Schimbarea de strategie costă scump: Porsche înregistrează pierderi de un miliard de euro

de Silvian Irimia
Sambata, 25.10.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Din cauza schimbărilor de strategie în ce privește vehiculele electrice, plus alți factori, Porsche preconizează că va înregistra pierderi de aproximativ un miliard de euro.

Porsche a raportat o pierdere operațională mai mare decât se aștepta în al treilea trimestru. Acest lucru subliniază criza prin care trece producătorul din Stuttgart în timp ce își schimbă strategia privind vehiculele electrice și încearcă să oprească scăderea vânzărilor din China, principala sa piață.

Pierderea operațională a companiei a fost de 967 milioane de euro, comparativ cu un profit de 974 milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut, fiind afectată de cheltuieli legate de o retragere majoră a planurilor de extindere a gamei electrice.

Analiștii se așteptau la o pierdere operațională de aproximativ 611 milioane de euro pentru perioada iulie-septembrie. Potrivit purtătorului de cuvânt Christian Breckner, tarifele impuse de SUA vor costa Porsche aproximativ 700 de milioane de euro în acest an.

Compania intenționează să aplice noi majorări de prețuri pe piața americană pentru a compensa parțial aceste costuri suplimentare.

Totodată, Porsche plănuiește deja să elimine 1.900 de posturi în următorii ani, pe lângă cele 2.000 de concedieri ale lucrătorilor temporari efectuate în acest an.

După o serie de avertismente privind profitul lansate în 2025, Porsche și-a menținut totuși estimările pentru întregul an, anticipând o marjă operațională de până la 2%, în scădere semnificativă față de 14% anul trecut.

Pentru întregul an financiar, compania estimează un impact negativ de 3.1 miliarde de euro asupra câștigurilor, cauzat de revizuirea strategiei pentru vehicule electrice, renunțarea la producția internă de baterii și costurile de restructurare.

via Reuters

Comentarii (8)

  • Nicio problema, Tesla inregistreaza cresteri si are nevoie de oameni la fabrica din Germania. Deci nu pare a fi afectata de faptul ca produce DOAR masini electrice.
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/teslas-german-plant-plans-lift-production-factory-boss-tells-dpa-news-agency-2025-09-14/
    La unii le merge mai rau, altii mai bine, ca asa e in tenis :))
    Mie imi plac stiri despre cum scade interesul pentru masinile electrice. Mai bagati.
    4 13
  • Pentru cei care dau manute rosii, sa le explicam cum sta treaba in realitate:
    https://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-y-in-topul-vanzarilor-europene-in-luna-septembrie-124651.html
    2 8
  • Sa renunti la modele ce iti aduc vanzari si sa anunti ca vrei produci ceva ce nimeni nu vrea, e de neinteles pentru mine. Au trait intr-o lume paralela cu totul, iar asta, da, costa, pentru ca implica investitii in dezvoltare si echiparea fabricilor. Normal ar fi ca aceasta tranzitie sa se faca la cerinta pietei, nu impusa.
    10 3
  • Elektrikkk
    Este mai mult decât evident că cei care vindeau modele sport de volum (nu vorbesc de Ferrari, Lamborghini) ŞI NU AU FOST PUTERNIC ŞI SERIOS ORIENTAŢI SPRE FULL ELECTRIC au ajuns prost.
    Totuşi când un Tesla model 3, nu mai zic de Model S, îţi dă senzaţii de acceleraţie şi viteză DUBLE decât termicele Porsche, era evident că dacă Porsce şi parţial Audi, nu vin cu soluţii atunci dau faliment.

    Este vina 100% a Porsche care se agăţă de un viitor mort, termic.

    neseriozitatea se plãteşte.

    În schimb, cei serioşi câştigă... Rimac vrea să cumpere partea Bugatti.

    QED
    2 4
  • @GabiA

    Păi nu ei sunt de vină. Ăsta e fost/este " trendu' "
    UE salvează planeta, nu știai?
    Și până de curând își puneau curcubee pe siglă de "pride" month.

    Cu asta se ocupau.

    Lasă că vin acum activiștii să spună cât de putinist ești, dacă zici ceva de "decarbonizare", care o imbeciliate mai mare decât lobotomia prescrisă ca tratament al epilepsiei.
    4 1
  • Boss dute saluta plantele cu mana ca pe noi neai plictisit.
    https://www.automarket.ro/stiri/vanzarile-tesla-in-europa-sunt-in-scadere-pentru-a-cincea-luna-consecutiv-123153.html
    5 3
  • Regula de baza a oricarui business: "know your customer"
    4 1
  • Vindicomvs
    de ce compara lumea porsche cu tesla, nu inteleg. Ar trebui sa va urcati intrun porsche prima oara.

    Si faptul ca nu stiu ce tesla bate porsche la "liniuta", se prea poate, dar la peste 100km/h tesla e pierduta. Asta pe langa ca bateria se duce vazand cu ochii.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru