Tarifele s-au modificat pentru toate categoriile de vehicule, dar cea mai vizibilă schimbare este în cazul autoturismelor, unde prețul rovinietei anuale a crescut de la 28 euro la 50 euro, o creștere cu 78 % a valorii. Chiar și rovinieta de o zi s-a scumpit, de la 2,5 euro la 3,5 euro.
Pentru mulți, această creștere nu este doar un cost în plus, ci încă un aspect administrativ de gestionat. Și cum uneori o simplă scăpare - ca uitarea de a reînnoi rovinieta - poate aduce amenzi duble față de până acum, situația devine cu adevărat stresantă.
CE PRESUPUNE, CONCRET, ACEASTĂ SCHIMBARE?
Noul tarif impune o actualizare a obiceiurilor de plată pentru șoferi. Dacă până acum mulți optau pentru roviniete de 10 sau 30 de zile, în funcție de drumurile planificate, acum, din cauza scumpirii, devine mai logic să iei în calcul o rovinietă anuală. Dar chiar și așa, suma este semnificativ mai mare.
Mai mult decât atât, amenzile pentru lipsa rovinietei au crescut și ele. De la 250-500 lei, sancțiunile ajung acum la 500-1.000 lei, ceea ce face ca orice omisiune să devină foarte costisitoare.
Cu alte cuvinte: costuri mai mari, riscuri mai mari și mai mult timp pierdut cu administrarea acestor obligații.
LEASINGUL OPERAȚIONAL: O SOLUȚIE FĂRĂ BĂTĂI DE CAP
Pentru cei care nu vor să-și bată capul cu taxe, asigurări și alte obligații periodice, leasingul operațional vine ca o alternativă logică și confortabilă.
Este o formă de utilizare a unei mașini în care toate aceste aspecte sunt gestionate de compania de leasing, nu de utilizator.Asta înseamnă că rovinieta - inclusiv în noile condiții de tarifare - nu mai este responsabilitatea ta. Nu trebuie să ții minte când expiră, nu trebuie să te ocupi de reînnoire și nici să îți faci griji că ai uitat-o și urmează o amendă.
În plus, într-un leasing operațional, sunt de regulă incluse și următoarele: RCA și CASCO, revizii tehnice, asistență rutieră, mașină de înlocuire, impozite, anvelope de sezon și depozitare și alte servicii administrative în funcție de pachet.
MAI PUȚINĂ BIROCRAȚIE, MAI MULT CONTROL
Leasingul operațional nu este doar despre a închiria o mașină. Este un pachet complet de mobilitate, care îți oferă un buget fix lunar și te scapă de grija tuturor detaliilor. Știi exact cât plătești și ce primești, fără fluctuații neașteptate.
Și poate cel mai important: nu trebuie să te ocupi tu de nimic legat de taxe, asigurări, întreținere sau, iată, rovinietă. Ai mașina la dispoziție și te ocupi doar de condus unde ai nevoie și să alimentezi mașina, fie că e vorba de combustibil fosil sau energie.
CINE AR TREBUI SĂ SE GÂNDEASCĂ LA LEASING OPERAȚIONAL?
Dacă folosești mașina zilnic, dar nu vrei să-ți încarci agenda cu plăți și programări, leasingul operațional e pentru tine.
Este potrivit atât pentru antreprenori și companii, cât și pentru persoane fizice care preferă predictibilitatea în locul responsabilităților administrative.De asemenea, pentru cei care vor să schimbe mașina la 3-4 ani și nu sunt atașați de ideea de proprietate, este o alegere și logică, și confortabilă.
CONCLUZIE
Creșterea prețului rovinietei poate părea un detaliu minor, dar este încă o dovadă că deținerea unei mașini presupune din ce în ce mai multe costuri și responsabilități. Cu un leasing operațional, toate aceste lucruri sunt incluse într-un singur tarif lunar, fără griji și fără surprize.
Articol susținut de 123credit.ro
Comentarii (0)