Noul Hyundai Sonata facelift: versiune N Line și instrumentar digital curbat

de Tiberiu Safta
Luni, 27.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a lansat oficial noul Sonata facelift pentru piețele din Coreea de Sud și din America de Nord. Noul model aduce un design nou, alături de o nouă versiune N Line și un instrumentar digital curbat.

Hyundai Sonata este un model care a fost vândut pe Bătrânul Continent până la începutul deceniului trecut. Modelul de clasă medie a continuat să fie vândut pe piața sa autohtonă din Coreea de Sud, dar și în America de Nord, acolo unde modelul sud-coreean este un rival pentru alte modele ca Honda Accord și Toyota Camry.

Ajuns acum la a 8-a generație, noul model tocmai a primit un facelift. Astfel, partea din față primește un design complet nou față de vechea versiune și arată oarecum asemănător cu modelele Elantra și noua generație Kona. Vedem aici o bandă iluminată LED, alături de câte două blocuri optice pentru fiecare parte laterală.

Tot aici remarcăm și design-ul agresiv al grilei, care îi oferă noului Sonata o notă mai sportivă. Părțile laterale au un design neted, în timp ce partea din spate conține stopuri LED unite printr-o bandă, la fel ca în partea din față. Și aici avem o bară de protecție sculptată puternic, care integrează și un difuzor aerodinamic.

Versiunea N Line prezintă 4 evacuări, iar exteriorul este completat de jante de 19 inch.

Trecem în habitaclu, acolo unde primul lucru care iese în evidență este instrumentarul digital panoramic și curbat, cu o diagonală de 12.3 inch pentru afișajul șoferului și pentru sistemul multimedia. Tot aici putem vedea numeroase comenzi fizice, alături de o manetă pentru comutarea treptelor montată aproape de volan. Scaunele sunt îmbrăcate în piele albă, iar modelul vine dotat și cu iluminare ambientală.

Deocamdată, Hyundai nu a dezvăluit informații despre motoarele noului Sonata facelift. Cu toate acestea, din informațiile neoficiale, modelul va beneficia de un motor pe benzină de 2.5 litri turbo, care va dezvolta 290 de cai putere pentru versiunea N Line. De asemenea, noul model ar urma să primească, în premieră, și o versiune cu tracțiune integrală.

Noul Hyundai Sonata facelift nu va ajunge în Europa, cel puțin pentru moment. Modelul va fi dezvăluit public în cadrul Salonului de Mobilitate de la Seul.

Acesta va fi prezentat, apoi, în cadrul Salonului Auto Internațional de la New York.

via Hyundai

Comentarii (13)

  • Wow! Pur si simplu wow!

    Au ajuns coreenele mai frumoase decat europenele. Sunt curios cine va cumpara totusi sedan in ziua de azi.
    14 5
  • 100% de acord cu DanG. Asta arata mai bine decat un Audi. Au ajuns asiaticii sa faca masini mai frumoase si mai bune decat p'acilea. Ceea ce pe mine personal ma bucura! Am ramas pur si simplu cu gura cascata cand am vazut masina asta. E dementiala. Sper sa le vina mintea la cap s-o vanda si in Europa.
    10 9
  • Dacă la exterior merge ca design, interiorul mi se pare o varză cu tableta aia înfiptă ca o scândură tristă, un volan cu trei spițe (retrobalamuc), o cotieră de portieră supradimensionată și o consolă centrală lată și adâncă probabil pentru a scădea lățimea scaunelor. Iar un sedan în ziua de azi îl cumpără cei care mai știu că o mașină elegantă este obligatoriu în trei volume.
    6 11
  • Bordul este tipic Hyundai-Kia. E cam aerisit ca să mai poată fi varză.
    Din fericire nu ajunge în Europa. Motorul de 2,5 L turbo ne-ar fi sufocat pe toți... de invidie.
    8 7
  • Hyundai si Kia au ajuns unde sunt nu datorită vânzărilor din Europa. Poate încet pricepem ca Europa este o piața foarte dificila din cauza varietăți mari. Sunt multe piețe unde nu se configurează mașinile individual, adică sunt 2, 3 versiuni (uneori doar una) si poți sa-ți alegi culoarea si sa mai aștepți dacă vrei ceva special, sau alegi din stoc, plătești si in 2-3 zile ai mașină.
    Referitor la Sonata… orice exagerare duce la uzura morala rapida și cam asta cred ca vedem aici. Pozele sunt făcute cu “efecte” deci nu arată chiar așa in realitate si nu vad cum s-ar putea menține un preț decent dacă se sare calul. Hyundai au crescut pentru ca au vândut masini decente la prețuri decente dacă nu… știți istoria Stinger.
    7 0
  • La BMW 3, 7, nu te deranjeaza exact acelasi tip de "tableta înfiptă ca o scândură tristă" ?
    Sedanuri fac toti producatorii.
    4 0
  • Demis Ravasi
    Îmi place mult ca și design , arată foarte bine atât exterior cât și la interior . Ar fi bine sa se vândă și la noi , eu as fi unul din clienți dacă ar avea un preț in jurul sumei de 20k€.
    1 4
  • @r @PMC
    sunt pure calcule economice. pentru cativa nostalgici si aia fara intentie (sau solvabilitate...auzi la ei: 20k euro...in ce film?) de cumparare, nu e cazul sa le vina vreo minte la cap, ei stiu bine ca o astfel de masina in europa n-ar fi vandabila, pentru ca pietele din europa, precum si cea din sua au trecut definitiv de faza sedanului, o caroserie poate eleganta, dar ineficienta spatial si nepractica, care a colapsat fara drept de apel in fata caroseriilor gen suv/crossover in batalia pentru preferintele clientilor.

    ca o fi sedanul elegant, asta e alta discutie, dar in spatiul rutier limitat pe care il are configuratia europei, sedanul nu are ce sa ofere si nu are cum sa reziste, de aceea a murit pana si passatul sedan, care parea acum doua decenii zeul zeilor.

    ca amprenta la sol, un sedan mediu gen passat este comparabil cu un suv mediu, insa la partea practica, cea care conteaza cu adevarat, nu exista nicio legatura. europeanul a baut dupa american si a realizat ca mai importanta este practicalitatea decat eleganta, un atribut pana la urma posibil de apreciat doar in mod subiectiv, nu se poate masura eleganta cu ruleta.

    in plus, liniile si proportiile suvurilor de astazi plac ochiului general al publicului si nu sunt cu nimic mai prejos decat cele ale formelor de caroserie cu care eram familiarizati. a trecut de mult vremea suvurilor oribile gen ssang yong. priviti noile generatii de renault austral, nissan x-trail, honda cr-v, kia sportage, vedeti mazde, toyote, jeep-uri, volvo-uri, audi-uri, concepte precum skoda vision 7s sau dacia bigster care in proportie de 80-90% infatiseaza viitoarele masini de serie...cine poate zice cu mana pe inima ca nu arata bine??

    p.s.: n-am suv (momentan)
    3 1
  • Eu sunt impotriva ideii de SUV, consider ca sunt masini mari si proaste, scumpe si nepractice. Intr-un sedan gen Passat ai la fel de mult loc cat intr-un SUV. Un SUV e doar o limuzina inaltata: ca spatiu si practicalitate e la fel ca sedanul pe care-l inlocuieste (vezi Tiguan in loc de Golf, GLC in loc de C Class samd samd). Daca vrei cu adevarat spatiu imbunatatit, te uiti la un VW Multivan. SUV-ul e scump ca mentenanta si consum, foarte scump. Pretul de achizitie e si el mai mare decat la sedan. Singurul argument pro SUV e siguranta personala, care e intr-adevar superioara intr-un SUV, dar asta numai in tari cu multe creaturi cu creier-mort, unde se ia permisul de conducere pe spaga, cum e Romania. Intr-o tara cu oameni cu creiere in buna stare de functionare nu ai nevoie de camion sa mergi in siguranta la Lidl.

    Stiu, discutia e interminabila. Asta e parerea mea. Sper sa poti sa o respecti fara sa incepi sa injuri.

    Sedanul nu e deloc mort in Europa. N-am chef sa caut acum cifre, dar stiu din discutii cu diversi dealeri ca sedanurile se vand f bine in continuare. Chestia cu SUVurile e o moda actualmente, care o sa treaca si ea mai repede sau mai tarziu.
    2 3
  • suv-urile se vand bine si in tarile "cu oameni cu creiere in buna stare de functionare", nu doar "in tari cu multe creaturi cu creier-mort, unde se ia permisul de conducere pe spaga, cum e Romania".

    dovedeste ca tu esti o creatura cu creier-viu si asteapta sa-ti vina cheful de cautat cifre, ca asa,"din discutii cu diversi" poti sa tragi doar concluzii care se pupa cu narativul tau, dar care nu inseamna si ca au vreo legatura cu realitatea.

    in fine, noroc ca nu iei tu decizii asupra nevoilor altora, ca parca asta, in acceptiunea ta, era o trasatura a comunistilor. sau daca e de la voi, astia anti-brucsal, nu se pune?
    5 1
  • PMC e un papagal iubitor de diesel. Ce sa ii ceri?
    4 2
  • Doar Sud Coreenii și Nord Americanii se pare că au acces la astfel de frumuseți, pentru că pe noi, în Europa, ne-au SUVizat, nu mai avem acces la nicio mașină serioasă, numai cotețe de urcat borduri.
    1 3
  • Koreea
    Prieten, in China si Coreea, da ea lumea normala ,care isi perimte asigurarea sigurantei merge in Mercedes is BMW.Voia veti venituri infirmi si cautati motive ptr a justifica aceasta lipsa.Siguranta e cea mai importanta pe sosea.Nu prea am vazut morti in Mercedes,oare de ce?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru