Feedback

Înmatriculări în luna aprilie în România: creștere de 14% pentru mașini noi și scădere de aproape 3% pentru mașinile second-hand

Publicat Sambata, 11.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 7
Înmatriculări în luna aprilie în România: creștere de 14% pentru mașini noi și scădere de aproape 3% pentru mașinile second-hand - Poza 1
Românii au înmatriculat aproape 8.700 de mașini noi în luna aprilie, în creștere cu 14%, în timp ce înmatriculările de mașini second-hand au scăzut cu aproape 3% la 35.500 de unități.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piața auto din România continuă să crească puternic pe segmentul masnilor noi și în luna aprilie, însă ritmul s-a mai temperat comparativ cu primele luni ale anului, potrivit datelor publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) în această săptămână.

Astfel, datele oficiale arată că românii au înmatriculat 8.691 de mașini noi, în creștere cu 13.92%, dintre care 2.239 de unități au purtat sigla Dacia. Înmatriculările producătorului român au crescut peste media pieței, cu aproape 27%, în timp ce pe locul următorul s-a poziționat Renault cu 733 de unități și o creștere de peste 40%. În schimb, înmatriculările Volkswagen, Skoda și Ford, care au ocupat următoarele trei poziții, au scăzut comparativ cu aprilie 2018.

Pe ansamblul primelor patru luni ale anului, românii au înmatriculat în total 44.527 de mașini noi, corespunzător unei creșteri de 22.76%.

În schimb, înmatriculările de mașini second-hand au continuat să scadă, însă tendința este una de stabilizare. Astfel, în luna aprilie au fost înmatriculate 35.515 mașini second-hand, în scădere cu 2.64% comparatic cu aprilie 2018. La nivelul primelor patru luni, numărul mașinilor second-hand înmatriculate a ajuns la 145.823 de unități, corespunzător unei scăderi de 7%.

Via DRPCIV


Comentarii (7)

  • bravo dacioti
    cinste celor care dau 11-12 mii pe o dacie logan sau sandero

    la banii acestia, 11800, luati un opel astra sedan 1.4 benzina turbo, 140 cai, 6 trepte, distributie lant, 4 pistoane, suspensie semi-independenta pe spate, 3 randuri de chedere, discuri si pe spate, 350 lei revizia la reprezentanta si dotata cu tot ce trebuie.

    bravooo!
    7 20
  • Mai bine Dacia decat Opel de 100 de ori.
    13 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Uite că Românii înţeleg că decât una SH germană cu peste 500.000 km (clar... cine crede că neamţu îşi vinde maşina la 180.000 km este naiv) cu care să stea în service mereu

    Mai bună este o maşină Dacia sau Renault nouă.

    Abia aştept Renault E-tech sau de ce nu şi Dacia E-tech care vor mătura concurenţa.

    Renault va avea hibride din 2020 iar Dacia cu 3-5 ani întârziere şi atunci să vezi cum se va schimba şi mai drastic piaţa auto.

    Cine va cumpăra maşini doar termice deloc electrificate, vor cumpăra maşini noi dar învechite tehnologic deja.

    Vom vedea ce rezervă viitorul.
    4 4
  • @Edikkk, tocmai pentru că mi-ai devenit simpatic şi pentru că am înţeles unde am greşit faţă de tine, voi preveni apariţia unui subiect de polemică…

    Nu trebuie să generalizezi…Eu, de pildă, am achiziţionat o ghermancă (dar – important de subliniat – sub tutelă americană :D) rulată exact atât cât mi-a indicat vânzătorul (valoare confirmată ulterior de reprezentanţă).

    Nu-mi amintesc precis, dar probabil că am mai afirmat pe AM că un Opel Astra produs în urmă cu aproape 20 de ani mi s-a părut mai bun decât orice Logan (fie el şi virgin, adică “proaspăt” scos din fabrică). Evident că Opel a fost multă vreme gândit de proprietari ca hărăzit maselor (la fel însă şi VW, Ford ş.a.), dar ceea ce face diferenţa este că masele extraromâneşti (:P) nu sunt, de regulă, văzute/tratate la fel ca…noi. În contrast cu Renault, GM (şi, ulterior, NGMCO) nu s-a bazat pe premisa că masele germane (de exemplu) se caracterizează prin lipsa discernământului sau a pretenţiilor asupra calităţii, astfel că ar fi atât de imbecile, încât să accepte pe loc ideea de low-cost şi atunci haideţi să le oferim nişte Opel-uri în care să-ţi fie ruşine să te urci, raportat la aspectul estetic şi la condiţiile (minime) de confort. Ah, da: faptul că, între timp, îmbogăţirea elitei “nevăzute” a însemnat neapărat sărăcirea sau blocarea şanselor pentru sclavii lor din toată lumea (inclusiv din “eldoradoul” UE) – ceea ce a dus, inevitabil, la ridicarea Daciei pe piedestalul “soluţiilor miraculoase de supravieţuire” (pardon, de “asigurare a unui trai decent, fără risipă de bani pe pofte excentrice”) – constituie un alt front de dezbatere.

    O Dacie…electrică m-ar amuza teribil. Modest şi ecologic – ce combinaţie de impact social mai tentantă decât aceasta îţi poţi dori, nu? Pigmeii care devorează clipa se vor simţi însă mângâiaţi pe creştet de Statul-Corporaţie (precursorul Guvernului Mondial), care va fi perceput, în general, ca dădaca ideală pentru omul, în sfârşit, de tip “nou”, cel care se sperie şi de umbra sa şi se consideră omni-neajutorat şi omni-neputincios, dar “noroc cu geniile pricepute la toate şi care ţin cont, cu atenţie şi dragoste, de nevoile oamenilor, în contra corupţilor, infractorilor şi penalilor din politichie” (auto-orbirea maselor a atins paroxismul, în sensul că exclude orice urmă de logică funcţională, astfel că masele le socotesc pe aceste “genii” ca fiind, invariabil, “cinstite şi sărace”…la fel ca ele, drept pentru care le iubesc “frăţeşte”, dar, de fapt, “băieţii deştepţi” care au născocit fumigena “luptei anticorupţie” dorm, vorba aceea, pe munţi de bancnote, de ordinul…trilioanelor de euro, făcute tocmai pe spinarea acestor mase…anulate de ei la nivel celebral – din fericire, există şi excepţii salutare, precum @bravo-dacioţi). “Geniile” pot fi recunoscute după aceea că s-au cocoţat în vârful ierarhiei instituţionale globale (marxismul economic a eşuat cu brio, dar marxismul cultural a triumfat inclusiv pe plan politic).

    Apropo, prostimea planetară chiar se lasă pradă iluziei supreme, cum că pe aceşti dumnezei “morali, competenţi şi ocrotitori” (curat de Stânga, adică socialişti iremediabili în ADN – pentru cine nu şi-a dat încă seama) îi alege ea şi numai ea şi fix prin intermediul votului “exprimat democratic”…Hahahahahaha (am acumulat datorii cam mari, pe care trebuie să le achit, ca drepturi de autor, în contul lui AndreiRN).
    1 6
  • Erată: “cerebral”, nu “celebral”. Din cauza vitezei (cu un “cazan” german).
    2 0
  • Avem în fata 2 ani electorali plus ca în Europa adevărata mai sunt milioane de troace disponibile care trebuie vândute din mila la sărmanii Europei, deci în următorii 7-10 ani nu se întrevede nimic periculos pentru amatorii de SH din Balcani.
    Deasemenea nu cred nici măcar o secunda ca tornada din Bărăgan se datorează celor 5 milioane SH de VW, Opel, BMW și altele din Romania.
    Dar se apropie momentul, eu spun optimist începând cu E8 dar ar putea fi E7, când SH inferioare celor WLTP, vor fi impozitate dur de tot. Si nu de dragul Naturii!
    1 0
  • Dle inex da şi nu

    Opel Astra de acum 20 de ani o fi mai bun că este insonorizat mai bine dar în rest....

    Un motor de 20 de ani este uzat, mănâncă ulei, scoate noxe mari iar un motor de Logan nou MPI sigur sigur este mai bun

    Maşina veche are mirosuri şi tapiţeria şi plasticul se degradează iar în Logan nou este mult mai plăcut poate

    Acum gusturile nu se discută dar să comparati un Opel de 20 de ani cu un Logan model Laureate sau unul dotat la acelaşi nivel, nu un Logan 0.9 tce chel, ca să fim corecţi.

    Fiecare ce preferă până la urmă.
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru