Porsche a raportat o pierdere operațională mai mare decât se aștepta în al treilea trimestru. Acest lucru subliniază criza prin care trece producătorul din Stuttgart în timp ce își schimbă strategia privind vehiculele electrice și încearcă să oprească scăderea vânzărilor din China, principala sa piață.
Pierderea operațională a companiei a fost de 967 milioane de euro, comparativ cu un profit de 974 milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut, fiind afectată de cheltuieli legate de o retragere majoră a planurilor de extindere a gamei electrice.
Analiștii se așteptau la o pierdere operațională de aproximativ 611 milioane de euro pentru perioada iulie-septembrie. Potrivit purtătorului de cuvânt Christian Breckner, tarifele impuse de SUA vor costa Porsche aproximativ 700 de milioane de euro în acest an.

Compania intenționează să aplice noi majorări de prețuri pe piața americană pentru a compensa parțial aceste costuri suplimentare.
Totodată, Porsche plănuiește deja să elimine 1.900 de posturi în următorii ani, pe lângă cele 2.000 de concedieri ale lucrătorilor temporari efectuate în acest an.După o serie de avertismente privind profitul lansate în 2025, Porsche și-a menținut totuși estimările pentru întregul an, anticipând o marjă operațională de până la 2%, în scădere semnificativă față de 14% anul trecut.
Pentru întregul an financiar, compania estimează un impact negativ de 3.1 miliarde de euro asupra câștigurilor, cauzat de revizuirea strategiei pentru vehicule electrice, renunțarea la producția internă de baterii și costurile de restructurare.
via Reuters


https://www.reuters.com/business/autos-transportation/teslas-german-plant-plans-lift-production-factory-boss-tells-dpa-news-agency-2025-09-14/
La unii le merge mai rau, altii mai bine, ca asa e in tenis :))
Mie imi plac stiri despre cum scade interesul pentru masinile electrice. Mai bagati.
https://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-y-in-topul-vanzarilor-europene-in-luna-septembrie-124651.html
Totuşi când un Tesla model 3, nu mai zic de Model S, îţi dă senzaţii de acceleraţie şi viteză DUBLE decât termicele Porsche, era evident că dacă Porsce şi parţial Audi, nu vin cu soluţii atunci dau faliment.
Este vina 100% a Porsche care se agăţă de un viitor mort, termic.
neseriozitatea se plãteşte.
În schimb, cei serioşi câştigă... Rimac vrea să cumpere partea Bugatti.
QED
Păi nu ei sunt de vină. Ăsta e fost/este " trendu' "
UE salvează planeta, nu știai?
Și până de curând își puneau curcubee pe siglă de "pride" month.
Cu asta se ocupau.
Lasă că vin acum activiștii să spună cât de putinist ești, dacă zici ceva de "decarbonizare", care o imbeciliate mai mare decât lobotomia prescrisă ca tratament al epilepsiei.
https://www.automarket.ro/stiri/vanzarile-tesla-in-europa-sunt-in-scadere-pentru-a-cincea-luna-consecutiv-123153.html
Si faptul ca nu stiu ce tesla bate porsche la "liniuta", se prea poate, dar la peste 100km/h tesla e pierduta. Asta pe langa ca bateria se duce vazand cu ochii.