Mașinile electrice și PHEV au înregistrat prima scădere a vânzărilor din ultimii 2 ani

de Gabriel Nica, Foto: Gabriel Nica
Sambata, 30.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conform unei analize publicate de către cei de la Jato Dynamics, modelele electrice dar și cele de tip plug-in hybrid au înregistrat o scădere a înmatriculărilor pentru prima oară după creșterile constante înregistrate în ultimii doi ani.

Datele înregistrate în luna iunie arată o piață auto în scădere în Europa. Conform celor de la Jato Dynamics, luna trecută au fost înregistrate cele mai mici numere pe piața europeană din 1993 până acum. Scăderea este și mai dramatică comparativ cu numerele înregistrate în aceeași lună a anului trecut (1.054.807 vs 1.268.508).

În concret, în ciuda creșterilor de două cifre cu care ne-au obișnuit în ultimul timp mașinile electrificate, luna trecută acestea au înregistrat o scădere de 8%, doar 215.000 de unități fiind comercializate. Din acest total, 62% au fost mașini 100% electrice iar restul de 38% au fost modele plug-in hybrid.

Acest context a afectat în special brandurile cu oferte generoase pe acest segment. Tesla, Volkswagen, Renault, Audi, Skoda și Ford au avut cel mai mult de suferit per total, în timp ce BMW, Mercedes-Benz, Peugeot, Hyundai și Kia au înregistrat creșteri mai substanțiale.

Tesla Model Y a fost cel mai bine vândut model electric, cu 16.687 unități, urmat de Fiat 500e (7.269 unități) și Tesla Model 3 (6.176 unități).

Pe partea termică, cel mai vândut model a fost Peugeot 208 (24.488 unități), urmat de Dacia Sandero (24.299 unități) și Opel Corsa (19.679 unități).

Comentarii (24)

  • NIGGAPLS
    oare incepe lumea sa se trezeasca?
    22 11
  • Seriff
    Si-a dat lumea seama de ce tepe sunt.
    24 12
  • @Seriff
    Bine ca nu si-a dat seama de milioane de la VAG cu softuri ilegale:))
    Toata piata inregistreaza scaderi si se asteapta o criza serioasa. Asa ca lumea nu mai are bani de dat pe masini in general, nicidecum ca ar fi ele in sine o problema. Lumea ar trebui sa se trezeasca, sa caseze si sa nu mai ia dieseluri obosite daca vrem sa mai respiram. Altfel se vede cam cum reactioneaza natura la poluare.
    14 32
  • Toată piața auto e pe tobogan din cauza creșterii dobânzilor.
    Banii de două springuri contemporane vor fi de ajuns pentru un hibrid de 200 CP prin 2024.
    17 3
  • Mircea Badea
    cred ca omite sa spuna ca vanzarile de termice au scazut si mai mult!

    e pe val pejo!
    9 29
  • @pupinbăsău
    Toate sărăciile sunt pe val. Mai ales Dacia.
    20 13
  • Când un id5 ajunge 60000 de euro îți poți da și singur seama de cât de nesimțită a devenit piața electricelor.
    27 2
  • Chiar dacă sunt in concediu (deja 3.000 km făcuți și mai am aproape pe atâta) cu dieselul, rulota, barca etc (și bicicleta electrica)… iau o pauza ca vreau sa spun…. da pe naiba, nu a scăzut nimic. Se minte cu nerușinare ca sa se descurajeze electrificarea (ironie bine’nteles). Cam asta trebuia sa spună obsedații de electrice de comunism și de nazism.
    Ne ia naiba cum am spus (recesiune, sărăcie etc.), electricele nu putea “sa vina” intr-un moment mai prost. Felicitări celor care le-au adus și celor care le susțin, maxim de ipocrizie, ignoranta și fals ecologism.
    21 10
  • @dutzu
    tu trebuie sa fii taxat triplu la sistemul de sanatate si nu numai...

    vezi cum infunzi dizalel ala intr-o mlastina..
    4 21
  • Din cauza ta, cu putoarea aia de diesel, a secat Dunarea? Din cauza voastra se imbolnavesc copii pe capete de plamani?
    Oare cu un PHEV benzina nu te puteai descurca?
    6 26
  • @cap gumat
    Poate din cauza bateriilor făcute în China în bătaie de joc la adresa mediului?
    20 4
  • Seriff
    Daca tu crezi ca Dunarea a secat fiindca are x sau y diesel ai probleme grave la mansarda:))
    13 4
  • Și tu ca mănânci carne, colesterol, gluten șamd cât sa fi taxat mai ipocritule la asigurări de sănătate și la taxa de mediu? Farfuria ta poluează de 10 ori mai mult decât dieselul meu. Sunt vegan de 10 ani ca sa compensez, tu ce faci in loc sa analizezi pe alții? Personal nu ma interesează răspunsul, viața ta treaba ta. Ma feresc de cei ca tine… si este ușor pentru ca folosiți gel la 5 minute, puneți masca înainta sa va impună cineva (o alta măgărie impusă de cei ca tine)…
    12 3
  • Încearcă tu și afla singur ca este cel mai bine. Nici o șansa fără minim 180 CP și 400 NM cuplu … plus ca nu vreau sa investesc intr-o mașina personală care o folosesc de 4 ori pe an când vin in România mai mult de 25.000 de euro.
    Deci următoarea in maxim un an va fi Octavia Scout tot diesel sub 3 ani și sub 80.000 de km.
    10 5
  • Nu cred ca are nici o problema, doar atâta poate și din păcate nu este singurul.
    6 4
  • @dutzu
    deci din cauza ta defriseaza padurile si amazonul, intoxica solul, omoara albinele, ca vrei tu numai vegetale pline de chimicale..

    crede-ma ca te depasesc cu numai 100cp de nici nu ma mirosi. e clar ca preferi troace diesel ca sa mergi subturat..
    5 10
  • E clar clar ca ești spălat complet. Defrișările se fac pentru a hrănii animalele care au nevoie de cantități enorme de cereale. De unde sa știi tu altceva in afara de touch screen, Netflix? Cred ca nici de citit nu știi, te ajuta cineva si sa-ți explice. Pentru liniștea ta avem in familie si electrica dar are limitele ei așa ca nimeni nu iese din oraș cu ea. Ca sa înțelegi si tu cu “toracele” diesel. Când tractez o rulota cu de toate care are 1.600 kg plus 3 persoane numai subturat nu poți merge sau cu o “troaca”. Hai înapoi la spălatul pe creier și la frustrări.
    3 3
  • Poate ca lumea incepe sa se trezeasca, poate ca incepe criza sa-si arate dintii (dupa cretinismele de masuri luate in pandemie). Eu nu cred in masinile cu baterii, nu asa cum sunt impuse si bagate pe gatul consumatorului, dar sper in continuare sa se vanda masini electrice cat mai multe. Cine are bani si conditii si nervi pentru o masina electrica, sa fie liber sa-si dea banii pe ea. Ce se intampla cu scaderile astea de vanzari cel mai probabil nu e pentru ca oamenii se trezesc. Oamenii nu se trezesc niciodata pentru ca nu prea gandesc. Tind sa cred totusi ca e tot mai greu cu creditele si inflatia aberanta prin care trecem ii face pe multi reticenti cand e vorba de cheltuit o mana si-un picior pe un VW cu baterii.
    0 2
  • Lumea care îşi lua PHEV au migrat la full EV

    mai citiţi Dutz, PMC înainte să bla bla
    2 3
  • Mulțumesc de sugestie și de elegantă, deci se poate.
    Pentru mine și nevoile mele electricele sunt limitate și scumpe cel puțin in momentul de fata.
    Avem electrica in familie pentru ca-mi plac gadget-urile, iar pentru oraș de ce nu? Dar a venit ca o mașina in plus si doar reduce km parcurși de clasicul diesel (nu cred ca-i rău nici așa), oricum trebuie alocați niște bani si nu putini.
    Au si electricele anumite avantaje, dar doar dacă nu se tine cont de costul de achiziție (pentru mine subvenția este o nesimțire care trebuie anulată).
    Peste 80% din piața sunt mașini sub 20.000 de euro așa ca nu prea contează ce zicem sau credem despre electrice, benzina sau diesel. Cine are nevoie de mașina asta este bugetul.
    Sunt de acord ca trebuie sa reducem poluarea in general nu doar pe parte auto.
    M-as bucura sa devină electricele mai ieftine (nu văd cum momentan, fără o inovație pe parte de baterie… nu aud decât concepte șamd), mai ales in marile orașe. La fel ar fi de ajutor “umplerea” de amenzi cu adevărat semnificative a celor care nu-si întrețin mașinile si la fel pentru cine acorda dreptul de circulație (ITP), pentru cum spunea cineva așa zisele troace.
    Deranjant este ca nu ne cunoaștem si are nesimtirea sa considere mașina pe care o am troaca doar pentru ca este diesel… am in diesel impecabil ca si performante si norma poluare (atât cât un un diesel poate fi) euro 6, 3 litri, 265 CP… unul dintre cele mai bune motoare pe care eu am avut ocazia sa le folosesc…
    1 1
  • @dutzu
    crezi ca dizalu tau scoate norma euro 6d daca e testat in trafic? si pt cat timp/km? nu-l poti compara cu un benzinar din acelasi an sau norma. deci amenda!

    problema e ca majoritatea oamenilor nu isi cumpara masina sa se duca din a in b, ci sa fie bosi din a in b(si in parcare), si pe urma se plang ca sunt scumpe masinile.
    0 0
  • Posibil sa ai dreptate intr-o oarecare măsura, nu am spus niciodată ca dieselul nu poluează. Faza este ca anul trecut am făcut un traseu similar (rulota si toate cele…) peste 5.000 de km cu un benzinar de 310 CP (Volvo XC60 T6) și mi-a papat cu aproape 4 litri in plus la suta de km, adică se simte nu gluma la buget (anual asta ar fi un dezastru), adică peste 200 de litri extra și vorbim de viteza pana in 110 km/h. Când este nevoie de cuplu, autonomie și flexibilitate nu prea sunt alternative momentan la diesel… pararea mea.
    2 1
  • Seriff
    @dutz, nu iti bate capul cu eco-spalatii pe creier, ei atata stiu, diesel polueaza, diesel seaca Dunarea, am fost eu la Dunare acum 3 zile, e bine mersi, nu e secata, nu are nici o legatura, eco-spalatii pun botul la tot ce mint astia la TV, vorbesc de diesel dar ei merg cu autobuzul.
    1 1
  • Scuze Seriff, nu știam ca-i secata Dunărea ca n-am canale la TV. Îl țin așa ca arată nasol mobila fără și mai bag un PS din când când :)
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru