Maserati spune adio motorului V8 cu două ediții limitate pentru Ghibli și Levante

de Tiberiu Safta
Joi, 11.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maserati urmează să renunțe definitiv la motorul V8 în acest an, lucru care anunță un sfârșit de epocă pentru marca italiană. Cu această ocazie, constructorul italian va lansa două ediții speciale pentru modelele Ghibli și Levante, ca un ultim omagiu adus motorului V8.

Anul acesta se încheie un capitol important din istoria celor de la Maserati. Mai exact, constructorul italian va lansa ultimele sale modele cu un motor V8, o tradiție care a început încă din 1959, odată cu lansarea modelului 5000 GT.

Tocmai de aceea, Maserati a confirmat că va lansa două ediții speciale pentru modelele Ghibli și Levante. Noile Ghibli 334 Ultima și Levante V8 Ultima, așa cum vor fi botezate, vor aduce un ultim omagiu motorului V8 de 3.8 litri twin-turbo produs de Ferrari, iar lansarea lor va avea loc în această vară, în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood din Marea Britanie.

Ambele ediții speciale vor fi bazate pe versiunile de performanță Trofeo și vor sărbători toate cele peste 100.000 de automobile Maserati cu motor V8 din ultimii 64 de ani. Mai mult, specificația Trofeo a celor două modele, precum și a lui Quattroporte va fi scoasă din producție la finalul acestui an.

Înlocuitorul propulsorului V8 produs de Ferrari va fi motorul Nettuno V6 twin-turbo, dezvoltat integral de către Maserati.

Acesta este, bineînțeles, motorul întâlnit la noul supercar al mărcii, MC20. Totuși, viitorul se anunță a fi unul electric pentru Maserati. Începând din 2025, toate modelele din gamă vor primi câte o versiune pur electrică.

via Maserati

Comentarii (3)

  • @sheriff
    iauz serifutz, urmatoarele vor fi tdi-uri cel mai probabil..prepare!
    2 3
  • bye bye poluare
    2 2
  • Da, Maserati polua planeta… dacă sunteți in cor credeți ca nu-i penibil?
    Tocmai am schimbat un benzinar in România cu un diesel… Tiguan allspace high 239 CP si cu încălzire auxiliară, exact tot pe motorina. Range 900 km, “încarcă” de la 10% la 100% in 5 minute de la orice “colț de stradă”.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru