Lista viitoarelor străzi cu sens unic din Bucureşti

de Bogdan Mirică
Vineri, 16.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primăria Capitalei îşi doreşte sens unic pe mai multe artere centrale din Bucureşti. Proiectul urmează a fi aprobat de Comisia Tehnică de Urbanism. Automarket vă oferă o listă cu toate străzile ce vor fi afectate de această măsură.

După ce a inaugurat ieri parcarea subterană din Piaţa Universităţii, primarul Sorin Oprescu are de gând să decongestioneze şi centrul Capitalei. De această dată a renunţat însă la ideea unor pasaje şi poduri suspendate.

Potrivit Hotnews, edilul intenţionează să transforme artere principale în străzi cu sens unic. Soluţia se află deja pe masa Comisiei Tehnice de Urbanism şi este discutată pentru a putea fi aprobată. 

Proiectul prevede reconfigurarea circulaţiei rutiere pe mai multe trasee.

  1. Introducerea de sens unic şi pe Bulevardul Carol, până la intersecţia cu Calea Moşilor. Măsura ar face ca sensul unic de pe Regina Elisabeta să fie astfel prelungit până la Calea Moşilor. 
  2. Tot cu sens unic se vrea a fi şi traseul Calea Victoriei - strada Doamnei - strada Florescu - strada Negustori şi strada Plantelor.  
  3. Modificări şi în zona Gării de Nord. Municipalitatea vrea sens unic prelungit pe toată strada Mircea Vulcănescu, şi de la intersecţia bulevardului Dinicu Golescu până la intersecţia cu Calea Plevnei. 
  4. În zona sectorului 2 Primăria vrea sensuri unice pe străzile Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca. Pe Barbu Văcărescu se doreşte sens unic între Strada Glinka şi Şoseaua Pipera. 
  5. Tot în aceeaşi zonă se doreşte transformarea în străzi cu sens unic a bulevardelor Lacul Tei (cu direcţia spre centru) şi Ramuri Tei (cu direcţia spre Colentina) 
  6. Rugile bicicliştilor au fost ascultate.
    Între CEC-ul de pe Calea Victoriei şi Splaiul Independenţei va fi sens unic. Spaţiul rezultat în urma modificării va fi transformat în pistă de biciclete. 
  7. Şoseaua Progresului va fi sens unic dinspre intersectia de la Răzoare spre strada Constantin Istrati, iar pe un segment din soseaua Viilor se va putea circula doar dinspre strada Constantin Istrati spre Calea Rahovei 
  8. Se doreşte sens unic şi pe Calea Dorobantilor (directia dinspre Nord spre Centru) 
  9. Revenind în sectorul 2, vom avea sens unic pe tronsonul strada Aurel Vlaicu - Calea Floreasca până la strada Glinka (direcţia dinspre Nord spre Centru). 
  10. Tot din direcţia Nord spre Centru se va face sens unic şi pe traseul străzilor Ghiocei - Domniţa Ruxandra - Icoanei - A. Verona 
  11. Tot în sectorul 2 va fi sens unic pe strada Polonă între M. Eminescu şi Ştefan cel Mare (direcţia dinspre Centru spre Nord) 
  12. Sens unic se doreşte şi pe traseul străzilor Popa Rusu - Toamnei - Despot Voda (direcţia dinspre Centru spre Nord) 
  13. Se prelungeşte tronsonul de sens unic de pe strada Vasile Lascăr de la intersecţia cu strada Italiană pana la strada Armand Călinescu 
  14. Va exista sens unic şi pe Calea Grivitei, între intersecţia cu strada Polizu şi strada Mircea Vulcanescu (pe directia Vest-Est) 
  15. Sens unic pe strada Sfinţii Voievozi de la Calea Griviţei la Piaţa Sf.
    Voievozi (pe direcţia Vest-Est) 
  16. Şi strada Sevastopol va avea sens unic pe direcţia Vest-Est 
  17. Traseul străzilor Gh. Manu - Occidentului - Polizu va fi şi el transformat în sens unic pe direcţia Est-Vest 

Primăria Capitalei îşi doreşte şi înfiinţarea unor benzi speciale pentru autobuze. Acestea ar urma să ia naştere pe următoarele bulevarde:

  1. Bulevardul Carol
  2. Spaiul independenţei (doar în zona centrală)
  3. Bulevardul Libertăţii
  4. Bulevardul Unirii 
  5. Bulevardul Decebal,
  6. Bulevardul P. Protopopescu
  7. Bulevardul Calea Mosilor (partea cea nouă)
  8. Bulevardul Dacia, 
  9. Strada M. Vulcănescu
  10. Şoseaua Cotroceni
  11. Calea Floreasca
  12. Şoseaua Barbu Văcărescu 
  13. Bulevardul Lacul Tei

Vom reveni în zilele următoare cu decizia finală a Comisiei Tehnice de Urbanism şi cu o hartă a principalelor artere afectate de modificările de sens.

via hotnews

Comentarii (11)

  • Eu propun sa extinda aceste modificari si la nivelul strazilor de cartier, pentru ca nu se mai poate circula in dublu sens din cauza masinilor parcate si iese scandal in fiecare zi.
    Iar benzile pentru autobuze sa fie extinse pe toate arterele aglomerate pentru ca numai asa isi va lasa lumea acasa masina in favoarea transportului in comun.
    Altfel de ce ar sta inghesuiti in autobuz blocat in trafic ? mai bine stau in confortul maisinii personale.
    29 0
  • Alex Radoi
    Absolut corect! De-aia are atat succes metroul - fiindca ajungi REPEDE acolo unde ai nevoie. Pana cand transportul in comun de suprafata nu va fi macar la fel de rapid ca mersul cu masina (si fara benzi speciale nu se poate face asta), haosul din trafic va ramane abbsolut acelasi.
    16 0
  • puimarin
    Da la haosul de pe centura nu se gindeste nimeni ???
    10 0
  • antonny
    banda speciala pentru transportul in comun cu stalpisori de fier .......alfel degeaba
    14 0
  • Mai bine ar mai taia din blocuri si ar mai largi arterele... S-ar reduce astfel si populatia de 'vizitatori' si poluarea...
    Problema Bucurestiului: este un oras suprapopulat complet nepregatit pentru traficul actual. Fara drumuri alternative, gen supraetajate nu se va rezolva in veci nimic.
    8 5
  • Oricum, Capitala arata ca o mahala infecta, napadita de cearceafuri cu reclame si de locuitori ciufuti, dispretuitori si animalici in trafic......Regele Mihai a marturisit sincer: "Nu acesta este Bucuresti pe care l-am lasat eu !" (pai cum sa fie, Maiestate, daca bolsevicii l-au umplut cu blocuri utilitariste, anihiland arhitectura modernista si avangardista a anilor '30). Cat despre tentativa, recunosc, rezonabila a Primariei de a aerisi putin furnicarul de masini prin implementarea sensurilor unice, eu intuiesc ca, totusi, nu va avea un efect palpabil (in plus, Oprescu a stricat peisajul traditional al Pietei Universitatii pentru un scop inutil, basca adio liniste de acum incolo pentru locuitorii blocului Continental, accesul in noul pasaj subteran efectuandu-se de pe strada lor, care, de obicei, nu era prea frecventata de masini), fiindca, asa cum am mai precizat, acest hiperfluu auto instaurat "spontan" la scara globala inseamna un fenomen incontrolabil, fata de care autoritatile politienesti si rutiere n-au decat sa fluiere a paguba sau sa-si dea unele altora cu caschetele in cap. Si nu intotdeauna politicienii poarta vina unor diverse forme de haos "organizat" (bara la bara, perfect aliniat, carevasazica).
    PS: Specialistii si chiar studentii la Arhitectura s-au declarat recent uluiti in sens negativ in privinta proiectului de reamenajare a Pietei Universitatii (la suprafata), preconizata a incepe imediat dupa ce s-a ispravit cu parcarea subterana. "Hidos!" - asa au reactionat oamenii. Dar opozitia lor, oricat ar fi de ferma, tot nu va duce la stoparea incetatenirii, la nivel politico-administrativ, a lipsei de imaginatie si a prostului gust. Na, i-am acuzat pe comunisti cu sistematizarea lor urbana......
    6 7
  • Observ ca`n Militari si in Dr. Taberei totul e perfect
    7 0
  • Bucurestiul arata cum arata pentru ca s-a dezvoltat organic, fara sistematizare. A inglobat comunele invecinate cu tot cu sistemul lor de stradute. Acest lucru se intampla si acum cu toate satele din jur prinse din urma de oras si in curand inghitite de facto.

    Comunismul a sistematizat doar centrul. Acum din pacate se face prea putin. Iar locuitorii ciufuti sunt veniti din toata tara asa ca nu avem ce sa le reprosam bucurestenilor cu orasului in sine si indiferentei populatiei si a diriguitorilor urbei.

    Militari este cel mai napastuit cartier. De fapt cred ca toate sufera de o mare lipsa de cai de acces mai putin Dristo-Titan-Balta alba. Macar ca sa ajungi acolo ai cel putin 3 mari bulevarde la randul lor intersectate de altele la fel de mari.

    Stiti cum au sistematizat Parisul de fiecare data? Cu forta. Au ras tot si au refacut cu cap.

    Daca s-ar respecta benzile pentru autobuz si am desfiinta tramvaiele am fi deja cu mult inainte. Apoi parcari de 100 de ori mai multe cu taxa 24/24 ca sa eliminam parcagii. Apoi sensurile unice, zone pietonale si politie omniprezenta care sa se asigure ca respectam nevoile comunitatii.
    6 1
  • In sfarsit, ceva care ar fi trebuit facut de multi ani. Si eu subscriu la ideea cu stradutele dintre blocuri transformate toate in sensuri, cu o banda sacrificata pt parcari. Asa or sa poata si pietonii sa circule pe trotuare, in loc sa mearga pe strazi laolalta cu masinile.
    2 0
  • trebuie sa fii tampit sa crezi ca se va rezolva ceva cu strazile actuale si numarul masinilor in crestere
    0 0
  • inainte de orice trebuiau facute blocuri de parcare in toate cartierele, inclusiv in centru, in locul cocioabelor sau a maidanelor parasite.Comunisti nu au sistematizat centrul, au daramat mahalalele si au construit cartiere dormitor.Sens unic pe Carol de la Mosilor la Rosetti. Cei care vin de la Universitate si vor sa mearga in Colentina sau foisor sau Obor sau Iancului ce fac? O iau aiurea pe stradutele pline de masini parcate peste tot nu?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru