SONDAJ: 60% dintre germani își doresc limită de viteză pe celebra Autobahn

de Alexandru Monenciu
Marti, 02.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui sondaj recent, 60% dintre germani vor ca autoritățile să impună o limită de viteză pe celebra Autobahn. Printre cei care doresc acest lucru se numără și pilotul de Formula 1 Sebastian Vettel.

Autobahn-ul este cunoscut, mai ales, pentru porțiunile sale fără limită de viteză. Un rai pentru posesorii de mașini puternice care vor să atingă viteze amețitoare pe drumurile publice, fără să fie penalizați de poliție. Desființarea limitei de viteză naționale a fost adoptată în 1958.

În ultimii ani a tot fost readusă în discuție limitarea vitezei pe Autobahn. Unii invocă creșterea siguranței, alții reducerea emisiilor, o problemă pentru care Germania este destul de penalizată de către Uniunea Europeană. Chiar și multiplul campion mondial de Formula 1, Sebastian Vettel, este în favoarea limitei de viteză.

Și ca el gândește majoritatea populației. Potrivit unui sondaj recent, 60% dintre germani vor o limită de viteză de cel puțin 130 km/h pe Autobahn. Motivul? Nemții preferă să nu mai calce pedala de accelerație la podea, dacă în acest mod nu mai plătesc taxe suplimentare pentru carburant, spre exemplu.

Prin impunerea unei limite de viteză, emisiile de CO2 ar scădea cu 2 milioane de tone pe an, se arată în același raport.

Autoritățile centrale nu au luat nicio decizie cu privire la această măsură.

via Motor1

Comentarii (17)

  • Catalin
    cine stie sa citeasca intelege: daca asta inseamna taxe mai mici. Cred ca trebuie vazut cum a fost adresata intrebarea.
    15 0
  • Der Führer
    Ii cunosc destul de bine pe nemti. Ei cind se apuca de o treaba o duc pana la cap, fie ca e ceva bun, cum sunt auto, fie ca e o catastrofa, cum a fost ww2, si cum va fi acum Energiewende si toate aberatiile cu clima. Sunt maestri in organizare, de exemplu lagarele de exterminare au fost perfect organizate. Asa si acum, se vor sinucide industrial, extrem de organizat. Nemtii nu-si pun intrebari daca e bine sau nu, nu, ei respecta ordinele. Si cum cei care sunt la butoane acum au obiceiul sa numere si voturile (sa faca si sondaje) va inchipuiti cam ce va urma.
    Sincer ma indoiesc ca 60% din germani vor limita pe autostrazi, insa atat de mult li se baga in cap ca vor muri daca mai mananca fasole ca e posibil sa vedem si asta. Ce nu inteleg ei e ca asa se va duce dracu si industria lor auto care le asigura bunastare. Iar daca in Germania nu va fi bunastare sa ne pregatim de tulburari mari in Europa cum au fost 2 in secolul trecut.
    26 11
  • @ Der Fuhrer

    Ai dreptate, dar nu cred că acest sondaj este concludent, așa și românii își doresc, intr-un procent destul de mare, electrice, ce înseamnă acest lucru ? Nimic.
    24 6
  • Seriff
    Si edikk isi doreste Tesla dar tot cu autobuzul fara bilet merge.
    32 9
  • @Seriff
    Nu cu autobuzul merge ci cu scaunul cu rotile!
    13 13
  • Romanii "e" experti.
    Stiu ei ce isi doresc germanii.
    9 20
  • @dan_grc
    Hai ca in curand il inveti si pe Vettel sa piloteze la cat esti de priceput.
    5 22
  • romanu-i expert in toate, nu stiai?
    de meserias ce este, o duce atat de bine, ca le da rusine tuturor
    7 7
  • @Catalin
    Altii mai inteligenti,pot citi si mai bine: "Prin impunerea unei limite de viteză, emisiile de CO2 ar scădea cu 2 milioane de tone pe an, se arată în același raport."
    Si: "reducerea emisiilor, o problemă pentru care Germania este destul de penalizată de către Uniunea Europeană".
    Suna interesant.
    Cat despre taxe, asta e ceva complementar: daca ati mers prin Germania, va rog sa-mi ziceti ce consum aveti cand circulati cu 130km/h si cat aveti la 200km/h.
    8 6
  • Tocmai s-a renunțat la idee. A fost votat noul cancelar, gata până la următoarele alegeri.

    1. De câte ori să mai zic că au fost făcute studii și această măsură va scădea poluarea cu sub 1%?
    2. Nemții sunt și ei oameni, sunt influențați de media...așa cum pe AM nu vezi decât electrice, nimeni nu mai cumpără diesel, mâine murim dacă nu ne luăm toți Tesla..așa au și ei AMii lor.
    3. Întâmplător trăiesc în Germania, majoritatea oamenilor merg cu mai puțin de 130. Mai vezi o adunătură de șoferi care merg cu 130-150 și destul de rar (foarte rar defapt) peste 150. Deci n-ar fi mare deranj pt ei.

    Aaa, da, in timp ce eDick moare sufocat de dieselul meu, mai marii Europei care au dat naștere acestor creaturi precum eDick, iau avionul privat pt un zbor de 30 de mile. Că doar lor le iese parfum de levănțică pe gaura din dos, nu noxe.
    15 3
  • Acel indicator e greșit... nemții vor minim 130 voi ati pus unul cu maxim 130 km/h
    9 3
  • Nu aș putea spune mai bine… dar că pentru unii iarba-i albastră și tot ce zboară se mănâncă.
    Ajung din când în când prin Germania și dacă nu umbli noaptea ca liliacul, poți sa uiți de viteze de peste 150 (chiar dacă este limită la 130… nu-i bai la 150) cu mici excepții bine-nțeles.
    La fel și faza cu prăbușirea industrie dacă se limitează, cred ca are foarte mică legătură mai ales ca nu ai nevoie de mașină germană ca sa poți depăși 130/h. Sunt foarte multe opțiuni… mult mai multe dacât urmă cu 20 de ani când probabil afirmația ar fi avut oareșcare relevanță.
    8 1
  • Clique
    Oricum tot ce depășește de 100 km/h nu se mai poate numi economie de carburant, siguranță rutieră sau uzură redusă, ci teribilism..
    5 3
  • ideea e ca daca germanii nu mai fac masini deosebite de restul si se incadreaza in limitele si restrictiile ideologice care se prefigureaza, chiar nu mai are rost sa dai bani pe o germana pentru ca e mai scumpa si nu iti ofera nimic in plus fata de restul. Bogatii lor vor cumpara in continuare pentru ca sunt patrioti insa restul? si crede-ma au multi saraci si ei vor da banii pe masini ieftine. Deja inceputul se vede cu Dacia.
    Nu mai zic in alte tari. De ce mi-as lua eu id3 cand el are aceleasi performante si plastice ca si o Dacie electrica? Doar asa sa ma dau mare cu o masina germana care nu-mi ofera nimic in plus? Acum exista oferta si ma scobesc prin buzunare sa-mi iau o masina sanatoasa puternica cu cilindree mare ca sa moara unii de ciuda de pe aici. Uitati-va ca electricele germane, poate cu exceptia taycan sunt in linie cu restul, n-au nimic deosebit sau ceva. Poate doar mai scumpe.
    7 2
  • La multe modele germane se simte diferența la materialele folosite de cum se deschide și închide ușa și in multe alte aspecte legate de insonorizare, ergonomie, dinamica etc.
    Cum am spus in momentul de față sunt mult mai multe opțiuni și compromisuri destul de ok și se vede ușor pe stradă (coreene, japoneze etc.), din punctul meu de vedere nici Skoda nu este inclusă la mașini germane.
    Așa cum ai spus in multe situații la achiziție aspectul financiar primează și factorul emoțional/apartenența nu intră in ecuație.
    1 1
  • Am uitat sa dau un exemplu in care se poate vedea ca un model mai cu pretenții aduce costuri indiferent cine-l produce, vezi Kia Stinger…
    2 0
  • Mircea Badea
    sa-si ia bicle daca nu le place viteza. sau electrice gen zoe maxim..
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru