STUDIU: Țările europene cu cele mai mari taxe de drum. Locul 1 este ocupat de Franța

de Alexandru Monenciu
Joi, 04.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O companie de statistică a analizat taxele de drum a 44 de țări europene și apoi a realizat un top al celor mai scumpe rute de pe Bătrânul Continent.

Una dintre regulile pentru împiedicarea răspândirii noului coronavirus este evitarea locurilor aglomerate, cum ar fi aeroporturi sau gări. Așa că, dacă plănuiești o excursie prin Europa, poate ai vrea să o faci cu mașina proprie.

Pe lângă costurile de combustibil sau cazare, trebuie să pui la socoteală și taxele de drum. Pentru a-ți fi mai ușor, cei de la Northgate au analizat 44 de țări europene și au făcut un top al celor mai scumpe rute de pe Bătrânul Continent.

Franța s-a clasat pe prima poziție. Pentru ruta Paris - Marsilia (775 de kilometri), șoferii trebuie să plătească în total 58.31 euro, dacă folosesc autostrăzile A6 și A7. Așadar, o călătorie dus-întors costă peste 100 de euro.

Locul doi este ocupat de Italia cu ruta Milan - Napoli (769 km) care costă 56.25 euro. Pe ultima treaptă a podiumului regăsim ruta Bodø - Oslo din Norvegia. Pentru a parcurge cei 1.189 de kilometri, șoferii trebuie să plătească 50.07 euro.

Top zece este completat de țări precum Spania, Grecia, Croația, Elveția, Belarus, Polonia și Rusia.

Taxele de drum variază aici între 32.72 și 17.92 euro pentru anumite rute.

La celălalt capăt al topului avem autostrada A1 din Albania, pentru care trebuie să plătești 4.92 euro. Ruta Zenica - Sarajevo din Bosnia și Herțegovina costă 3.03 euro, iar cea mai accesibilă rută din toată Europa este Petrovec - Veles din Macedonia de Nord. Pentru cei 36.3 kilometri trebuie să plătești 1.28 euro.

Desigur, pentru șoferii de camioane prețurile sunt mult mai mari. Spre exemplu, pentru ruta Paris - Marsilia aceștia trebuie să plătească 338.45 euro.

Potrivit aceluiași studiu, o pătrime din țările europene, inclusiv Finlanda, Estonia și Monaco, nu au taxe de drum.

via Northgate

Comentarii (14)

  • Rovana Saturnism
    Franta pe primul loc,cea mai socialista tara din Ue? Sunt "surprins". Dupa ce c-au taxele astea pe autostrazi,statul francez in perfidia lui pe motiv de ecologie,a scazut viteza de deplasare in afara localitatilor la 80 iar aproape toate drumurile au linie continua neintrerupta sa nu poti depasi(asta pe langa faptul c-au mai marit si taxele la combustibil) sa te forteze sa platesti sa mergi pe autostrada deoarece incepusera sa le evite francezii de rand. Astea au declansat revoltele vestelor galbene care au facut pana acum 100 de morti si a lasat alte zeci fara ochi de la armele cu bile,deh,statul de drept,"justițea" independenta,tara ca afara,10august. .PS,Primarul socialist al Perișului francez a cerut limitarea vitezei in capitala la 30km/h sa se bucure si cei cu electricele de o autonomie de macar 100km. Pss. Cand Germania a inceract acum doi ani sa bage taxe pe toate autostrazile ei,a sarit UE in sus si nu i-a lasat,asta peste capul lor de "independenti" si locomotiva Europei.Sa va asteptati la niste taxe in urmatorii ani de o sa lasam toti masinile la remat,pe pariu!
    30 12
  • Baia Mare - Constanța 812 km, aproximativ aceeași distanță Paris - Marsilia, timp estimat 9.53 h, la o medie de 82 km/h. Teoretic! Practic dacă scoți media 70 e bine.
    Așadar aș da bucuros 0.075 euro pe km să am o medie de 110 km/h.
    21 9
  • "Desigur, pentru șoferii de camioane prețurile sunt mult mai mari" daca aveai firma de transport si plateai oricum taxe de te uscai,nu mai .gandeai asa,iar cu masina,tu te gandesti ca-l faci o data,ia sa bagi de cateva ori pe luna sa vedem daca ti-ar mai conveni sa platesti atat.
    14 5
  • @@ds stai liniștit că prețul taxei de autostradă al camioanelor este băgat în prețul final al transportului. De "economia" pe care o fac patronii pe spinarea șoferilor văd că nu zici nimic...
    11 1
  • inexorabil
    Cu toată oroarea mea antisocialistă, trebuie să fim obiectivi, recte să aducem în discuţie balanţa preţuri-salarii! Păi cum arată la franţuji şi cum arată la noi?

    Dacă stau drept ca să gândesc şi mai drept, să parcurg 1550 km în schimbul a vreo 570 de lei nici aici, în banii noştri, nu mi se pare exorbitant…Bine, exceptând consumul separat de motorină, care, culmea, pe aceeaşi distanţă, ar fi mai scump cam cu 100 de lei decât în calculul de mai sus!

    Beleaua ar consta în faptul (deloc exclus teoretic) de a “transfera” vreodată nivelul de taxe (şi, în general, de preţuri) din Vest pe plaiurile mioritice (se subînţelege că salariile noastre ar rămâne tot adâncite în asfalt cu pickhammer-ul). Atunci (precum se specifică în primul comentariu) chiar că am deveni pietoni (cu excepţia “prietenilor” Fiscului şi/sau a tot mai prezenţilor şi autoritarilor – în măruntaiele Statului – interlopi).
    11 4
  • @Inexorabil
    Am vazut interviuri cu francezi normali care se plangeau ca n-au bani sa se incalzeasca iarna iar din doua salarii intr-o familie,unul mergea pe taxe,chirie si utilitati.Vestele galbene d'aia au iesit prima data in strada,din saracie,ca au fost deturnate protestele acum nici nu mai conteaza.Franta nu mai e atat de bogata pe cum o cred unii,exceptand zonele turistice au devenit vai si amar de ei,saracie si mai ales o infractionalitate cum in Romania n-a existat si sper ca n-o sa existe niciodata.Nu-i plang oricum de mila,mai ales eu care stau intr-o tara saraca,dar visul european o sa se sparga exact ca un balon de sapun pentru multi,inclusiv pentru noi care si asa nu mai avem absolut nimic.Inca mai e bine in Franta sa fii bugetar sau asistat social,suna cunoscut de la noi,sa vedem pentru cat timp.Recomand o vizita la Gara de N din Paris sau in Marsilia seara prin cartierele neturistice,asta asa,pentru senzatii tari,neromanesti.E plina Franta de No Go Zones,nici nu trebuie cautate mult.
    13 5
  • inexorabil
    @15:09. Toate indiciile conduc (şi nu de ieri, de azi) către tactica EMOL-deliberată a…pauperizării Globului (musai etapizată, căci nici nu s-ar putea altfel). “Scânteia” înţelegerii esenţiale a planurilor întunecate s-a produs în 1994, la un dineu al ambasadorilor ONU, la care David Rockefeller a afirmat răspicat, fără echivoc: “Tot ce avem nevoie este o criză majoră, iar națiunile vor accepta Noua Ordine Mondială”…
    Desigur, îţi dai seama că e-zombii (sau e-orbeţii) echivalează această “spovedanie” senină cu “teoria conspiraţiei” (deşi chiar şi bruma lor de minte conştientizează că este vorba despre o realitate indiscutabilă) – căci altă armă (başca “persuasivă”) nu le-a pus la dispoziţie Sistemul, alias proprietarul arsenalului propagandistic – după care dânşii te supun unui tir necruţător , uzând cam de toate epitetele negative din DEX.

    Da, efectele intoxicării mintale sunt (nu doar par) devastatoare…Dar celor “imuni” sau ocoliţi (chit că întâmplător) de această crimă împotriva firii le transmit cu toată credinţa, nădejdea şi dragostea: FERICIŢILOR! Başca vă consider prietenii mei. Oriunde v-aţi afla…
    10 8
  • Marian
    Corect ar fi sa se publice si taxele de drum in fiecare tara, nu doar pe tronsoane. Olanda de exemplu are cele mai bune strazi si taxe de drum considerabile pentru olandezi, dar nu pentru cei ce tranziteaza.
    De exemplu, pentru o masina cu motor Diesel si greutate de aproape 2 tone platesti anual peste 2000 euro pe acolo.
    https://ec.europa.eu/transport/facts-fundings/scoreboard/compare/investments-infrastructure/quality-roads_en
    14 0
  • Vestele galbene
    Eu nici nu as mai folosi numele de Franta, pt ca ea nu prea mai exista. E o corcitura de tara plina de indivizi condusi de burta, lene si comfort, fara repere istorice, morale si culturale. O tara rasista pana in maduva oaselor cand vine vorba de est europeni, pe care nu ii poate suporta penru ca-s mai buni ca ei cam la tot. Si pentru ca sufera de complexul inferioritatii alege ca mecanism de coping focusarea fortata a unor trasaturi ca empatia si altruismul pe popoarele din fostele colonii, popoare net inferioare lor, a caror dezvoltare stiu oricum ca are o limita. In felul asta arata cat de milosi sunt dar si cum ei sunt inca un exemplu pt ceilalti. Franta e o colonie a propriilor colonii, un cocktail intercultural esuat, in fruntea careia sta azi o marioneta globalista pe nume Macron, a carei mimica faciala se inscrie mai degraba in tipologia retardului infantil, decat in cea a unui lider. Iar prajina ofilita si botoxata de langa el nu e cu nimic mai prejos.
    16 5
  • inexorabil
    Să reţină şi cei care încă nu-şi dau seama – “crima inadmisibilă” a viitorului va fi considerată triplu agravantă: rasa albă, bărbaţi, viziuni de (“Extrema”) Dreapta.

    Şi acum, să abordăm şi ironia sorţii: în afară de ultima trăsătură enumerată (în niciun caz nu-i reprezintă…dimpotrivă!), tartorii emolari sunt, în marea lor majoritate, albi şi bărbaţi! Dar, domn’e, fiind ei robii propriilor “alergii”, atunci când vine vorba despre ei înşişi, evident că “nu se pune”. Au nu cunoaştem noi hegemonia şi nocivitatea dublului standard în ziua de astăzi?...
    7 4
  • Intre nimic si scump având condiții, prefer varianta a doua. Exista variante sa eviți autostrăzile. Va garantez ca Franța văzută de pe drumurile naționale este superba.
    @Vestele galbene
    E o corcitura de tara plina de indivizi conduși de burta, lene si confort, fără repere istorice, morale si culturale. O tara rasista pana in măduva oaselor => logica ta suferă mult, nu cred ca Romania este un etalon la ce tot spui si nici vreo alta tara europeana! In schimb, accept ideea ca nu poți sa-i suporți!
    7 9
  • Vestele galbene
    Ce treaba are Romania cu comentariul meu?
    Cat timp ai trait tu in Franta? Eu destul incat sa-mi fac parerea asta. Si nu am lucrat la capsuni.
    8 4
  • @Marian: s-au considerat anumite segmente deoarece numai asa se pot face comparatii. In franta exista diferente f mari intre autostrazile facute de stat (gratuite) si cele private pentru care trebuie platita o taxa.
    In comparatie apar in principiu aceste rute, pentru ca nu se pot compara sectiunile unde se plateste vigneta.
    3 2
  • Cumulat din 1999 pana acum am peste 3 ani dar nu mai mult de 4 luni consecutiv, la Brest, Calais, Arras, Evreux, La Rochelle, Il de France si anume Mantes la Jolly, Meudon la Foret (Velizy II), Le Bourget , Cheroy. Aici am avut punctele de lucru (automatizări). Mantes la Jolly si Le Bourget sunt zone triste ale Franței, deci cunosc si partea urata!
    Îți explic de ce sunt revoltat la ce ai scris tu:
    => indivizi conduși de burta: pe tine te plătește la jumătate decât ar cere un francez, iar eu fiind pe o zona mai de nișă -30%. Nu crezi ca au de ce sa fie suparăți pe noi? Noi ne-am dus sa facem voyage de plăcere? Ori oare tot burta ne-a împins acolo! Nu ne-a obligat nimeni!
    => lene si confort Cine nu-si dorește sa muncească mai puțin si sa aibă condiții cat mai bune de viață? Bine daca nu ești călugăr!
    => fără repere istorice: Romania exista ca tara din 1918. Nu crezi ca ei au un pic de avans? Daca cineva vrea sa facă o sinteza scurta, la noi ajunge o pagina începând de la Burebista pana acum (războaiele cu romanii – pauza – Vlad Țepeș (din cauza vampirilor) - Mihai Viteazul – Războiul de Independenta 1877 si de aici pot închegi ceva cat de cat.
    =>fără repere culturale, nu mai spune! Franța este leagănul civilizației moderne, noi lui Brâncuși i-am luat cetățenia. Scriem in alfabet latin de cand boierii noștri si-au trimis copiii sa studieze in Franța
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru