Opt state membre UE, inclusiv România, se opun noilor norme Euro 7

de Alexandru Monenciu
Luni, 22.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Într-o altă încercare de a se opune noilor norme Euro 7, opt state membre UE, inclusiv România, se opun regulilor referitoare la gazele de eșapament, incluse în normele de emisii menționate mai sus.

De la 1 iulie 2025, Uniunea Europeană ar urma să adopte pachetul de norme Euro 7. Pe lângă CO2, vor exista reguli mai stricte cu privire la poluatori ca oxizi de azot și monoxid de carbon, dar și particule poluante rezultate din frâne și anvelope.

Desigur, nu este atât de simplu. Printre cei mai mari opozanți se numără Carlos Tavarez, CEO-ul Stellantis.

Acum, opt state membre UE susțin că se opun noilor reguli referitoare la gazele și noxele de eșapament, incluse în normele Euro 7. Este vorba despre România, Franța, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria și Polonia.

Ele susțin că aceste reguli sunt o distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor cu motoare termice.Totodată, cele 8 state mai sunt de părere că regulile pentru vehiculele de mare tonaj sunt mult prea stricte. Mai mult, cer amânarea datei de la care să intre în vigoare.

"Ne opunem unor noi reguli privind noxele din țeava de eșapament, inclusiv noi cerințe pentru testare și noi limite de emisii pentru autoturisme și utilitare, deoarece aceste noi reguli ar direcționa investițiile industriei dinspre atingerea unei trazacții spre emisii nete zero," susțin cele 8 state membre UE.

Așa cum spuneam, normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025.

Cele 8 țări cred cu tărie că este mult prea devreme și că ar trebui o perioadă de tranziție de cel puțin 3 ani de la momentul adoptării pachetului de măsuri.

via Economica

Comentarii (19)

  • Statele astea sunt cele mai evoluate din Europa. Este si normal sa se opuna.
    Mereu nordicii si vesticii dau clasa si sunt top la evolutie. Restul sunt considerati gropi de gunoi: acolo se exporta rebuturile si marii "afaceristi" se bucura din plin de ele.
    Ce perioada de tranzitie mai vor, ca deja sunt in urma cu 10 ani.
    8 29
  • Sa-nvatam sa numaram cu Alexandru Monenciu.
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 8.
    26 3
  • petrush
    nu este primul articol AM pe aceasta tema dar nu precizeaza niciodata valorile actuale,si cele propuse, pentru comparatie.
    15 0
  • Andrei
    Franța și Italia au motive, ca mari producatori, sa mai tragă puțin de timp.
    Mai amuzant e cu celelalte 5: România, Bulgaria, Cehia, Ungaria și Polonia. Interesul ăstora e să mai poată importa ce arunca vesticii. Trist. Fiaaaareeee luăăăăm
    12 33
  • Sunt o sumedenie de videouri pe toate platformele media (youtube, facebook, instagram, tiktok) cu ROMÂNI în China care filmează în zone mari metropolitane Shenzen, Beijing... unde traficul este.... pe tăcute !!! Şi..... fără poluare !!

    Este ceva ireal, schimbarea în China e dramatică, de la mega oraşe în fog - ceață
    de poluare şi zgomot infernal.... la cer albastru, vizibilitate şi linişte chiar dacă e trafic de la rush hour !

    Toate, dar toate taxiurile în Shenzen sunt electrice.

    Toate autobuzele electrice..
    toate scuterele sunt electrice... 40% din maşinile noi vândute, sunt electrice...

    Şi producătorii chinezi, anul acesta au un termen similar.
    Da, da, la sfârşitul acestui an.
    Au cerut amânare... şi?
    Răspunsul a fost o tăcere de fier. Un clar - NU.

    Indiferent ce vor unii dinozauri auto, deja sunt jumate în faliment... Tesla le-a luat spuma şi fără spumă, nu ai energie (cash flow de la early adaptors).
    10 33
  • @inexorabil
    Păi mă, tu afumi pe toată lumea când deschizi gura și ies bășinile cu presiune.
    7 25
  • 1. Când, iarna, pe autostradă, are loc un ambuteiaj și rămâi în până, îl suni pe Dorel să vină cu o găleată de curent! Vai de capu' vostru?
    15 3
  • Mircea Badea
    romania, tara deseurilor, cere amanare sa ce? sa nu se mai poata ateriza pe aeroport de fumuri?
    tarile astea vor trebui controlate cel mai sever, sa se invete minte.
    iar germania se ascunde dupa slugi? dar americanii?
    8 30
  • nobody
    Noile norme sunt facute ca metoda de a creste pretul termicelor si a grabi adoptarea de electrice, care in acest moment sunt mult prea scumpe. In curand se vor scumpi drastic si termicele. Rezulta ca prima care va creste va fi piata de SH-uri, mai ales in tarile sarace. Asta nu scade nivelul de poluare decat prin Norvegia, care continua sa produca insa petrol si gaze ca sa ramana o tara bogata.
    23 6
  • Numai in tarile cu oameni modesti la minte veti vedea asemenea atitudine: se opun reducerii poluarii in orase si apreciaza su sustin softuri ilegale marca VAG!
    Eu nu inteleg cat de batut in cap trebuie sa fii ca sa vrei sa iti puta a motorina.
    4 26
  • Seriff
    Foarte bine, o decizie inteleapta, euro 6 e suficient, euro 7 reprezinta o aberatie suprema a unor comunisti de la Bruxelles
    21 6
  • s-a pierdut la copy/paste Slovacia
    15 0
  • nu ne trebuie electrice. doar sa creasca taxele si impozitele pt cei cu masini mai vechi de 10 ani sa dispara de pe sosele. o masina mai veche de 10 ani e pericol public.
    daca vor masini noi sa si sustina cumpararea acestora.
    3 27
  • nu doar ca apreciaza si sustin softurile ilegale, dar sunt atat de imbecili in ignoranta lor, ca se mai si mandresc cu ele, am vazut nenumarate autocolante lipite pe lunete de vw cu software betrueger...mir doch egal!! (pt cine nu stie germana ar insemna ceva de genul: software trucat, dar nu-mi pasa).
    4 20
  • @trotinetist inept
    Termicele întreținute nu au miros.

    Trebuie să fii complet cretin să crezi că o termică miroase a combustibil.

    Trotinetiștii sunt ipocriți analfabeți economic.

    Practicile producătorilor auto, care au driblat normele cu sprijinul statului reglementator n-au treabă cu moralitatea consumatorilor. Aceiași producători vând acum ecodetoate cu subvenții de la stat.

    Trotinetiștii ipocriți să nu-și blameze mamele pentru că sunt săraci!
    15 2
  • cocalari ca cocalari dar ce ne facem cu petardele astea pensate?
    7 2
  • Seriff
    @Sandu, masinile mai vechi de 10 ani daca sunt intretinute sunt mult mai bune si mai fiabile decat majoritatea celor noi, nu are nici o legatura vechimea cu starea masinii, important e sa fie ingrijita masina.
    14 2
  • @gunoi electric
    Nu văd relevanța poziționării nasului în țeava de eșapament în contextul unui autoturism care n-are miros.

    Nu te pune nimeni să stai cu nasul în coșurile fabricilor de mașini electrice.

    La termică scapi, la fabrică nu trebuie să-ți mai dea nimeni pedale în scăfârlia ta goală.

    Cap de gumă, înăuntru e furtună! Sunteți niște gunoaie extrem de proaste!!!
    12 3
  • Seriff
    Aceleasi aberatii sustinute de niste hipsteri, ca sa iti bagi nasul in teava de esapament, ca VW, ca nu stiu ce.
    Baieti, puteti sa urlati voi cat vreti aici, traiti pe alta lume, nu vor disparea termicele, chiar daca noi nu se vor mai gasi, se va merge cu cele vechi zeci de ani de acum incolo, voi chiar nu intelegeti asta?
    Nu puteti forta oamenii sa cumpere ceva ce nu pot folosi, voi nu vedeti ca electricele abia fac 10% din vanzari?
    Termicele sunt pe primele locuri in Europa, electricele la coada vacii, nu intereseaza pe nimeni de ele. Asta e realitatea, ca nu va convine, va puteti muta in padure, abia scapam de voi, apropo daca sunt atat de letale termicele cum de ati supravietuit pana acum? Astept o explicatie logica.
    9 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru