Pe lângă electrificare, sistemele de condus autonom au fost unul dintre cele mai dezbătute subiecte din industria auto în ultimii ani. În funcție de nivel (de la 1 la 5), această tehnologie poate prelua controlul diverselor sisteme de condus.
Nivelul 5 înseamnă că șoferul este un simplu pasager pe care mașina îl conduce din punctul A în punctul B. Desigur, mai este mult timp până atunci.
În prezent, Mercedes-Benz este printre singurii constructori de automobile care au lansat pe piață (în SUA) un sistem de condus autonom de nivel 3. Denumit Drive Pilot, acesta este disponibil pe EQS și Clasa S, însă funcționează numai pe anumite porțiuni de drum și la viteze de până la 64 km/h.
Și Stellantis a dezvoltat un asemenea sistem, pe care l-a botezat AutoDrive. Tehnologia a fost prezentată în luna februarie 2025 și ar funcționa până la viteze de 60 km/h, chiar și noaptea sau în condiții meteo nefavorabile. În tot acest timp, șoferul ar putea viziona un film, ar putea răspunde la e-mail-uri, sau pur și simplu s-ar putea uita pe geam.
Totul este pur teoretic, pentru că Stellantis nu a lansat încă pe piață acest sistem de condus autonom de nivel 3.
Și, din câte se pare, nici nu se va întâmpla în viitorul prea apropiat.Potrivit celor mai recente informații, planurile de lansare ar fi fost suspendate din cauza costurilor ridicate și a unor îngrijorări în ceea ce privește cererea. Un purtător de cuvânt a declarat că tehnologia prezentată în februarie este gata să fie introdusă pe piață, dar nu a precizat când sau dacă acest lucru se va întâmpla.
via Carscoops
Marea majoritate a producătorilor au luat decizii neinspirate, dar Stellantis este de “admirat”…. doar un exemplu al unui model emblematic Jeep Cherokee, start producție amânat 6 luni, reducere cu 60% a volumelor ICE de 1,6 plus 2 motoare electrice și baterie the 1 KWh… patetic!!!