Noul director de design Dacia: "Duster este ca un Porsche 911 al mărcii Dacia"

de Alexandru Monenciu
Joi, 13.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Miles Nurnberger, actualul șef de design al mărcii Dacia, susține că Duster este ca un Porsche 911 pentru producătorul de la Mioveni. Nurnberger a lucrat mai bine de 14 ani pentru Aston Martin.

După mai bine de 14 ani petrecuți la Aston Martin, unde a semnat modele celebre ca DBX sau Valkyrie, Miles Nurnberger a preluat, în vara lui 2021, funcția de șef de design la Dacia.

Într-un interviu recent, acordat publicației Top Gear, Nurnberger susține că a acceptat această provocare la invitația lui Laurens van den Acker, șeful de design al Grupului Renault. Cei doi au lucrat împreună, în anii 2000, pentru Ford.

În ceea ce privește modelele Dacia, noul șef de design al producătorului de la Mioveni este deja un mare fan al acestora. Mai mult, Nurnberger consideră că Duster pentru Dacia este ca 911 pentru Porsche.

"Asta va fi o propoziție grozavă - Duster este 911-le mărcii Dacia. Spiritul, robustețea, accesibilitatea - toate calitățile Dacia sunt acolo și sunt pe deplin amplificate în cazul lui Duster. Să desenezi (un model) pentru mase are o anumită plăcere, pentru că îți vezi mașinile pe stradă, le vezi utilizate și chiar s-ar putea să deții una.

Toate acestea au fost mult mai greu de realizat la Aston," le-a spus acesta jurnaliștilor.

via Top Gear

Comentarii (20)

  • Va aduce multe soluţii şi valoare, noul şef design Dacia

    Bravo!
    11 17
  • Dănuț Alin Niță
    Porsche........ce glumă de doi lei ca și Duster...
    :)))))
    11 26
  • Seriff
    @Edikk esti ok? Vezi ca masina din imagine vine in 2022 cu motor diesel, mor bebelusii, ai uitat? Sa iti mai zic ca vine si cu o cutie manuala ca la Fort T din 1910?
    22 4
  • În momentul când un produs este pe curba descendentă, deci devine uzat moral, el devine mult mai ieftin şi începe "democratizarea produsului"
    (apar şi versiuni no name şi market named low cost,...)

    Deci aici avem Dacia ca stâlp, iar în stânga avem Tesla.

    Tot ce este între cele două concepte - foarte nou, scump, la modă şi foarte vechi (tehnologic), ieftin - sunt silite sub presiune să aleagă o direcţie.

    Dacă aleg spre Tesla, trebuie să electrifice complet, dacă o i-au spre Dacia trebuie să ieftinească considerabil.

    Vezi Skoda, care îi scad vânzările.

    Skoda ca să revină, trebuie să vândă doar full EV sau PHEV, iar acestea să stea sub 40.000 € full EV şi sub 30.000 PHEV ceea ce nu prea reuşesc.
    5 22
  • căreia*
    4 15
  • Declaratia e pertinenta: adevaru' ca Duster e cel mai reusit produs Dacia. Si din punctul asta de vedere, e produsul-vedeta, tot asa cum 911 e cel mai reusit Porsche.

    Speram ca o sa aduca un plus pe partea de design tipu de la Aston Martin.

    PS: citesc ce zice Edika si nu pot sa nu observ limbajul de lemn specific stângii. Cica "solutii si valoare". Asta e ca pe vremea Pantofarului: "glorioase si mărețe înfăptuiri cu perspective luminoase, colaborare frățească și solidaritate!" :)))

    Sa nu uitam ca useristii de azi sunt niste bieti diletanti prin comparatie cu "iluștrii" lor inaintasi progresiști, comunistii lui Ceașcă.
    17 8
  • Seriff
    Daca Skoda ar vinde doar full EV sau PHEV de maine, de poimaine ar da faliment, ar vinde 2-3 masini pe luna maxim, Skoda se duce in jos pentru ca e o marca de buget care a scumpit mult preturile, iar oamenii se duc spre Hyundai/Kia, brandul care acum are cel mai bun raport calitate-pret de pe piata, un Tucson e cat o Octavia, asa ca ce sa mai zici.
    25 4
  • @14:46... și eu care credeam ca are ceva in comun cu Lamborghini Urus
    8 2
  • @16:22... între popoarele lumii
    4 3
  • Duster sa renunțe la acea rama a ușii apoi mai vorbim... pana și la logan a dispărut...
    4 3
  • @Seriff

    Hyundai Kia ?
    Cei care au gama cât mai nou cu hibride, hibride plugin şi full electrice?

    Nu-i de mirare, nu ?
    4 10
  • Mircea Badea
    eu cred ca e beetle manelistic!

    ce om trebuie sa fii ca sa-ti iei duster? sau oricare alt suv/cross...noaptea manelisticii..
    1 15
  • Seriff
    @Edikk, da corect, au gama larga de hibride, plug in si full EV, dar si la termice au preturi incredibile, un i 20 e 13.000 euro, o Elantra e 17.600, ca si comparatie 17.000 e o Fabia cheala, indiferent de model, pretul lor e sub pretul pietei, de la masini mici de oras la Suv-uri.
    9 3
  • Vreau să înţelegeţi că nu reacţionez critic de dragul criticii. Sau fiindcă m-aş imagina superior. Doar am “cântărit” vorbele persoanei din articol.

    Să presupunem că nu mi-ar fi greu să închid ochii la pomenirea lui 911. Dar măcar să se fi oprit aici! Dânsul a enumerat calităţile pe care le vede la Duster, deşi comparaţia folosită le situează automat şi la nivelul lui 911: “spiritul, robusteţea, accesibilitatea” (în acest ultim caz: pentru cine??? – doar nu pentru amărăşteni ca noi). N-au nicio treabă acestea trei – 911 este conceput să te “lipească în scaun” (pe tine, musai mare şmecher) şi atâta tot! De aceea zic că invocarea respectivă s-a nimerit ca nuca în perete.
    A, da, ar fi fost lesne să aducă în discuţie un UUV. De pildă: “Duster este ca un GLB al mărcii Dacia”. Cine ce să comenteze în acest caz?

    Asta e! Eşti persoană publică? Asumă-ţi orice rostire! Nu scăpa niciodată din vedere faptul că ascultătorii îţi sunt şi judecători…Deloc părtinitori chiar.
    15 2
  • cand eram coinac credeam ca zicala "cu cat stii mai multe, cu atat iti dai seama cat de putin stii de fapt" e doar asa o vorba-n vant, doar sa rasune ceva la un pahar....asta pana cand, crescand, am inceput sa aprofundez serios un domeniu anume.

    nu stiam de citatul lui cioran. desi cunoasterea inseamna iluminare, cunoasterea adevarata e cel mai mare intuneric...pfff.. greu de jucat asta
    2 7
  • Măcar următorul fragment să fie repus în drepturi:

    ** Eu aş formula puţin diferit: cel mai respingător (în concepţia mea) model tributar M.A.I. al Daciei, recte Sandero, îmi pare Porsche 911 în comparaţie cu Spring.

    La subiect: consider afirmaţia oficialului în speţă complet deplasată. Ar fi avut la dispoziţie o sumedenie de alte calificative, realmente potrivite în context: etalon, portdrapel, fanion, emblemă ş.a.m.d. Tu, angajat al unei firme care gravitează în jurul unui cu totul alt profil, cum să te referi la un bolid, başca al unei companii de răsunet în universul auto?! **.
    7 1
  • Lucrurile trebuie puse in context, primul 911 avea un motor de 1.6 si 90 de cai putere, era acum aproape 50 de ani dar de acolo a plecat 911 pentru a deveni un simbol si o masina aproape usor de recunoscut pe strada chiar si pentru necunoscatori, aparitiile in filme si reportaje auto in mod constant au ajutat desigur la construirea reputatiei. Dacia a reusit ceva similar cu Dusterul ca o fi o masina buna/scumpa /depasita/ieftina asta depinde de parerea fiecaruia. Ii dau dreptate lui Edikk, pe fondul reducerii puterii de cumparare si inutilitatii unui automobil personal in multe metropole europene (soc si groaza, mai mult de jumatate din parizieni nu au masina personala) multe marci vor fi strivite intre Dacia si marcile de lux sau Tesla.
    4 3
  • Exista metropole si metropole, in Bucuresti nu exista o retea de transport in comun suficienta pentru a renunta la masina, deocamdata. In Paris exista, iar a avea o masina implica de cele mai multe ori inchirierea unui loc de parcare cu 250-300 de euro pe luna, multe cladiri fiind vechi si neavand garaje subterane. Cheltuiala nu se justifica daca nu te folosesti de masina, asigurarea e si ea vreo 1000 de euro pe an, daca mai pui si intretinerea masinii si devalorizarea intelegi de ce unii au optat sa nu aibe masina, e doar o bataie de cap. Pe masura ce iesi din Paris se complica lucrurile si ai nevoie de o masina. Sunt doua lumi diferite, cea a bogatilor care merg la munca cu bicicleta si pleaca in vacanta doar cu avionul si cea a celor cu mai putine posibilitati care sunt obligati sa isi cheltuie banii pe masini pentru a merge la munca. Conform a ce inteleg eu prin lux, Tesla nu este inca o masina de lux, asta nu inseamna ca nu o sa si devina la un moment dat. Deocamdata banii se duc in baterii si mai putin in finisaje dar se rezolva si treaba asta cand va fi nevoie, maxim 5 ani pentru ca apare competitia greilor pe segment.
    Despre restrangerea libertatii de miscare si pauperizare e prea mult de povestit, eu imi tin dieselul cat mai merge pana or aparea electrice abordabile, daca vor fi vreodata abordabile
    1 0
  • Mafănele, drepturile şi libertăţile fundamentale (reflectate în proprietatea personală) vă repugnă vouă, băieţilor cu ochi albaştri. Deja aţi început să turuiţi (desigur, la ordin) despre “inutilitatea” lor, fiindcă ne credeţi prea îngrămădiţi (şi mai ales curci plouate) şi voi sunteţi în căutare febrilă de naivi sadea…Care-i treaba? V-aţi gravat/tatuat pe frunte “deviza de la Davos” ?

    Nu vă iluzionaţi prea tare! Eu, unul, cu predilecţie prin metropolă ador să mă avânt cu “troaca” personală (şi tot mai pătimaş cu timpul), fie şi fără un scop precis! Iar când ajung în Piaţa Constituţiei vă trimit bezele, numai să le vedeţi voi – dacă nu le acoperă noxele care scot peri albi lu’ planetă.

    “Mărcile de lux sau Tesla”. Păi de! – gura păcătosului…

    “Vor fi strivite”…Asta ţineţi voi morţiş şi visaţi cu ochii deschişi să se întâmple, dar mecanismele (lăsate) absolut libere ale pieţei NICIODATĂ n-ar conduce la un asemenea deznodământ. Parol!

    “Reducerea puterii de cumpărare”…A fraierilor, evident. Nu ştiţi voi ce înseamnă asta? Că este tot o acţiune forţată din culise (ca să pară o consecinţă “logică” a covrigului, dar, de fapt, ar fi imposibil de justificat cu argumente forte – d.p.d.v. economic, politic şi social) şi tot în duhul “genialităţii” frazei emolare de la Davos.

    PS. Foarte politicos răspuns ai clocit. Ca să capete cititorii impresia că eu aş fi ghelban, adică necredibil, nu?

    PPS. Las’ să ne provoace nouă maşinile migrene şi frustrare în buzunare! La urma urmei, decât sănătos şi fără bunuri, mai bine bolnav şi proprietar!!!
    Hai, zi-mi că sunt materialist, egoist, asocial, că-mi place paroxistic.
    0 0
  • Ăsta-i bancul începutului de an: bogaţii se duc la muncă. Şi tocmai cu bicicleta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru