Specificaţiile motorului Ford Ecoboost de 1.5 litri, produs la Craiova

de Bogdan Mirică
Luni, 22.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a început astăzi la Craiova producţia noului motor Ecoboost de 1.5 litri. Unitatea pe benzină va fi capabilă să dezvolte 180 de cai putere şi va ajunge în China şi SUA.

Ford lansează astăzi la Craiova producţia celui mai nou motor Ecoboost din gama sa. Este vorba despre deja anunţatul propulsor pe benzină de 1.5 litri, de a cărui producţie va fi responsabilă uzina din Oltenia.

Noul motor cu patru cilindri se va alătura la Craiova unui alt agregat pe benzină din familia Ecoboost, unitatea cu trei cilindri de 1.0 litri Ecoboost. Linia de producţie va deservi naşterea ambelor motoare, personalul uzinei româneşti urmând să se asigure de calitatea propulsoarelor ce vor ajunge să pună în mişcare modele vândute pe mai multe continente.

Esential 180 de cai putere oferă motorul Ecoboost de 1.5 litri.
240 de Nm garantează noua unitate 1.5 Ecoboost, produsă la Craiova.
280 de milioane de euro a investit Ford la Craiova pentru a putea produce motoarele Ecoboost.
Noul motor Ecoboost produs la Craiova are o capacitate de 1.5 litri, 1498 de cmc mai exact, şi vine cu injecţie directă, un turbocompresor, tehnologia Twin VCT (Variable Cam Timing) şi patru valve per cilindru.
Raportul de compresie este de 10.22:1.
Spre deosebire de unitatea 1.0 EcoBoost, noul 1.5 EcoBoost este construit din aluminiu, nu din fontă, asigurând o masă redusă.

Ceea ce interesează publicul larg este ce resurse va oferi unitatea pe benzină. Se pare că Ford a reuşit să obţină nu mai puţin de 180 de cai putere şi un cuplu motor extrem de generos pentru un ”benzinar”: 240 de Nm.

Noua unitate va purta alături de capacitate şi indicativul GTDI, care nu este altceva decât o abreviere de la Gasoline Turbo Direct Injection. Pentru a putea fi uşor acceptat de publicul larg, dar şi pentru a putea fi vândut în Europa, noul motor respectă normele de poluare Euro 5.

Cu toate acestea, oficialii Ford au refuzat să dea informaţii despre debutul agregatului pe Bătrânul Continent. Iniţial, acesta va fi vândut pe piaţa din China. Mai apoi va urma şi cea din Statele Unite. Tot oficialii Ford au anunţat că noul motor nu vine să înlocuiască actuala unitate Ecoboost de 1.6 litri.

Urmareste Automarket
Pentru producţia motoarelor Ecoboost, Ford a investit 230 de milioane de euro la Craiova.
Dintre acestea, 180 de milioane au fost necesare doar pentru asamblarea agregatului de 1.0 litri. Pentru unitatea de 1.5 litri s-au mai cheltuit alte 50 de milioane de euro. În prezent, pe linia de asamblare de la Craiova cele două motoare ocupă fiecare câte 50% din capacitatea zilnică. Procentul ar urma să scadă sau să crească, în funcţie de cerinţele pieţei.

Comentarii (39)

  • 1.5 litri si 180 cp,suna excelent!! Ford a cam lasat concurenta in urma prin gama de propulsoare EcoBoost!
    44 24
  • nu sunt fan nici ford nici vw, dar TSI-ul de 140cp are cuplu de 250nm.
    43 12
  • "Fix turbine geometry turbocharger" - turbina cu geometrie fixa

    Nu prea exista benzinare cu turbina cu geomtrie variabila, din cate stiu, doar Porche ar avea asa ceva...
    23 7
  • Bogdan
    Nu suna chiar asa de bine... Dpinde si de consumul "real", adica cel din trafic, nu cel din carte, din niste teste efectuate in laboratoare in conditii excelente... Asa si ecoboostul de 1 se lauda cu un consum redus, ei folosind sintagma consum de diesel performante de benzina... Insa in realitate... E cu 1-2 litri mai mult cel putin... In Bucuresti ... In miezul nebuniei... Fara numar, fara numar
    13 11
  • @mbz
    O fi avand tsi-ul 250nm dar are cu 40cp mai putin decat ecoboost-ul de la Ford.
    32 15
  • O spui ca si cum nu ar exista un 1.4 de 180 :))
    35 6
  • Vasilica
    Un expert in fiabilitate ne paote spune cam cati Km sau mile ar merge acest motor, chiar daca nu este pus pe vreo masina poate isi da seama din poze.
    Eu zic un maxim, dar un mare maxim 10000 mile, dupa aia rugineste!
    15 50
  • @vasilica

    10.000mile? Si dupa aia rugineste? Vezi ca asta e motor de masina si nu de barca. Si sunt sigur ca ai vrut sa scrii mile marine.

    PS..expert in fiabilitate...de unde dracu' le mai scoti ????
    32 12
  • @Vasilica

    Sa te iei de mana cu @Mafia si sa alergati vreo 10000 mile....
    Expertii in fiabilitate.... :)))))))
    32 12
  • sunt convins ca-ti da senzatii tari atat la drum cat si cand ajungi cu el la service cand tre sa ti-l schimbe ca s-a calat
    7 27
  • Cred ca Vasilica era ironic, dar e greu cu unii, mai ales cu @gelu, el saracu nu stie ce este aia gluma sau ironie, e nevoie de putina inteligenta sa deosebesti aceste lucruri.
    20 9
  • ne-am lamurit unul=Vasilica=Mafia :))
    15 11
  • Vasilica
    Si numele de Vasilica este tot ironic este dar daca nu esti "inecat" si te arunci cu capu inainte ca ghiolbanu'......

    Am zis sa mai glumim si noi putin dar nu ai cu cine aici e ca in comuna primitiva ai zis ceva ::::BANG O BATA IN CAP!!!
    19 5
  • @yoyo
    Pe bune? vrei sa pari si tu istet? Sau n-ai obervat ca majoritatea comentariilor lui @Vasilica sunt la misto cand vine vorba de fiabilitatea motoarelor noi aparute? E si greu tare sa vezi asta, asta e, asa este, eu sunt @mafia si @Vasilica:).
    16 4
  • Vasilica
    P.S
    Sa il ia GAIA de telefon nu ma obijnuiesc cu el!!Trec pe PC din nou :)
    10 5
  • P.S 2
    Pe unde este Mafia ca am o nelamurire la injectorul 3. Are o inclinatie prea mare si din manualul expertilor in fiabilitate stiu ca arunca ulei dupa 15k km sau 9k mile.
    24 1
  • someone
    am intrat azi de cateva ori in articolul asta numai ca sa citesc comentariile. DOD? Garcea? Vacanta mare? astia pot sa isi dea demisia, comedia e aici
    20 1
  • Are si vasile partea lui de dreptate. Exista si experti in fiabilitate. Se numesc Quality Assurance Engine Engineering. Aia fac triliarde de teste pana ajunge motorul ala comandat pe o masina prin dealer.

    Ca sa misti o masina de aproximativ 1.6 tone cam cat are un mondeo, sunt suficienti 165 Nm. Restul sunt pentru placerea carutasului.

    Astept sincer sa revina cu ceva inovatii tari si pe partea de diesel. TDCI-ul meu e exceptional pana acum (Da, de o saptamana sunt fericit posesor de Mondeo, 2.0 TDCI. Ireprosabile renault-urile, dar mondeo e tot mondeo)
    30 3
  • ce bine s-au sincronizat Vasilica si unul! au postat la interval de 1 min de parca ar posta de la acelasi PC si nimic mai mult :))
    2 4
  • good point @dumbravaandrei....

    dar ma intreb, cum s-ar traduce "expertul in fiabilitate dupa poze"?
    13 4
  • AndreiRN
    Din pacate cam asta este viitorul.
    Motoare mici si turatii mari si suprasolicitate care duc la o fiabilitate redusa.
    Dar generatia de azi nu mai vrea masina pt 20 de ani asa ca firmele vor face un profit bunicel.
    7 14
  • @andreiRN............pentru ce ti-ar trebui masina sa te tina 20 de ani? Hai da-o'ncolo de treaba. Ce pana corbului? ne luam trasura sa o lasam mostenire? Automobilele vor deveni un simplu accesoriu pe care il vei schimba atunci crezi de cuviinta.
    13 7
  • @gelu - ce zici tu acolo este un exemplu clasic de mentalitate consumerista ... dar, tie ti se pare ca totul merge spre "mai bine" sau ca minunata "criza" se accentueaza?
    14 1
  • Ganditi-va la faptul ca motoarele astea sunt cu mult mult mai usoare decat alea "vechi care trag la 1500 de ture". Sa nu mai zicem ca si cutiile de vizite sunt mai suple iar lanturile cinematice atasate motoarelor sunt mai eficiente, majoritatea nemaiavand zeci de puncte de flexiune (Role, roti si alte chestii din astea). Greutatea masinii acum e mai mult datorata de echipamentele de confort (Computere, sisteme electrice de actionare, scaune mai comfortabile etc)
    Deci faptul ca trebuie sa mergi cu ele mai turate, nu cred ca are vreo relevanta asupra pozei globale.

    Ar fi interesant daca AM ar dispune si de o imagine cu graficul de putere/cuplu al motorului. Daca ai 170 de Nm de pe la 1400-1500 de turatii, nu neaparat trebuie sa mergi si turat cu motorul asta. Mergi turat cand vrei sa ti se vada doar spatele la masina ;)
    17 1
  • Pentru un motor care nu a aparut inca, norma Euro 5, e destul de slaba.
    8 6
  • @unckle...da, daaa....vechea poveste, conspiratia impotriva muncitorului, societate consumerista....Sunt sigur ca lumea asta intreaga s-a dezvoltat pe principiul strange la ciorap/ori la saltea si mananca-ti de sub....

    ce am vrut eu sa spun mai sus e ca automobilul isi va pierde din insemnatatea intrinseca devenind ceea ce trebuie sa fie intr-o lume superdezvoltata...un accesoriu. Da-mi voie sa-ti propun sa ne intalnim in 30-40 de ani.

    btw..criza are alte origini si nu neaparat ale unui (strict) consum exgerat. Nu intram in amanunte vorbim despre masini totusi
    5 8
  • gelu, lumea asta s-a dezvoltat pe principiul abundentei energiei ieftine oferita de petrol ... momentan treaba asta se schimba si acest viitor accesoriu, asa cum numesti tu automobilul, va trebui sa devina o chestie care sa conserve energia (care va fi mai putina si se va imparti la tot mai multi oameni).
    O masina conserva energie nu numai printr-un consum redus de combustibil pe parcursul vietii sale. O masina conserva energie si daca, in loc sa te tina 5 ani (in conditii decente de calitate) te va tine 10 ani.
    O masina va "salva planeta" daca setul de acumulatori va putea fi inlocuit dupa 5 ani cu un set nou, cu densitate energetica mai mare, obtinand astfel un upgrade semnificativ fara a fi nevoie de a schimba intreaga masina.

    Daca la prima rostire a "consumerismului" tu dai reject rapid si spui ca-i "vechea poveste" probabil nu are rost discutia :)
    13 2
  • @unckle....foarte tare argumentat commentul. Un "verde" de la mine.

    Dar iti place ori nu automobilul tot va deveni un accesoriu. In lumea...buna. Dar daca nu ai consum nu ai nici dezvoltare. Daca nu ai consum nu ai vanzari. Iar lipsa vanzarilor insemna productie zero. Productie zero insemna...somaj. Somajul inseamna..... Deci?

    Dau reject instant pentru ca termenul de consumerism a devenit o arma buna la toate, un argument pentru tot kkat-ul din lume. Ceea ce e complet gresit
    3 6
  • @unckle daca ii pui un acumulator mai mare, va avea doar o autonomie sporita vehiculul ala. Pe partea de putere/dinamicitate nu va avea nici cel mai mic castig. Daca intr-un motor electric bagi "mai mult curent" nu neaparat va "merge si mai tare".
    Da, suntem o societate consumerista. Produsul se schimba, comportamentul de cumparator, per general, ramane oarecum acelasi (se plimba in niste marje).
    Da-i unui om posibilitatea ca odata la 5 ani sa primeasca aceeasi masina identica, fara sa o mai plateasca. Efectiv odata la 5 ani ii inlocuiesti masina cu una identica dar nou-nouta. Ia sa vezi de nu isi ia altceva...
    Si consumerismul asta nu este daunator deloc. Este foarte util si ne tine departe de epataje cum ar fi "mecanizarea" individului sau crearea de monopol sau instaurarea de regimuri din astea mai feng-shui cum sunt in tarile "nordice" (Koreea de Nord, Vietnamul de Nord)...
    6 1
  • Andrei, extremele nu sunt aplicabile la scara larga - koreea este un caz mic si izolat.

    @gelu - un timp mai indelungat de folosire a unui bun poate insemna si o crestere direct proportionala a persoanelor cu acces la un astfel de bun - nu scrie nicaieri ca trebuie sa reduci la jumatate productia daca dublezi durata de viata a produsului.
    8 1
  • @unckle...folosirea (indelungata) a unui bun se poate prelungi prin fenomenul "second hand". Nu inventeaza nimeni roata....Cum zicea si andrei comportamentul uman este acelasi. Iar eu zic ca este cam de cand individul a descoperit comertul. Pana la urma nimeni nu te obliga sa nu cumperi un produs nou la fel cum nimeni nu ma poate opri sa renunt la vechitura din batatura si sa-mi iau altceva. E vreo problema? Consumerismul de care vorbesti tu e la fel de exagerat ca exemplele Coreea de nord ori Vietnam.

    Vestul traieste acest consumerism, adevarat. Si poate ca ofensiva asta catre energiile verzi nu este doar o simpla vorba in vant. Ma rog, unii nu vad padurea din cauza copacilor dar odata cu constientizarea poluarii mediului poate ca vom invata si ca petrolul este mai mult decat combsutibil si, practic, viata asta usoara o avem exclusiv de la el.

    Problema e ca vin vreo cateva tari mai de lumea a 3 a din urma; China, India etc. Sa te tii atunci consumerism. Astea vor avea nevoie cu adevarat de energie. Iar orgia asta a bunastarii in care se scalda (inca) vestul si stopata de criza ni se va parea joaca de copii.
    3 2
  • China este de ceva vreme cel mai mare importator de carbune ... stau bine la smog, sunt la cote maxime :)
    8 0
  • stai sa vezi cand si-or da in functiune zecile de centrale nucleare, conceptie proprie. Nu pun la indoiala capaciatile lor tehnologice. Ce au facut pana acum au facut in mare parte prin forte proprii. Dar baietii sunt hamesiti dupa energie...
    2 2
  • AndreiRN
    Vietnamul de Nord?
    Mai dumbrava ......
    Da, realitatea este ca noua generatie nu mai este statornica sau capabila sa imbratiseze ceva pe termen lung.
    Computerul se demodeaza rapid.
    Mobilul ajunge antic in 2 ani.
    Femeia trebuie schimbata.
    Masina trebuie folosita si dusa la retopit.
    Nu mai exista atractie, apreciete, acceptare a ceva trainic.
    Sau poate in unele societati .................. masini din ani '60 se vand mai scump decat cele noi.
    3 2
  • investitia este de 180 milioane de euro pt 1.0 ecoboost si inca 50 milioane euro pt 1.5, in total 230 milione nu 280 milionae.
    4 0
  • @gelu
    " Automobilele vor deveni un simplu accesoriu pe care il vei schimba atunci crezi de cuviinta."
    Da vor deveni un accesoriu dar nu toata lumea il va schimba "ca pe sosete" .Si eu cred de cuvinta sa schimb o masina la 6 luni, 1 an , hai 2 ani dar n-am putinta. Asa ca merg cu o masina mai multi ani (masina fiind un bun de folosinta indelungata) si ma astept sa nu am probleme majore cu acest produs .
    5 0
  • mai scapati din vedere si viteza cercetarii tehnologice. Pana la urma, 500 de ani, nu -sa facut nici un fel de descoperire in domeniul maritim, iar navele/corabiile au fost construite toata aceasta perioada doar "dupa ureche". Lucrurile au prins viteza iar cumparatorul tine pasul achitionand imediat "noul" de pe piata indiferent ca e vorba despre automobil, telefon, calculatoare, etc.

    E culmea, parca e vina cumparatorului ca un calculator se demodeaza rapid, iar telefonul de acum 6 luni nu mai satisface noua generatie. Iar automobillele de acum 10 ani se fac praf la 60km/h.

    @AndreiRN am un telefon Nokia 5110 nu il vrei tu? Functioneaza perfect. Si ce treaba au masinile din anii 60? Alea au o valoare sentimentala. Sunt apreciate datorita asocierii lor cu anumite timpuri/valori/amintiri/trairi/etc. Nu pentru ca erau construite sa tina o viata.
    5 1
  • Legat de fiabilitate, la aceste motoare marea problema este turbina, daca ti-a picat, ai pus-o de 5-6000 ron cel putin. Cu un injector pe diesel te mai scoteai cam la 7-800 ron.Exemplu din sursa sigura: pe un VW golf 1.4 - 122 CP, turbina (picata dupa 40 443 km) a costat fix 5335.14 TVA inclus - masina nu mai era in garantie.
    3 0
  • Asta cu picatul pieselor pe masini, din pacate, poate fi problema la multe marci de masini, inclusiv la cele mai scumpe.
    Ai masina, ai buzunarele desfacute.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru