Jaguar: Producția modelelor termice, oprită în vara lui 2024

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 06.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, Jaguar ar urma să oprească producția tuturor modelelor echipate cu motoare termice în luna iunie 2024. În următorii 3 ani, britanicii vor lansa 3 modele noi cu zero emisii.

Fiecare producător de automobile se pregătește, în felul său, pentru tranziția la un portofoliu compus doar din modele cu zero emisii.

În timp ce unii preferă un parcurs mai încet, britanicii de la Jaguar au decis să grăbească puțin lucrurile. Cel puțin asta reiese din declarațiile lui Joe Eberhardt, președintele și CEO-ul Jaguar Land Rover North America.

Potrivit acestuia, Jaguar intenționează să oprească producția tuturor modelelor termice în luna iunie a acestui an.

"Majoritatea modelelor noastre vor ieși din producție în luna iunie, dar vor fi la vânzare pentru o perioadă mai lungă de timp," susține Eberhardt. "Vom avea un program de producție care ne va permite să avem o aprovizionare continuă de vehicule până la sosirea noilor mașini... Încercăm să ne sincronizăm astfel încât să avem un volum suficient până la lansarea noului produs și să avem un transfer curat", a adăugat el.

Dacă în 2017, Jaguar a comercializat circa 180.000 de mașini la nivel global, acest număr va scădea la aproximativ 50.000 în următorii ani, potrivit estimărilor.

În următorii 3 ani, marca britanică va prezenta trei modele noi cu zero emisii, dezvoltate pe arhitectura Jaguar Electric Architecture.

Primul va fi dezvăluit până la finalul anului și va fi un GT cu 4 locuri. Lansarea pe piață este programată pentru anul 2025.

Va fi cel mai puternic Jaguar din istorie și va oferi o autonomie de până la 692 de kilometri.

Următorul model dezvoltat pe această platformă va fi lansat spre finalul anului 2025, iar cu cel de-al treilea vom face cunoștință în 2026.

via Carscoops

Comentarii (9)

  • Zero emisii si Zero vanzari.
    18 3
  • Trebuie sa recunosc ca Jaguar câștiga detașat la decizii radicale luate de pe o zi pe alta, adică nu renunță la termice peste 2-3:ani, ci azi practic, însemnând 2024, probabil ca proprietarii indieni au un plan de subvenții generoase, altfel nu văd cum ar supraviețui, pentru ca și la 180.000 unități în 2017 era pe pierdere, darămite acum .
    9 2
  • Banditos
    Strategia, printre randuri, spusa de constructori este: volume mici, valori mari.... in opozitie cu vechiul model de afaceri bazat pe "numerele mari" respectiv volume mari + profituri mici per unitate

    Asa ca, pe viitor, sa nu ne mai asteptam la performante in vanzari ci in nivelul profitului anual raportat.
    8 13
  • Când a făcut Jaguar numere mari în ultimii 10 ani și profit mic ? Jaguar a avut volume modeste și pierderi financiare, deci noua strategie pare ceva deosebit, n-au cum sa dea greș.
    4 0
  • George Simion
    asa da! bravo, jaguar! hai ca asa poate isi revine, se axeaza pe viitor, nu mai pierde resurse cu afumatorile.
    3 13
  • Adrian
    Astia de la Jaguar nu ziceau deunazi ca i-pace nu se vinde si opresc productia?
    Deci care e planul? Ce vor sa vanda peste 2 ani? Machete?
    6 0
  • adevarul ca oricum era falimentara firma asta, adica la ce se asteptau ei dupa ce zeci de ani au produs numai gunoaie poleite. tot niste gunoaie poleite sunt si land-range-roverurile, dar macar alea inca se vand pe motiv de suv si pozitie inalta la volan.

    acum indianul opreste productia la jaguar nu neaparat de dragul trecerii la electrice, ci ca sa stopeze hemoragia de bani, fiindca cu fiecare zi in care fabrica functioneaza se pierd bani.

    si totusi cu trecerea la electrice, ar avea o sansa de reabilitare la capitolul fiabilitate. daca cu termicele au dat-o in bara rau de tot, poate vor reusi cu electricele care teoretic sunt mai simplu de construit si mai fiabile prin natura lor. dar pana vor scoate ei o electrica competitiva, tare ma tem ca lumea va uita complet de marca asta.
    9 2
  • DriverGeo
    Este timpul sa se treacă pe full electrice și hidrogen. Gata cu poluarea. Cei care sunt extremiști susținând motorul termic, sunt vânzătorii de vechituri și rable, in special cei care fac afaceri cu combustibilii. In 2030 sau 2034 va fi doar electric și hidrogen.
    2 11
  • Seriff
    Rip Jaguar, soarta Mitsubishi ii asteapta.
    Intre timp Dacia, Hyundai si Kia vinde termice de rupe, numai zic de Toyota, cine a investit masiv in termice o duce bine, iar cine a mizat pe electrice a gresit grav.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru