Porsche 911 GT3 R: versiune extremă, dedicată exclusiv circuitului

de Bogdan Mirică
Vineri, 15.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a dezvăluit oficial un nou model pentru circuitele din FIA GT. Numele său este 911 GT3 R şi are la bază un model de stradă cu mult potenţial: 911 GT3 RS.

Porsche s-a gândit la cei care au nevoie de o maşină pentru circuitele din GT3, competiţie care a bifat o etapă şi în Bucureşti vreme de doi ani la rând. Aşa a luat naştere 911 GT3 R, un supercar dedicat exclusiv circuitului, bazat pe versiunea de serie, şi ea extremă, a modelului 911 GT3 RS.

Pentru a putea face faţă unei competiţii de nivel înalt, Porsche a avut grijă de aerodinamică, de motor, de manevrabilitate şi de masa totală. Noul Porsche 911 GT3 R vine cu acelaşi acoperiş unic şi cu un ampatament mărit cu 8.3 centimetri pentru a asigura o repartiţie şi mai bună a masei pe cele două axe.

Pentru a păstra o masă totală cât mai redusă, Porsche a înlocuit acoperişul, portierele, pasajele roţilor, eleronul şi spoilerele cu o serie de componente similare, construite însă din fibră de carbon. Mai mult, geamurile laterale şi, de această dată, şi parbrizul au fost realizate din policarbonat.

Noul kit de caroserie include şi un eleron impresionant, din fibră de carbon.

Esential 429.000 de euro este preţul fixat pentru un exemplar Porsche 911 GT3 R.
500 de cai putere este pragul mini pe care îl depăşeşte 911 GT3 R, noua versiune de circuit a supercarului.
380 de mm este dimensiunea discurilor de frână ale noului 911 GT3 R.
Sub caroserie se ascunde un motor cu şase cilindri, similar cu cel de pe 911 GT3 RS.
Propulsorul foloseşte o injecţie directă care operează la o presiune de 200 bar, precum şi o tehnologie variabilă a valvelor pentru a eficientiza consumul.

Modificările permit şi o folosire a resurselor pe o plajă largă de turaţii, precum şi o putere totală de peste 500 de cai. Toate resursele sunt transmise unor anvelope spate de 310 mm prin intermediul unei transmisii secvenţiale cu şase rapoarte, similară celei folosite pe 911 GT3 RS.

Pentru a frâna în timp util, Porsche 911 GT3 R beneficiază de discuri de 380 mm şi de etriere cu şase pistonaşe pe roţile anterioare. Roţile spate sunt frânate de discuri ceva mai mici, de 372 mm. Pentru a face faţă competiţiilor, Porsche a instalat şi un rezervor de combustibil ceva mai mare, de 120 de litri, cu funcţie de întrerupere a alimentării în cazul unui accident.

Noul Porsche 911 GT3 R poate fi deja comandat de fanii brandului sau de echipele participante în FIA GT la un preţ de 429.000 de euro. Livrările vor începe ceva mai târziu, în decembrie 2015.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru