Noi detalii despre Kia EV5: disponibilă la nivel global cu până la 306 CP

de Alexandru Monenciu
Joi, 12.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul sud coreean de automobile a dezvăluit mai multe detalii despre viitorul model cu zero emisii EV5. Acesta va fi disponibil la nivel global și va primi, inclusiv, o versiune de performanță GT.

Cu ocazia primului său evenimentul global EV Day, Kia a dezvăluit mai multe detalii despre modelul cu zero emisii EV5. Printre altele, aflăm câteva informații despre sistemele de propulsie disponibile, dar și faptul că va fi disponibilă la nivel global.

Kia EV5 va fi poziționată în gamă sub EV6 și împrumută mai multe detalii estetice de la fratele mai mare EV9.

Inițial, EV5 va fi disponibilă în China și va produsă local. Ulterior va putea fi comandată și la nivel global, aceste unități urmând să fie produse în Coreea.

Clienții vor avea la dispoziție 3 versiuni: Standard, Long Range și Long Range AWD (tracțiune integrală).

Kia EV5 Standard pentru China va integra o baterie de 64 kWh și un motor electric de 218 CP. Va putea parcurge 530 de kilometri cu o singură încărcare, valoare măsurată în ciclul chinezesc CLTC. De partea cealaltă, modelul pentru piețele globale va avea tot 218 CP, dar bateria va avea o capacitate de 58 kWh.

Tot 218 CP vor avea și versiunile EV5 Long Range, dar va diferi capacitatea bateriei.

Spre exemplu, versiunea chineză va avea 88 kWh și o autonomie de 720 kilometri, iar versiunea produsă în Coreea va avea o baterie de 81 kWh.

Versiunea de top Kia EV5 Long Range AWD va fi echipată cu două motoare electrice. Versiunea produsă în China va oferi 313 CP, iar cealaltă 306 CP. Mai mult, prima va putea fi încărcată rapid, de la 30 la 80%, în 27 de minute.

În habitaclu, pasagerii vor regăsi două ecrane de 12.3 inch, dar și un display separat, de 5 inch, pentru sistemul de climatizare.

Așa cum spuneam, Kia EV5 va fi disponibilă și într-o versiune de performanță GT. Din păcate, reprezentanții companiei nu au oferit mai multe detalii despre aceasta.

via Carscoops

Comentarii (3)

  • Respect Kia.
    Constructorul cu cei mai multumiti clienti si care ofera 7 ani garantie. Mai rar asa.
    Iar cu o autonomie de 720 km, sa presupunem vreo 500 reali, nu suna rau deloc. Timpi de incarcare mici.
    Sa speram ca si guvernele vor ajuta cu dezvoltarea infrastructurii.
    Germanii se pare ca nu prea fac fata.
    3 4
  • Lucian
    Curios ca nu e mentionata arhitectura de 400V, care ii permite o incarcare rapida de la 30% la 80% in 27 de minute.
    Incarcarea rapida pe EV6, care e pe arhitectura de 800V se face in 18 minute de la 10% la 80%.
    1 1
  • @Lucian
    asa e, doar ca arhitectura pe 800V e mult mai scumpa de produs decat cea pe 400V. eu cred ca va mai trece niste timp pana cand 800V va ajunge sa fie standardul la masinile accesibile, pana atunci doar cele scumpe vor beneficia de 800V. ieri am vazut un audi e-tron gt avansand pe langa mine la semafor... impresionant.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru