În 1869, inginerul ceh Emil Skoda achiziționa topitoria și fabrica de mașini din Plzen, fondate în urmă cu 10 ani. Astfel a fost înființată Skoda Plzen, unul dintre cele mai mari conglomerate industriale din Europa secolului 20 și cel mai mare fabricant de arme din imperiul Austro-Ungar.
Conglomeratul Skoda Plzen a colaborat, inițial, cu producătorul de automobile Laurin & Klement. Dar, începutul anilor '20 le-a găsit pe ambele companii în mari dificultăți economice astfel că Vaclav Laurin și Vaclav Klement au început să caute un partener strategic puternic.
În data de 20 iulie 1925, fuziunea dintre cele două companii a fost aprobată de către adunările generale, iar în 12 septembrie a venit și aprobarea de la Ministerul de Interne.
Compania Laurin & Klement a fost îndepărtată din Registrul Comerțului în 29 decembrie, dar logo-ul și numele au apărut pe modelele Skoda până în august 1925, atunci când legăturile dintre cele două au fost rupte de naționalizare.
În ziua de azi, denumirea Laurin & Klement este rezervată pentru cel mai înalt nivel de echipare din portofoliul Skoda, o tradiție începută în 1995 odată cu debutul modelului Skoda Felicia Laurin & Klement.
Printre altele, aceste venea cu o tapițerie din piele, jante de 13 inch, din aliaj, și o vopsea specială pentru exterior.via Skoda
Comentarii (0)