Succesorul electric al lui Volvo XC90 va fi prezentat la sfârșitul anului

de Tiberiu Safta
Marti, 13.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jim Rowan, șeful Volvo, a confirmat că succesorul electric al SUV-ului XC90 va fi dezvăluit la sfârșitul anului. Noul model promite să fie noul etalon al mărcii și va fi bazat pe o platformă dedicată.

Volvo se pregătește să lanseze o nouă generație a lui XC90, care va fi electrică. Recent, constructorul suedez a oferit primele imagini de patent cu viitoarea generație. Noua versiune electrică va purta și un nou nume, care va începe cu o vocală. Este posibil ca aceasta să fie botezată EXC90 sau chiar Embla.

Într-un interviu acordat publicației britanice Autocar, Jim Rowan, CEO-ul constructorului suedez, a confirmat că noul model va fi dezvăluit la finalul acestui an. Mai exact, este de așteptat ca noul SUV electric să apară în una din ultimele 3 luni ale lui 2022.

“Este o perioadă foarte interesantă pentru noi, deoarece ne duce către o altă sferă – este un nou pas către viitor. Acel model este un vehicul extrem de important pentru noi”, a declarat Rowan.

De altfel, noul model promite să fie chiar etalonul constructorului sudez. Deocamdată, nu au fost divulgate multe informații. Știm doar că viitorul SUV electric va fi bazat pe o platformă nouă, dedicată, numită SPA2.

Înainte de lansarea oficială a noului model, Volvo va prezenta câteva dintre inovațiile sale într-un eveniment programat pentru 21 septembrie.

via Autocar

Comentarii (5)

  • Ștefan
    Ok devine Electric XC90-ul,pun pariu ca in 2023-24 vor zice că și XC60 va deveni Electric
    4 1
  • @Stefan
    Din cate am mai citit si am inteles, XC90 va fi in continuare vandut si cu motorizarile de astazi pentru o perioada.
    Ceva asemanator lui XC40 care este si full electric, dar si PHEV sau B...
    Dar in principiu, EXC90 sau Embla va fi deosebit ca platforma si tren de rulare de XC90 asa cum se vinde astazi.
    Sunt de parere ca inca vreo cativa ani buni, un XC90 PHEV e mai ok, pentru ca ai libertatea sa alimentezi rapid la drumuri lungi, iar pentru naveta si plimbari prin zona mergi full electric.
    1 1
  • Sa vedem cum o dau la întors in 2 ani maxim, deșii nu îmi este clar dacă înlocuitorul va fi exclusiv electric… Calculele se vor schimba rapid in următoarele câteva luni când se va vedea potențialul limitat (părerea mea), al pieței electricelor. Nu mai avem nici o creștere “spectaculoasa” in acest an si cam toate Electricele care se anunța vin in continuare cu prețuri mari si foarte mici îmbunătățiri pe parte de autonomie, încărcare. Pe de alta parte nu se face mare lucru pe parte de infrastructura, așa încet se cam pun in bot mega visele de dezvoltare exponențială de la an la an. Nu sunt bani si soluții pentru a produce curent… din păcate!
    4 6
  • Piata auto per total inregistreaza scaderi mari. Electricele vor creste in continuare.
    Bani sunt pentru produs curent. Nu se vrea, asta e altceva. Vesticii sunt departe cu electrificarea pentru ca vor. Romanii mult in urma, pentru ca sunt mai limitati.
    Deci se poate, nu se vrea.
    0 1
  • Locuiesc in alta țara (cam 9-10 luni pe an), si ma plimb destul de mult ca sa pot sa observ direct ce se întâmpla in alte câteva tari in care realitatea este muuult diferită de ceea ce se încearcă sa se promoveze prin exagerarea oricărei “știri” despre electrice. Nu am nici o treaba cu România (chiar dacă-s sigur ca se poate si am merita mai bine), este “a casa” si indiferent de ce se întâmpla asta nu se va schimba, dar din păcate ca si piața auto nu reprezentam foarte mare interes si chiar nu-i locul sa mai dezvolt si de ce.
    Ca sa concluzionez, este fix pix ce se face pe parte de electrice, nici o șansa sa se schimbe ceva atâta timp cât Electricele trebuie băgate in priza la fiecare 250 de km și costă dublu fata de 90% din piata auto actuală. Cum am mai spus, deja exista electrice si cu siguranța vor exista ceva mai multe, dar nu exista nici un argument realistic care sa susțină înlocuirea mașinilor clasice cu electrice!ca si fenomen de masa. Încă sunt tari cu peste 60.000.000 de locuitori in care nu se dau nici in fel de subvenție, nu s-a dat si cel mai probabil nu se va da și unde actual nu exista nici 0,1% electrice. Pe an se vând peste 70 mil de masini, calculează singur când vor ajunge Electricele sa conteze si câte trebuie sa se vândă anual. Personal ma pot adapta si la electrică si o pot si cumpara, dar nu ca singura masina si nu in momentul de fata când pur si simplu financiar nu se justifica. De ce as cheltui cu 30.000 de euro in plus pe o masina electrică echivalentul Skodei Superb Scout (doar ca si exemplu). Trei colegi si-au luat anul acesta Kia Rio (te duce de la A la B), cu 12.000 USD si toți ar fi putut cheltui cel puțin dublu, dar nu toți se bagă in datorii pe 5 ani pentru o mașina, chiar nu văd sensul. Unde locuiesc nu exista mizeria cu subvențiile pentru bogății care-si iau electrice.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru