Stellantis va construi stații de înlocuire a bateriilor pentru mașinile electrice

de Tiberiu Safta
Luni, 11.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Stellantis a anunțat oficial că va construi stații de înlocuire a bateriilor pentru mașinile electrice. Noile stații vor fi construite cu ajutorul unei companii americane specializate în acest domeniu.

Stellantis a încheiat un parteneriat cu firma americană Ample pentru construirea de stații de înlocuire a bateriilor pentru mașinile electrice. Prima astfel de stație va fi construită la Madrid, în Spania și va fi dată în folosință din 2024, mai întâi sub forma unui proiect pilot. În cadrul proiectului, Stellantis se va folosi de 100 de exemplare ale lui Fiat 500e din flota serviciului de carsharing Free2Move.

Compania Ample se va ocupa de dezvoltarea bateriilor, care pot fi montate pe orice mașină electrică, indiferent de marcă. Aceste baterii vor fi modulare, astfel încât platformele vehiculelor electrice nu vor trebui să fie modificate.

Mai mult, construcția stațiilor de înlocuire a bateriilor va dura numai 3 zile în spațiile publice, astfel încât infrastructura locală poate fi ușor adaptată. De asemenea, atunci când o mașină electrică dotată cu o baterie Ample se apropie de stații, acestea vor recunoaște imediat mașina. Tot ce trebuie să facă șoferul este să parcheze mașina în stație și să inițieze procesul de înlocuire dintr-o aplicație mobilă specială.

Înlocuirea bateriei va dura mai puțin de 5 minute.

via Stellantis

Comentarii (3)

  • Asta ar merge doar pentru flotele unei companii, care ar deține atât vehiculele electrice. cât și stația de înlocuire și reîncărcare și evident și bateriile la schimb. Dar o persoană fizică să-și înlocuiască astfel bateria, în loc să o reîncarce, nu prea văd. Plus că ar fi prea scump, mult mai ieftin se poate încărca acasă. Dar, orice soluție pentru transportul utilitar de mărfuri și pasageri, e binevenită.
    5 0
  • Banditos
    Nimic nu e scump sau ieftin per se. Unii s-ar putea sa vrea sa plateasca confortul sau imposibilitatea de a alimenta acasa sau cazurile de forta majora. Caz in care termenul de "scump" isi pierde din relevanta.

    In plus, chinezii vin se pe partea asta.

    PS Si da, pentru flote e ideal.
    2 0
  • Chiar regret că nu suntem în unele aspecte mai hotărâți (gen China “comunistă”), cum să sperăm că BEV-urile vor fi acceptate de tot mai mulți clienți când nu avem un singur standard de încărcare, acuma apar unii cu baterii care se vor schimba în 5 minute (apropo una din soluțiile pe care le-am menționat ca și pro electrice în trecut)…, dar nu se impune un standard, nu se coordonează implementarea samd. Avem la butoane indivizi desprinși de realitate care vor doar electrice din 2035, dar să facă extratereștri implementarea. Dinamica este rapidă, situația este complexă, costurile sunt enorme, și ce văd că încă nu-i clar ce și cum. ICE-urile se alimentează de la aceeași stație, oare de ce? coincidență nu?… ce-i așa greu de văzut ce trebuie făcut pe parte de infrastructură și apoi să lansezi produsele, evitând subvenții inepte și inutile în produs, doar subvenționarea infrastructurii și a tehnologiei.
    Dacă am un BEV nou și schimb la o stație de genul ce baterie primesc, câți o să fie “deschiși” la așa ceva?
    O soluție ar fi să plătim “chirie” pe baterie, adică să luăm mașina fără baterie… probabil.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru