Mate Rimac vorbește despre viitorul Bugatti. Motorul W16 nu va fi încă eliminat

de Alexandru Monenciu
Luni, 28.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mate Rimac, noul CEO al Bugatti Rimac, a vorbit într-un interviu despre viitorul constructorului din Molsheim. Potrivit acestuia, motorul cu combustie internă va mai fi păstrat pentru o perioadă de timp, dar nu va scăpa de electrificare.

Anul trecut, Bugatti a ieșit de sub umbrela Grupului Volkswagen și a intrat într-un nou "joint venture" alături de Rimac. Noua companie a fost denumită Bugatti Rimac, iar rolul de CEO a fost preluat de Mate Rimac, fondatorul producătorului croat de supercar-uri electrice.

Acum, Mate Rimac a vorbit cu cei de la Automotive News Europe despre viitorul Bugatti. Potrivit lui Rimac, Bugatti nu se mai potrivea în portofoliul Volkswagen Group din cauza schimbărilor prin care trece industria auto în prezent.

În ceea ce privește motorul W16, care stă la baza unui model Bugatti, Rimac a spus: "Este un propulsor excepțional care a dat naștere hypercar-urilor. Eu sunt un adept al mașinilor electrice, dar Bugatti ar trebui să păstreze motorul cu combustie internă pentru ceva timp de-acum înainte."

Fără îndoială, unitatea de 8.0 litri, quad-turbo, nu va scăpa de electrificare, dar potrivit croatului, aceasta va fi realizată într-un mod unic.

Bugatti Rimac va avea un centru de cercetare și dezvoltare în apropiere de Zagreb, iar Mate Rimac a declarat că centrul nu va avea garduri.

Motivul este unul simplu.

"Poate în urmă cu 15 - 20 de ani, dacă întrebai un inginer care este locul de muncă mult visat, acesta ar fi răspuns la BMW sau Mercedes-Benz. În prezent nu sunt sigur că mai este așa. Și atunci se naște întrebarea: De ce ai nevoie de garduri? Vedem copii care se plimbă pe aici și admiră ceea ce facem. M-aș simți groaznic dacă am fi nevoiți să îi excludem."

via Automotive News Europe

Comentarii (1)

  • Nu mai știu draga Edikkk cu ce păpușa dormi noaptea a lui Elon sau al lui Mate… probabil le schimbi după 3-4 ore ca se descarcă si nu-ți mai cântă.
    Acuma serios… nu era Mate exemplul pe care-l dădeai tu, cum a făcut el si dres intr-un an câți alți in șapte. In caz cu nu te-ai luminat între timp si nu ai cum ca n-ai de unde îți fac un rezumat scurt (știu inutil, dar probabil se vor amuza alții, ca la tine bezna a fost si bezna va rămâne), este vorba de PR adică un fâs pe care dacă nu-l întreții trece. Între timp i-a șoptit careva din cei care-i sponsorizează “fulminanta” activitate ca ok electric, ECO bla, bla dar nu scoate nici un bogatan 3mil + dacă nu are W12. Dar stai liniștit pentru mersul înapoi o sa aibă motor electric, sau pentru portiera din dreapta… nu știm sigur încă. O sa ne spună copiii care nici nu mai trebuie sa sara gardul si sa-si rupă hainițele încercând sa vadă ce lucruri speciale fac ei.
    Bugatti a fost si este încă (nu știu cât cu inteligentul asta) “the ultimate machine”, posibil sa mai poată si alții, totuși inginerii care au adus planetei asemenea realizări merita aprecieri si cu siguranța muuuult mai mult decât sa fie conduși de unul ca Mate. Sper sa-i vina mintea la cap si se le facă pe amândouă termice si electrice, dar fiecare in treaba ei… ca este loc.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru