza maximă este de 190 km/h.

Apoi avem versiunea plug-in hybrid cu motor de 1.6 litri, pe benzină și aceeași cutie automată. Puterea totală a sistemului PHEV nu a fost dezvăluită. Știm doar că motorul termic dezvoltă, în cazul ei, 160 CP.

În dreptul ei este trecută o accelerație până la 100 de km/h în 9.1 secunde și o viteză maximă de 190 km/h.

Dacă prima are o masă proprie de 2.225 de kilograme, cea de-a doua cântărește 2.295 de kilograme.

În SUA și Coreea de Sud, spre exemplu, Santa Fe va putea fi comandată și alături de un motor de 2.5 litri, cu 194 sau 281 cai putere (turbo pentru aceasta din urmă).

Lista cu sisteme de siguranță include Forward Collision Avoidance 2, Lane Following Assist 2, Driver Attention Warning, Smart Cruise Control 2 și Highway Assist 2.

Pe piața din Europa, noua generație Hyundai Santa Fe va debuta în prima jumătate a anului viitor.

În România va ajunge începând cu a doua jumătate a lui 2024.

via Hyundai

Comentarii (18)

  • Andrei
    Păi și fanaticii dizăl ce fac??
    6 7
  • #glumeproaste
    180 cp la 2.3 tone o sa fie un deliciu .. si cateva zeci de mii de euro pret ca sa nu poti depasi un Polo la drum lung
    14 6
  • Mircea Badea
    1.6 la ditamai namila forestiera?! ce au evoluat termicele...
    8 2
  • @Andrei
    nu cumpara gunoaie din astea.
    4 6
  • Mai puneti la socoteala faptul ca Hyundai Romania are o politica de vanzari total paguboasa (dotari lipsa fata de EU si pret mai mare)
    4 0
  • @@Andrei
    Corect, încă se mai găsesc cazane 1.9 TDI. Pentru cei mai înstăriți există 2.0 TDI, cu i-ul roșu. Încă...
    5 4
  • @ glumeproaste - boss, Toyota Land Cruiser zice să treci să-ți explice câte ceva cu puterea asta.
    5 2
  • Andrei
    Inca o magaoaie submotorizata. Plug-inul va atinge 100km/ in 15 secunde, cand se ternina curentul? Sau e doar de oras?
    3 4
  • Seriff
    Pai un 2.0 tdi cam bate masina asta la orice, la peste 2 tone cat are 1.6 ala o sa fie super.
    4 4
  • @Seriff
    Asta e bine, ar fi și păcat să se caseze cazanele. Mai bine le trimit în România, groapa de gunoi a vestului.
    5 2
  • Seriff
    @10:45 ce zic eu, ce intelegi tu, eu vorbesc de masini noi, nu de cine stie ce rabla conduci tu si iti versi frustrarile pe aici. Masina asta ar fi trebuit sa aibe un motor diesel potent ca sa traga bine alea 2225 kg, la asta ma refeream.
    2 4
  • @Seriff
    Ce mașini noi mai sunt cu diesel?
    Noi, adică nu facelift cu platformă și motoare vechi de 10 ani.
    3 2
  • Andrei
    Specificațiile spun 9.5s 0-100km/h, deci trage destul de bine.
    Sigur, dacă vrei să îți vomite copiii în spate, cauți ceva mai rapid. Pentru oamenii normali la cap 10s e suficient într-o mașină de familie.
    7 1
  • Andrei
    Desigur, cu 5 pasageri, bagaje si AC pornit rezolva suta in 12-13 secunde la 6000rpm. Sigur copiii vor aprecia zgomotul la depasiri. La 60000 euro.
    6 6
  • @Andrei
    Copiii vor aprecia și mai mult dacă NU depășești. Mentalitate românească, țara Europeană cu cele mai multe victime în accidente rutiere.
    2 1
  • Cu copii în spate omului îi e gândul la depășiri, nu la siguranță. Vai de noi...
    4 0
  • Cel mai important aspect va fi cuplul, nu puterea. Un tractor de 50cp trăgea tone comparativ cu un M3. Cu un cuplu de peste 300Nm(aici va interveni partea electrică) mașina va fi decentă. Probabil și prețul va fi în jurul unui RAV4, dar cu mult mai mult spațiu și ceva dotări în plus.
    4 0
  • Mircea Badea
    adevarul e ca pilotii schimba la rosu si ai ocazii mai multe daca ai motor mic, iar copiii evident ca apreciaza asta. totusi e suv, asta se rastoarna daca misti un pic de el.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru