Recordurile inedite ale Formulei 1

De Robert Gherghe
Publicat Vineri, 16.03.2007
AutoMarket va ofera o lista cu cele mai interesante recorduri din istoria Formulei 1.

Formula 1 este o poveste cu o istorie incredibila. Multi ani, multe curse, multi piloti au semnat cate o pagina a Marelui Circ. Tragand linie la inceputul sezonului 2007, ne raman in minte cateva momemte magnifice si iesite din comun.

Recordurile Pilotilor:

Cel mai batran castigator:  Luigi Faioli la 53 de ani si 22 de zile a castigat Marele Premiu al Frantei in 1951. El concura pentru echipa Alfa Romeo impreuna cu Juan Manuel Fangio.

Cel mai tanar castigator: Fernando Alonso la 22 de ani si 26 de zile a castigat Marele Premiu al Ungariei in 2003. Alonso a fost si primul spaniol care a castigat un Grand Prix.

Cel mai tanar pilot in pole position:  Fernando Alonso la 21 de ani si 7 luni s-a plasat cu Renault in prima pozitie a grilei de start din Malayesia.

Cel mai batran pilot: Louis Chiron la 55 de ani si 9 luni termina al 6-lea in Grand Prix-ul de la Monaco din 1955. .

Cel mai tanar pilot: Mike Tackwel avea 19 ani cand a concurat in Marele Premiu al Canadei in 1980. Dupa ce a suferit un accident in aceasta cursa nu a mai aparut in Formula 1.

Prima femeie pilot: Maria Theresa Filippis a fost prima femeie care a concurat in Formula 1, in 1958 in Marele Premiu al Belgiei.

Inedit:

In 1961 Giancarlo Baghetti (Ferrari) castiga Marele Premiu al Frantei la cursa de dubut.

Jody Schekter a concurat in 1975 in GP-ul Frantei si al Canadei cu numarul 0.

Dennis, Henry, Mike si Trevor Taylor au participat in Marele Premiu al Angliei in 1959. Intre ei nu exista nicio legatura de rudenie.

Jack Brabham a castigat in 1966 titlul de campion ca singur pilot al echipei care ii purta numele.

Cea mai mare diferenta intre castigator si al doilea sosit:

Jackie Stewart a castigat Grand Prix-ul Spaniei in 1969 cu doua tururi diferenta fata de locul doi, Bruce McLaren.

Jackie Stewart a terminat toate cursele in 1969 in pozitia de castigator

Lella Lombardi este singura femeie care a terminat in puncte in Formula 1, terminand pe locul 6 in GP-ul Spaniei din 1975.

Cea mai mica diferenta intre castigator si locul doi: In GP-ul Italiei din 1971 intre castigatorul Peter Gethin (BRM) si Ronnie Peterson (March-Ford) a fost o diferenta de 0.01 secunde.

Cel mai rapid Grand Prix: Peter Gethin a castigat in 1971 cu viteza medie de 242,616 km/h.

Cel mai rapid tur de circuit: Juan Pablo Montoya a parcus in 2004 un tur al circuitului de la Monza cu viteza medie de 262.242 km/h .

Prima victorie pentru un turbo: In 1979 Renault-ul lui Jean-Pierre Jabouille a semnat prima cursa castigata cu un motor turbo.

Victorie din cel mai slab loc la start: John Watson a castigat in 1983 in SUA dupa ce a plecat de pe locul 22.

Cel mai batran campion mondial: Juan Manuel Fangio a castigat in 1957 la varsta de 47 de ani.

Cele mai multe curse castigate: Michael Schumacher – 91 de Grand Prix-uri

Cele mai multe puncte intr-un sezon: Michael Schumacher – 148 in 2004.

Cele mai multe pole position intr-un sezon: Nigel Mansell – 14 in 1992.

Pole positions consecutive: Alain Prost – 7 in 1993

Cele mai multe victorii consecutive: Alberto Ascari a castigat ultimele 6 curse din '52 si primele 3 curse din '53.

Recordurile Constructorilor:

Ultima victorie a unui monopost cu motor pe fata: In 1960 Phil Hill castiga GP-ul Italiei cu un Ferrari cu motor pe fata.

Prima masina de F1 cu tractiune integrala: John Fairman si Stirling Moss au concurat in 1961 in Marele Premiu al Britaniei cu monoposturi 4 WD Ferguson P99. Dupa cursa, masinile au fost descalificate.

Ultimul monopost cu motor pe fata: Ferguson P99 a fost ultimul monopost cu motor frontal in GP-ul din Marea Britanie in 1961.

Cele mai multe titluri pentru o echipa: Ferrari a castigat in Formula 1 de 14 ori titlul la constructori.

Cele mai multe victorii ale unei echipe intr-un an: McLaren a castigat 15 din 16 curse in 1988.

Cele mai multe pole positions consecutive: Williams a avut 24 pole position in sezoanele 1992 si 1993.

Recordurile Curselor:

Cele mai multe Grand Prix-uri intr-o tara: In 1982 Statele Unite ale Americii gazduia 3 grand prix-uri: (Long Beach, Detroit and Las Vegas) .

Cele mai multe masini la start: In GP-ul Germaniei din 1953 au luat startul 34 de masini.

Cele mai putine masini la start: In 2005 in SUA luau startul doar 6 monoposturi.

Cea mai lunga cursa: In 1954, Marele Premiu al Germaniei s-a desfasurat timp de 3 ore si 46 de minute.

Cel mai mic numar de abandonuri: In 1961 in GP-ul Olandei nimeni nu a abandonat si nimeni nu a intrat la boxe.

Cursa cu cei mai multi lideri: In Marele Premiu al Italiei din 1965, pozitia de conducator al cursei s-a modificat de 41 de ori.

Cele mai putine tururi de circuit: La Nurburgring in 1971 au fost planificate 12 tururi, fiecare avand o lungime de 22.835 m.

Cea mai scurta cursa: In Marele Premiu al Australiei din 1991 s-au efectuat doar 14 tururi din 81, cursa fiind oprita din cauza conditiilor meteorologice, dupa 51,8 km parcusi.

Cele mai multe nationalitati intr-un sezon: In 1974 au participat la comnpetitie reprezentanti a 19 nationalitati.

Cele mai multe echipe: In GP-ul de la Monaco si cel din Canada din 1989 au participat la start 18 echipe.

Comentarii (8)

  • Nedumerire
    De ce ati pus poza cu echipament rosu ? De doi ani Renault cistiga F1 atit la piloti , cit si la constructori. dar ei au alte culori ?
    Care ar fi explicatia ?
    0 1
  • Adrian
    RE: Nedumerire
    Eu cred ca au pus-o in lumina actualei curse ... castigata de Kimi ... si FERRARI ...

    PS. Sper sa ia fata FERRARI la Renault anu` asta !!!
    0 0
  • Danutzky
    re: nedumerire
    eu cred k au puso pt k Michael Schumacher e pilotul care detine cele mai multe recorduri. IMI VA LIPSI!
    1 0
  • convingere
    Ce Renault, ce ferrari, eu vad doar un oarecare, intamplator in rosu (cum sunt cei mai multi fani), care agita niste bannere cu numele sponsorilor DHL, Vodafone si TOYOTA. O fi Trulli!
    0 0
  • DALEA SILVU
    palmares
    SCHUMACHER s fost cel mai mare pilt di toate timpurile si este si va fi tot timpul, ce putin in inimile a cel putin 70-80% din fanii formulei 1.
    1 0
  • Renault=mizerie
    Renault..nu poti sa pui poza unei mizerii de marci. F1 reprezinta latura aspirationala a industriei auto, ceva de exceptie.
    0 0
  • pt a
    Renault egal mizerie doar in capul tau . Ori e de exceptie, ori e mizerie...
    0 0
  • Sarmington
    Fortza Renault
    "Mizeria" de Renault a luat tot ce se putea lua de 2 ani incoace desi s-a incercat, chiar si de catre FIA dezavantajarea echipei din hexagon dupa ce tot FIA a fost de acord cu folosirea dumperului (vezi interzicerea mass-dumperului intr un moment in care urmaritorii erau la 5 sutimi de secunda de Renault).

    Fortza Renault!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru