RECORD: Kia PV5 Cargo a mers 693 kilometri fără reîncărcare în condiții de sarcină utilă maximă

de Tiberiu Safta
Marti, 28.10.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kia PV5 Cargo, noua utilitară electrică a mărcii sud-coreene, a intrat oficial în Cartea Recordurilor Guinness. Modelul utilitar a parcurs 693.38 kilometri cu o singură încărcare în condiții de sarcină utilă maximă.

Constructorul sud-coreean se poate lăuda cu un record recunoscut oficial de către Guinness World Records. Modelul utilitar electric Kia PV5 Cargo a reușit să meargă 693.38 kilometri fără reîncărcare în condiții de sarcină utilă maximă. Acesta este un record în segmentul vehiculelor utilitare comerciale electrice (eLCV).

Pentru stabilirea acestui record a fost folosită varianta cu 4 uși a noului PV5 Cargo și versiunea cu autonomie extinsă. Exemplarul care a stabilit noul record a avut o baterie de 71.2 kWh, iar sarcina sa maximă utilă admisă a fost de 665 kilograme. Recordul a fost înregistrat în 30 septembrie, iar testul a avut loc în condiții reale, pe drumurile publice la nord de Frankfurt, în Germania.

Pe traseul urban și extraurban de 58.2 kilometri, mașina care a stabilit recordul a avut parte de condițiile de trafic pe care le întâlnesc zilnic șoferii de transport marfă. Kia PV5 Cargo a parcurs traseul de 12 ori și a mers în mod repetat o diferență de nivel de aproximativ 370 de metri.

Întreaga călătorie a durat 22 de ore și 30 de minute.

La volanul exemplarului care a stabilit recordul au fost George Barrow, jurnalist auto și Christopher Nigemeier, inginer senior la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europe. Procesul de încărcare al mașinii a fost supravegheat de către TUV Hessen și Buck Vermessung, care au verificat și respectarea specificațiilor de greutate. Călătoria a fost apoi înregistrată continuu prin GPS și cu ajutorul camerelor video din habitaclu.

„Chiar dacă Kia este o marcă nouă pe piața vehiculelor utilitare comerciale (LCV), acest record este o dovadă a versatilității și inovației din spatele primului vehicul PBV de la Kia, demonstrând că suntem concurenți serioși. Faptul că o mare parte din publicul nostru țintă pentru această variantă de autoutilitară a putut funcționa aproape două zile lucrătoare cu o singură încărcare vorbește de la sine despre capacitatea sa în lumea reală. PV5 combină eficiența, flexibilitatea și conectivitatea inteligentă într-un singur pachet”, a declarat Marc Hedrich, președintele și CEO-ul Kia Europe.

via Kia

Comentarii (1)

  • Problema sunt preturile, Kia a luat-o razna de vreo 10-15 ani, comparandu-se cu branduri premium. Si nu numai, cam toti se dau branduri premium mai nou, ca e renault, mazda, toyota, volkswagen sau skoda.
    Frate, nu mai sunt branduri mainstream si nici lowcost...ca pret ma refer.
    Inclusiv low costurile din china se vand la pret de premium, Adica low cost in china comparat cu restul de branduri de acolo, cum este Leapmotor spre exemplu.
    Kia era un brand low cost, si cu pret scazut, oferind pret-calitate doritorilor.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru