Parteneriat Continental - Siemens pentru autostrăzi electrificate și camioane echipate cu pantografe

de Alexandru Monenciu
Vineri, 30.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Continental Engineering Services și Siemens Mobility și-au unit forțele și vor ca autostrăzile electrificate să devină realitate. Mai mult, cele două companii vor să dezvolte pantografe care ulterior să fie montate pe camioane.

Nume mari din industrie caută noi moduri pentru a face mobilitatea electrică viabilă și pentru transportul de mărfuri. Camioanele cu zero emisii sunt un pas, dar mai trebuie rezolvată problema autonomiei limitate și a timpilor mai de încărcare a bateriilor.

Continental Engineering Services și Siemens Mobility au încheiat acum un parteneriat și vor să rezolve aceste probleme cu o soluție din trecut: pantografele.

De obicei asociate cu trenurile și tramvaiele, cele două companii vor să echipeze camioanele cu pantografe, iar alimentarea motoarelor electrice cu energie să se facă de la linii de înaltă tensiune montate pe porțiunile de autostradă intens circulate.

Desigur, trebuie să găsească o soluție pentru a produce pantografe accesibile și în masă. Acest sistem nu va fi instalat numai pe vehicule comerciale electrice, ci și pe cele echipate cu sistem hibrid de propulsie.

Tehnologia este deja testată în trei locații din Germania. Ministerul Transporturilor din această țară estimează că doar 4.000 de kilometri de autostradă (din totalul de 13.000 de kilometri) ar trebui dotată cu linii de înaltă tensiune care să alimenteze camioanele.

În acest fel, susțin autoritățile, emisiile de CO2 s-ar reduce cu 10 - 12 milioane de tone anual dacă electricitatea este obținută din surse regenerabile.

via Continental

Comentarii (16)

  • În atare condiţii, şine mai trebuie introduse pe şosea. Camioanelor/TIR-urilor cu remorci ataşate oricum li se zice autotrenuri.

    Aştept trenul pe şosea,
    Ce frumoasă-i viaţa mea,
    Totul, dacă vrei, se poate
    Şi-l numeşti normalitate.
    18 8
  • Marius
    Nu se poate sa revenim la pantograf... De ce nu încărcare prin inducție pe anumite tronsoane ? Bateria se încarcă din mers, fără cabluri și rețele suspendate ca pe timpuri... Nu cred că are viitor, soluția trebuie să fie alta
    8 9
  • De fapt, cel mai tare o să-mi placă atunci când mecanicii viitoarelor locomotive rutiere vor opri ca să ia autostopiste responsabile cu descreţirea frunţilor bărbăteşti. Electric power!
    13 9
  • Anonim
    Cand trebuie sa faca o depasire ?
    6 1
  • Clique
    Hei, tramvai,
    Cu etaj si tras de cai,
    Hei, joben,
    Ce umblai la Mon Jardin.
    Hei, bunic,
    Cu monoclu erai sic,
    Hei, can-can,
    Cu picioarele-n tavan!

    Sunt atât de penibili europenii ăștia, fac orice doar să nu implementeze tehnologia pe hidrogen pe tiruri (cu toate că acum 2-3 luni UE a specificat să se axeze și pe stații de producere a hidrogenului și implementarea la camioane-tiruri)

    Foarte dubioasă agitația și graba asta a paraziților ăstora europeni. ( ala zișii europeni)
    12 5
  • Dacă hidrogenul era bun, fiabil deja era adoptat. Dar nu este.

    Vezi Nikola, care era orientat spre truck pe pile de hidrogen, care dă în judecată fostul CEO pentru escrocherie
    3 14
  • Clique
    Vezi Toyota Mirai (care se vinde in SUA de câțiva ani) + au o mică infrastructura pe fâșia vestică
    Vezi Honda Clarity care a intrat fresh pe piața americană

    Deci inițiatori sunt și dezvoltatori, însă interesele SUA & UE sunt ca omul să depindă de rețeaua lor
    13 2
  • Bună,
    orice concept de tracțiune electrică este binevenit și de luat în considerare. DAR..... și aici este ,,marea bubă" rămâne problema sursei de energie electrică. Dacă sursa este pe bază de combustibil fosil/nuclear, nu ne-am ecologizat, ci doar am pasat poluarea. Când se vor găsi ( ori când se vor scoate de la sertar ) tehnologii de generare/transport energie electrică VERDE, atunci vom fi cu adevărat eco. Dar atât timp cât elementul primordial care propulsează viața și societatea umană este banu'.....
    5 2
  • Bună,
    și până se rezolvă problema ecologizării sursei de energie electrică, de ce nu se implementează soluții curente, care pot reduce considerabil consum de combustibil cu 60-70%, vezi :
    https://turbomag.ro/huawei-isi-prezinta-prima-masina-suv-ul-hibrid-seres-sf5/
    3 3
  • Clique
    Tocmai asta tot zic pe aici de ceva vreme.

    Tăntălăii ăștia de la așa zisă comisie europeană.

    Nu i-au în calcul nimic (și nici nu vor), toată lumea să sară direct la eletrice.

    Nu GPL, nu hibrid, nu plug-in hibrid.

    Ei vor să aducă posesorii de autovehicule la un punct în așa fel încât să fie dependenți de rețelele de încărcare.

    Să fie siguri că la guguloiul ce a pus botul la EV portofelul să rămână gol.

    Pe aici nu se vorbește deloc despre ce a pățit un proprietar de Tesla.

    A mers în reprezentanță cu o problemă la o conductă banală de răcire a bateriilor.

    Pentru această operațiune service-ul i-a cerut 16.000 $ pe motivul că din cauza acelei conducte, trebuiesc înlocuite toate bateriile și alte auxiliare, ce să mai un sfert de mașină.

    Apoi respectivul a pus o întrebare pe un forum, unde l-au direcționat la un vlogger american popular ce deține un service pt EV-uri, respectivul acolo i-a înlocuit acea conductă cu una nouă cu doar 700 $ manoperă inclusă!.

    Cum ziceam și-n trecut băieții vor trage niște tunuri cu aceste jucării cu baterii și-n service-uri și-n showroom-uri.

    Abia cu electricele vor începe adevăratele țepe, țepe legale
    10 2
  • @Anonim:
    Aceste vehicule vor avea și baterii, dar mult mai mici. Asta înseamnă că se vor deplasa și în afara rețelei electrice, pe distanțe mai mici. Tot așa vor efectua și depășirile.
    3 1
  • inginer
    dezvoltarea pe aceasta directie ne arata ca tehnologia bateriilor nu este viabila pentru transportul de marfa.
    8 0
  • @cristi creangă

    Baţi câmpii tare de tot, energia electrică cam peste tot este produsă în mare parte din energie verde (hidro, eolian, solar, nuclear)

    Până şi China deja a trecut pragul de 50% energie verde, în plus au anunţat oficial că încep construirea reactorului nuclear pe bază de Thorium !!!

    Sunt multe ţări europene care în mai puţin de 50 de ani vor migra 95-100% pe energie verde şi au deja planul făcut - vezi UK şi Franţa, parţial Germania.
    1 11
  • @Clique

    "tăntălăii ăia" de la UE sunt mult, dar mult mai inteligenţi ca tine.

    Da, ar fi fost o opţiune PHEV CNG dar ai văzut tu constructorii europeni mişeii să facă PHEV prea repede şi la preţuri normale??

    Dar vai face lift gata un kk de plastic şi frigeau câteva sute sau mii de euro mai mult.

    Aaaaaa vrei PHEV eşti şmecher pac multe mii de euro în plus

    Lăcomia mare bre... dacă ar lăsa chinezii iar mătura pe lacomii producători auto europeni.

    Plus că... nu mai este timp.
    1 10
  • Wow, staţi aşa, că mi-a scăpat (acum am observat) o mostră genială de înţelepciune neokkkantiană, recte: energie verde obţinută pe cale…nucleară. BESTIAL!!! Aşa ceva…

    Parcă şi aud: “Astăzi, reactoarele sunt mai sigure ca niciodată”. Cum să nu! Omul a devenit, practic, dumnezeu, reuşind să-i pună botniţă inclusiv atomului.

    În orice caz: e-(r)evoluţie, te iubim!!!

    PS. Da’ tot se va “evapora” (conform Apocalipsei) cam o treime din populaţia Globului, graţie “energiei verzi” (care va fi folosită însă de emolari în scopuri criminale, pardon, demografico-terapeutice).
    2 1
  • Cristi
    Să nu cumpere nimeni mașini electrice timp de 6-10 luni, să-i vezi atunci pe toți cum își vor pune singuri întrebarea... SE MERITĂ OARE ?!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru