KTM, producătorul austriac de motociclete, ia masuri pentru evitarea falimentului

de Tiberiu Safta
Miercuri, 27.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania austriacă producătoare de motociclete KTM a anunțat că intră într-o perioadă de autoadministrare. Marca din spatele modelului X-Bow încearcă să evite falimentul printr-o restructurare majoră.

Pierer Mobility, grupul austriac care deține KTM, a anunțat oficial că producătorul de motociclete și al modelului X-Bow va intra într-o perioadă de autoadministrare. Această decizie a fost luată din cauza dificultăților financiare cu care se confruntă constructorul de motociclete.

Perioada de autoadministrare va dura 90 de zile, timp în care compania va fi restructurată pentru a evita falimentul. Pe parcursul acestui an, câteva sute de angajați ai mărcii austriece au fost concediați. Mai mult, KTM are în plan să oprească producția motocicletelor sale în primele două luni ale lui 2025. Înainte de a intra în perioada de autoadministrare, KTM era în căutarea unei sume în valoare de cel puțin 100 milioane euro pentru a putea funcționa și după 2024.

Marca de motociclete KTM a fost fondată în 1934, inițial ca un centru de service pentru mașini și motociclete. În anul 1937, KTM a început să vândă motociclete produse de DKW, iar în anul următor a început să comercializeze modele Opel.

Prima motocicletă produsă de la zero de KTM a fost lansată în 1954, la un an după ce compania originală a fost reorganizată. Compania austriacă a fost împărțită în 4 entități diferite în 1991, producătoare de motociclete, biciclete, radiatoare și unelte.

KTM a fost cumpărat în 2007 de către Bajaj Auto, un producător indian de motociclete și care este în prezent co-proprietar alături de Pierer Mobility AG. Cea din urmă companie deține aproape jumătate din KTM după ce Bajaj Auto a vândut 46.5% din acțiunile sale către Grupul Pierer Mobility.

KTM este un nume cu foarte mare succes în lumea curselor de motociclete, cu peste 260 de titluri mondiale în cursele de grand prix, în cursele enduro și în motocross. Marca austriacă a câștigat și Raliul Dakar de nu mai puțin de 19 ori, cel mai recent succes fiind în 2023.

Același brand este cunoscut în lumea automobilelor pentru modelul X-Bow, un rival pentru celebrul Ariel Atom. Acest model, lansat în 2008, a fost dezvoltat în colaborare cu Audi, Dallara și KISKA.

Modelul de track day primește un motor Audi de 2.0 litri care dezvoltă 240 de cai putere. Există și o versiune mai puternică, X-Bow R, care are un motor de 304 cai putere. Modelul este produs la uzina KTM din Graz, acolo unde sunt produse 1000 de exemplare pe zi.

via Motorsport

Comentarii (6)

  • Ce e aia autoadministrare?
    2 0
  • Exact asta ma întrebam și eu :)))
    Până acuma îi administra “altcineva”?
    Vestea este foarte proasta Pierer group nu este ceva de ignorat. Aparent declinul și problemele economice și de finanțare se propagă tot mai mult. Cam asta înseamnă… “o să fie nasol!!!” Și am spus și atunci ca nu exagerez și nici nu sunt negativist, era o situație care părea foarte probabilă :((
    1 0
  • f bine, sa dispara tot ce e austriac si care se opune intrarea Romaniei in schengen. din cauza lor stam cu orele la vami...
    KTM oricum era o marca de 2 lei de motociclete.
    5 10
  • @sandu
    eu sunt de alta parere. pe tot ce am pus mana de la KTM mi-a lasat o impresie foarte buna de lucru solid, calitate autentica pe stilul vechi, fara cost-cutting.
    5 2
  • Ai dreptate sandule.
    0 4
  • Interesant că nu înțelegem, “craca” pe care unii o vor tăiată (faliment Austria, Germania etc) este exact pe cea care “noi” stăm. Poate în inteligența voastră credeți că România o să exporte componente în China… ca si făcute jocurile!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru