Şeful Seat îşi pune toate speranţele în piaţa europeană, în ciuda evoluţiei dezamăgitoare

de Bogdan Mirică
Marti, 07.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Seat a avut un 2013 mult mai bun decât anii anteriori, bifând o creştere de 11 procente. Chiar şi aşa, profitul este departe. Oficialii spanioli sunt însă încrezători în potenţialul pieţei din Europa.

Deşi noul Leon a mai salvat puţin din evoluţia brandului, SEAT este departe de a deveni profitabil. Chiar dacă vechiul său şef, James Muir, anticipa un 2013 încheiat cu profit, evoluţia vânzărilor contrazice predicţiile.

Juergen Stackmann, actualul CEO Seat nu se sperie însă de ratarea obiectivului şi crede în piaţa europeană. Într-un interviu acordat publicaţiei Automobilwoche, Stackmann declară că are ca scop profitabilitatea, fără a neglija însă reducerea costurilor şi lărgirea gamei de produse.

În primele luni ale lui 2013, vânzările globale Seat au crescut cu 11 procente. Spaniolii au totalizat astfel 324.500 de clienţi care le-au călcat pragul showroom-urilor.

80% din maşinile noastre sunt vândute pe Bătrânul Continent, deci suntem dependenţi de evoluţia acestei pieţe.

Juergen Stackmann
şeful Seat
Stackmann continuă să creadă în piaţa din Europa, deşi aceasta a continuat să scadă în ultimii cinci ani.
„80% din maşinile noastre sunt vândute pe Bătrânul Continent, deci suntem dependenţi de evoluţia acestei pieţe. Chiar şi aşa există semne că ţările în care vindem cel mai mult încep să îşi revină. În plus, piaţa noastră mamă s-a stabilizat. În ciuda previziunilor sumbre, noi credem în Europa”, şi-a arătat optimismul şeful Seat.

Oficialul spaniolilor vede potenţial pe piaţa din Germania, unde cota de piaţă este de 3%, în Austria, unde cota este de 5%, şi în Marea Britanie (2%). Există însă foarte multe pieţe unde cota brandului iberic scade sub 1%, motiv pentru care Stackmann crede că e în continuare nevoie de o concentrare asupra Europei şi nu o extindere pe pieţele emergente, strategie prevăzută pentru anii următori.

Comentarii (4)

  • "crede că e în continuare nevoie de o concentrare asupra Europei şi NU O EXTINDERE PE PIETELE EMRGENTE"

    concluzii:
    1. Seat va fi tinut in viata, chiar si in perfuzii.
    2. Noua gama low-cost e mai confirmata ca niciodata.

    parerea mea
    7 5
  • @ vianu
    In Europa sunt o gramada de producatori cu o situatie mult mai problematica decat Seat . Honda, Mitsubishi si Suzuki nu au mai inregistrat profit in Europa din 2007 . PSA are pierderi de miliarde in Europa . Fiat in Europa este la pamant ( este producatorul european cu cea mai mare datorie si anume 13 miliarde euro ), doar situatia momentan buna a lui Chrysler ( de urmarit evolutia la vanzari din 2014 a celor de la Chrysler in SUA cand vor fi priviti ca o entitate straina si nu americana ) ii salveaza in prezent . In 2013 Seat a inregistrat o pierdere de max. 80 milioane euro ceea ce raportata la profitul estimat de 15.8 miliarde al VW Group este o cantitate neglijabila . In prezent la nivel global, alaturi de PSA constructorul cu cea mai mare pierdere este Mitsubishi ( anul trecut a raportat o pierdere de 6 miliarde $ ceea ce este imens pentru un producator ce vinde doar 1 milion de masini global ) care fara aportul bancii Mitsubishi ar fi declarat faliment .
    22 2
  • multumesc pentru precizari, observatiile mele vizau STRICT grupul VAG.
    7 2
  • cristi
    seat o sa isi revina si o sa vanda si mai bine in 2014. in 2013 a fost marca care a inregistrat cea mai mare crestere din grupul VAG.

    oricum, datele sunt inexacte. inca nu se stiu vanzarile finale ale lui 2013, ca pentru luna decembrie nu s-au publicat.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru