Noile Alfa Romeo Giulia GTA și Giulia GTAm pot fi comandate în Europa. Pornesc de la 175.000 de euro

de Alexandru Monenciu
Joi, 13.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alfa Romeo Giulia GTA și GTAm au fost lansate oficial pe piața din Europa. Producția este limitată la 500 de vehicule în total, iar prețul de pornire în Italia este de 175.000 de euro pentru versiunea Giulia GTA.

Anul trecut, Alfa Romeo a celebrat cei 110 ani de activitate în industria auto cu un tribut adus legendarului model al anilor '60, Giulia GTA. În acest sens, italienii au anunțat, la începutul lunii martie, debutul unor versiuni moderne Giulia GTA și GTAm.

Ambele sunt bazate pe Giulia Quadrifoglio, însa propun câteva modificări care le fac mult mai rapide pe viraje. Spre exemplu, jantele cu diametrul de 20 de inch au prindere centrală, mașinile sunt cu 100 de kilograme mai ușoare decât Giulia Quadrifoglio, iar ecartamentul a fost extins cu 50 de milimetri atât în față cât și în spate.

De asemenea, noua Giulia GTAm vine echipată cu o aripă spate ajustabilă, spoiler față activ, iar bancheta a fost înlocuită de o cușcă de protecție. Geamurile spate sunt confecționate din policarbonat, pentru a mai salva câteva kilograme.

Noile Alfa Romeo Giulia GTA și GTAm au fost dezvoltate împreună cu cei de la Sauber Engineering, iar piloții echipei de Formula 1 Alfa Romeo și-au adus și ei aportul.

Motorul V6 de 2.9 litri, twin-turbo, a fost și el modificat.

Are pistoane și biele noi, un sistem de evacuare din titan, semnat de Akrapovic, iar ECU-ul a fost resoftat. În aceste condiții, unitatea dezvoltă 540 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.6 secunde.

Alfa Romeo va produce 500 de exemplare în total. Acum, cele două modele speciale pot fi comandate pe piața din Europa, dar prețul este direct proporțional cu exclusivitatea.

Spre exemplu, Alfa Romeo Giulia GTA pornește de la 175.000 de euro în Italia. Pentru versiunea Giulia GTAm, clienții de aici trebuie să plătească cel puțin 180.000 de euro.

via Alfa Romeo

Comentarii (16)

  • Extrem de frumoasă! De fapt și bunica actualei GTA, GT-ul Sprint al anilor '70 era superbă pentru anii în care a apărut și nu numai. Cred că își merită fiecare banuț
    22 3
  • Gin Dobrica
    Extrem de frumoasa dar daca m-ar pune cinevaa sa aleg dintre asta moderna si Alfa 75,serios acum,as alege fara sa stau pe ganduri Alfa 75 nu numai pentru transmisia transaxle,discurile frana langa cutie(ca la oltcit) si punte spate De Dion,ci si pentru designul simplu si irezistibil. Sa nu mai zic de cutia manuala,nu suport automatele care sunt pentru lenesii care isi pierd ore intregi din viata blocati in trafic,doamne si domni care habar n-au sa conduca si mai alrs pentru oamenii cu handicap,nu numa' fizic,evident.
    11 16
  • inexorabil
    Hău! Câtăi???

    Io înţeleg, ediţie limitată şi exclusivism pe pâine, dar până şi un belfer care nu vede nicio problemă în faptul de a folosi bancnote ca să aprindă focul în şemineu (hiperbolă, desigur) s-ar putea simţi buzunărit…

    Păi, mai plusezi cu nişte mii de euro şi te blagosloveşte un 992 GT3 de stă mâţa în coadă. O ţâră mai rapid la “plajă” (varianta cu excelenta transmisie PDK) – nota bene, cu motor aspirat! Iar despre capitolul fiabilitate nici n-are rost să discutăm…

    Sau, dacă preferi musai “sângele italian”, atunci îndreaptă-te direct către Ferrari.
    26 12
  • Extrem de scumpa pentru ce ofera. Macar Jaguar XE SV Project 8 avea 600 de cai si tractiune integrala. Plus o productie limitata la doar 300 de exemplare.
    14 11
  • nume, cat costa,in urma cu cinci ani, M4 gts?
    parca era pretul dublu fata de M4 standard.
    10 1
  • @Gin Dobrica, de ce tii sa te arati superior si sa jignesti doar pentru ca altii au alte nevoi si preferinte decat ale tale?
    Urat!
    Atunci cand vom lasa orgoliile la o parte si vom invata sa ne respectam pe noi insine si unii pe altii, Romania va fi o tara mai buna.
    15 12
  • Pardon,cand mai vine un electrizat pe aici sa zica de masinile manuale ca sunt pentru involuati,de la 1900 toamna,3 pedale la doua picioare nu scoti capul din cutie,musca nu auzi pe aici,acum te-ai simtit lezat.
    10 5
  • @nume, sunt greu de diferențiat care cum este mai scumpă sau mai bună. Și Jaguar XE SV este tot pe acolo cu prețul adica tot 150.000. Diferența este că una este un V6 alta un V8, dar performanțele sunt aproximativ cam la fel. Suta în 3.6 secunde respectiv 3.7, numai că la Jaguar vorbim despre un motor de 5.0 litri nu de un 2.9 iar puterile sunt aproape la fel.
    Oricum la valori din astea o parte din pret este cartea de vizită și pedigree-ul
    13 0
  • Un M5 costa de la 121k E si are performante si imagine de marca mai bune. De ce as da 175kE pe o Alfa?! Sau se gandesc ca in curand va disparea marca si atunci valoarea acestor exemplare rare va creste in timp?
    14 9
  • schumi
    Giiulia GTA/m: super sedanul suprem!
    11 3
  • @155,
    Macar la M4 GTS primeai injectie cu apa. Alfa iti da o casca daca cumperi Giulia GTA.
    10 0
  • 684690414
    @MVlad

    nu stii cui te adresezi, se pare. acel gin dobrica este un cocalar grobian care are impresia ca e un rahat mai cu mot, dar de fapt nu e, e doar un rahat. se semna anterior cu numele de tatraurs, acum s-a dat la fund si poseaza din anonimat. nu ai ce sa discuti cu el. orice incercare de a-l aborda civilizat se va izbi de un zid de nesimtire. au incercat si altii inaintea ta. speranta ta ca romania sa fie o tara mai buna, nu are cum sa devina realitate, cata vreme e infestata de viermi ca el. te avertizez ca are creierul plat, ca dimensiuni cat o aluna, cu capacitati limitate la gestionarea functiilor de baza (respirat, mancat, adapat). tu decizi deci daca vrei sa continui sa-i raspunzi.
    9 11
  • @numere
    Calingura,iti dau un polinic sa mananci lokum cu mai mult spor?
    9 6
  • 54165415164
    nu merci, nu pot sa te halesc nici cu lingurita, cu polonicul ce sa fac??
    5 6
  • nume, nu este in filosofia Alfa Romeo ca cei mai cei dintre puristii condusului sportiv sa poarte grija alimentarii ciclice a unui rezervor de apa ocupand jumatate de vadra si pozitionat in portbagaj.
    Alfa nu-si propune cu o declinari precum GTA si GTAm sa-si indispuna clientii cu deprinderi inutile.
    Alfa are de peste o suta de ani o singura prioritate, esenta pilotajului.
    16 0
  • @GabiA Pai tu compari o editie limitata cu un model de serie? :)) Foarte firesc, bravo, tine-o tot asa. Poti sa iei o Giulia Quadrifoglio simpla, care are 95-98% din capacitatile editiilor speciale la 75-80 mii.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru