Piața auto din România începe anul în forță: înmatriculările de mașini noi au crescut cu 21% în ianuarie

de Daniel Popescu
Luni, 13.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii au înmatriculat peste 7.000 de mașini noi în ianuarie 2017, în creștere cu 21% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce înmatriculările second-hand s-au prăbușit în astepatea eliminării timbrului de mediu.

Piața auto din România a început anul 2017 în forță, cu creșteri spectaculoase în privința înmatriculărilor de mașini noi, potrivit celor mai proaspete informații publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Astfel, pe parcursul lunii ianuarie, românii au înmatriculat 7.059 de mașini noi, în creștere cu 21.71% comparativ cu situația din ianuarie 2016.

Deloc surprinzător, Dacia ocupă primul loc în rândul mărcilor preferate, cu 2.159 de mașini înmatriculate și o cotă de piață de circa 30%, însă producătorul român a crescut sub creșterea pieței, cu 14%.

Urmareste Automarket
În schimb, mărcile de top din import au raportat creșteri consistente: Volkswagen ocupă locul doi cu 824 de unități (+57%), în timp ce Skoda (645 unități, + 43%) a învins la limită Renault (626 de unități, în creștere cu 43%) în lupta pentru locul 3. Locul 5 în acest top le-a revenit celor de la Ford, cu 540 de unități înmatriculate după o creștere de peste 37%.

Chiar dacă mărcile prezente în România au raportat în general creșteri, au existat și câteva branduri care au scăzut puternic.

Printre ele figurează Peugeot (-39%), Fiat (-65%), Honda (-23%) sau Kia (-9.6%).

Pe de altă parte, eliminarea timbrului de mediu cu începere din 1 februarie a determinat o stare de așteptare din partea românilor care vor să cumpere o mașină la mâna a doua. Aceasta este și explicația pentru care înmatriculările de mașini second hand au scăzut puternic cu 53% la numai 7.708, fiind astfel doar cu puțin mai mari decât în cazul mașinilor noi. Este însă de așteptat ca mașinile second-hand să recupereze terenul pierdut începând din luna februarie.

Via DRPCIV

Comentarii (12)

  • Asta dovedeste inca o data ca cei care s-au grabit sa critice decizia guvernului de a renunta la taxa de mediu, propovaduind o scadere dramatica a numarului de vehicule noi inmatriculate, au batut campii!
    Prevad ca toti cei care si-au cumparat masini noi dovedind ca acest guvern a avut dreptate vor fi catalogati "tradatori de neam" si "dusmani ai poporului" si vor fi nominalizati la protestele de strada ce urmeaza sa aiba loc!
    13 15
  • Nici eu nu cred ca eliminarea taxei va duce la o mare scadere de vanzari de masini noi. Cine are macar 7.000 de euro (bani de unde incepi sa te gandesti la o masina noua) isi ia in general un SH mai nou, macar Euro 5, la care taxa era modica. Dar sigur vor creste importurile de rable.
    8 5
  • impartasirea optiunilor politice pe un site de o cu totul alta factura cred ca e greseala;
    mai ales ca acum cam sufli impotriva curentului ce predomina spatiul dambovitean.

    cum ii spuneam si lui @inexorabil...sa lasam subiectele astea pe alta data si pentru alt loc.

    nu cumva inmatricularile pe luna ianuarie a anului in curs sunt comenzile intregistrate in lunile anterioare (dec, nov octombrie, etc)? Deci sa asteptam sfarsitul lui 2017 sa vedem urmarile eliminarii taxei auto.
    12 4
  • Primii care s-au grăbit să critice scoaterea timbrului de mediu au fost cei de la APIA, organizație ce are legătură cât de cât cu lumea auto. Apoi dacă tot se vorbește de politică, această măsură a fost luată pe ultima sută de metri, pentru că dă mai bine să faci asta în campanie electorală, că dacă îi durea undeva de popor, parcă a fost un prim ministru, Ponta, de la același partid, care putea să facă lucrul ăsta de acum câțiva ani, dar au mai strâns niște bani pentru mediu, adică plantări de copaci, gropi de gunoi ecologizate, mai au puțin și termină. Evident asta e valabil pentru toate partidele.
    5 8
  • @Misha

    Sunt cifrele din ianuarie. Taxa e abolită de la 1 februarie. Numărul vânzărilor SH a scăzut așa mult pentru că oamenii au așteptat 1 februarie. Stai numai să vedem cifrele pe februarie. Nu zic că e bine sau rău, ci e o constatare.
    5 4
  • Oricum taxa auto era o idiotenie. Tara se umpluse si asa de rable cu nr. de bulgaria. Macar dupa inscrierea acestora poti sa-l gasesti pe proprietarul masinii, impozite locale, asigurare, un ITP etc. chiar si la acestea.
    7 2
  • In perioada 01 - 08.02.2017 au fost inmatriculate in Romania circa 29.000 de masini sh, conform datelor DRPCIV. Daca acest trend se mentine o sa avem in 2017 circa un milion de autovehicule sh inmatriculate in Romania.
    Oricum, statul are de castigat: bani din taxe, dar si din cresterea consumului de carburant. Pentru cine nu stie, mai mult de jumatate din pretul/litru al benzinei sau motorinei merge la stat.
    Cine isi doreste o masina noua isi va cumpara asa ceva, daca are bani. Producatorii si importatorii ar trebui sa ia atitudine si sa vina cu oferte atragatoare, inclusiv o creditare cu dobanzi preferentiale. In America poti sa iti cumperi un autoturism nou cu plata in rate egale, fara dobanda sau cu o DAE de sub 4-5%.
    Ideal ar fi ca marea majoritate a romanilor sa isi permita o masina noua.
    8 0
  • @DAC - si ar mai fi o solutie sa diminuam importul de rable: condamnarea pentru masluirea kilometrajului.
    2 0
  • @vianu

    Nu-i nicio optiune politica. Cred doar ca asa cum guvernantii trebuie criticati atunci cand fac prostii, tot asa trebuie laudati cand fac lucruri bune. Cat despre "curente", nu ca as fi dat vreodata doi bani pe ele, dar cred ca Romania nu-i alcatuita doar din cei care striga. Atata vreme ca cat pe acest site au aparut pozitiile unora privind scutirea de taxe, nu vad de ce nu ar avea legatura cu lumea auto sau, mai bine zis, cu piata auto!

    @Moldovean

    E adevarat. Insa scutirile de taxe au fost anuntate de anul trecut. Prin urmare, nimeni nu-i impiedica pe cei care si-au luat masini noi in ianuarie sa astepete scutirea de taxe si sa isi cumpere sh-uri dupa ce aceasta a intrat in vigoare!
    0 1
  • Joia trecuta am venit prin vama Nădlac dinspre Ungaria, am văzut 7 trailere cu niște hârci numai una si una....., Golf 4, Opel Astra 2000, Ford Fiesta tot pe acolo ca an, Peugeot unul chiar 205 restul 206, Ford Focul atenţie primul, A4 1996 mama, mama... buba era ca trailerele aveau numere de Romania (sper sa se duca in Bulgaria) cam asta ne așteaptă!
    Atenţie nu spun ca taxa era corecta!
    Prietenul meu a luat pt fiul lui Golf 7 la super preț 14700€ (benzina bine echipat reducere 2000€), deci se poate lasă din preț, acesta va fi marele câștig al nostru
    2 1
  • @misha...cum ziceam...spatiul dambovitean ;)
    @xxx... mergeau direct in bulgaria pentru inmatriculare ca apoi sa revina in Romania la fericitii proprietari de tehnologie vestica. Optimizarea circuitului...
    2 0
  • @vianu
    Multinaționala la care lucrez are punct de lucru si in Bulgaria. Colegii noştri au fost la noi săptămâna asta, ne-am amuzat teribil pe subiectul asta, aseară la un șpriț. Unul are soția care lucrează in circuitul asta de înmatriculări in Bulgaria. Este panica mare acolo după ce s-a votat legea, vor fi concedieri vorbeau de vreo 1500 persoane, DAR lucrează la planul de rezerva: RCA in Bulgaria este cu 70% mai mic decât cel din Romania PENTRU persoanele de pana la 35 de ani
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru