Tesla a livrat aproape 500.000 de mașini electrice în 2020: creștere de 36% față de 2019

de Paul Cosma
Duminica, 03.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a avut o producție de peste 500.000 de mașini electrice în 2020, iar livrările au crescut cu 36% față de 2019, la aproape jumătate de milion de unități, potrivit datelor oficiale anunțate de producătorul american.

În ultimul trimestru al anului trecut, Tesla a produs un total de 179.757 de mașini electrice, în timp ce livrările au depășit borna 180.000, reprezentând aproape jumătate din livrările pe tot anul 2019.

În 2020, constructorul a atins o producție de 509.737 de exemplare, după cum urmează: 54.805 unități pentru Model S și Model X, respectiv 454.932 unități pentru Model 3 și Model Y. 

Tesla a livrat 499.550 de mașini către clienți, în creștere cu 36% față de 2019 și cu doar câteva sute de exemplare sub obiectivul de jumătate de milion de unități anunțat la începutul lui 2020. 

În 2019, producătorul american a livrat un total de 367.500 de mașini electrice, cu 50% mai multe decât în 2018. 

Via Tesla

Comentarii (14)

  • Parere
    Bravo Tesla!
    11 1
  • Multe, puţine...

    Ce îmi place că Tesla le-a dat lecţii efectiv tuturor restului producătorilor auto.

    Da, mai au panel gap, pentru cine ţine cont de aşa ceva, dar pentru ceea ce CONTEAZĂ cu adevărat sunt foarte foarte buni.

    De exemplu la model S au început să pună geamurile dublu panel pentru a reduce zgomotul exterior (ceea ce au unele Toyota Prime, deci cele plugin) !

    Ei evoluează cu o viteză mare.
    14 15
  • ACE - Craiova
    LA MULTI ANI tuturor cu ocazia noului inceput de an - speram, mult mai bun decat 2020!!!

    TESLA se afla, ca cifre de productie, mult in urma uriaselor concerne auto VW, TOYOTA, RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI - care produc acum, anual, de cca. 20 de ori mai mult decat firma americana...

    Cu toate acestea TESLA - datorita inovarii si cercetarii - incepe sa rupa felii din ce in ce mai mari din celelalte companii concurente.

    Sa nu uitam ca vorbim de o piata auto globala - in plina reasezare - care vinde anual circa 90 milioane masini noi.

    Iar TESLA incepe sa muste din portia NISSAN (care isi reduce prezenta in Europa dramatic), FORD (altadata nr. 2 ca vanzari), MAZDA etc...

    Toti constructorii auto care vor avea inteligenta sa se adapteze cat mai rapid noilor vremuri (electrificare, hidrogen etc) vor reusi sa supravietuiasca in continuare, cu brio...

    Un an excelent sa aveti si masini cat mai aproape de dorintele voastre sa conduceti, cat mai curand!!!
    21 7
  • Edikk Buster
    Da. Le-a dat o lecție de cum poți fura din bugetele statelor și să vinzi iluzii despre reducerea poluării.
    Ar trebui să-l ajute și pe ăla de la Toyota ca a lipsit de la orele de civică.
    11 11
  • ACE, de ce nu răspunzi la o întrebare fundamentală şi anume: DE CE să se adapteze (uh, inteligenţă???) ? Pentru că, în intimitatea minţii tale, adori să te delectezi cu “noua” panoramă Globală (cum altfel decât din motive de snobism?) ?

    Sunt ultra-sigur că nici domnia ta nu preţuieşti (tot “acolo” unde am precizat mai sus) cel mai uzat “argument” posibil, recte “protecţia mediului” (QED s-ar traduce altfel: dacă pe cineva presupus de bună credinţă l-ar preocupa cu adevărat diverse probleme de interes general sau chiar soarta omenirii, atunci l-ar cuprinde, inevitabil, ce?...deprimarea şi încă nu de scurtă durată! – la fel cum spovedania neînsoţită de durere lăuntrică este egal cu zero triplu barat), deşi n-ai ezita să-l invoci (aidoma “siamezului” tău Electrikkk, cu deosebirea că, totuşi, el nu poate să se sălte din cloaca inculturii, cel mai probabil nefiind nici măcar absolvent de liceu sau de şcoală profesională, deci pretinzându-se în van “as” în ştiinţele exacte…şi se va tot preta, câtă vreme ştie că nimeni nu-l va supune la teste musai izolate de izbăvitorul internet!). Şi încă le nesfârşit (deşi mai degrabă ne protejează mediul pe noi !!! – căci Cineva înzestrat din Fire cu simţul ireproşabil al previziunii a avut grijă dinainte…). Iar dacă ai încerca să mizezi pe “raportul dintre cerere şi ofertă”, îţi voi aminti prompt faptul cert constatabil că, în cotloane ocultiste, oferta a fost echivalată cu cererea şi, deci, “plasată” pe piaţă ca să joace, chiar în mod solemn (pentru a întregi tabloul persuasiunii prestate prin tehnici şi mijloace propagandistice), rol de cerere (desigur, fără a se menţiona expres prostimii planetare operaţia efectuată, care este de o simplitate…genială, în definitiv impresionantă pe plan intelectual, dar detestabilă pe plan afectiv…mă exemplific pe mine însumi!). Aşadar, doar acest mecanism pervers condiţionează supravieţuirea “la sânge” de care pomeneşti..Fiindcă, atunci când te confrunţi cu potrivnicul însuşi, n-ai în faţă doar un adversar, ci colosul coloşilor (vulnerabil, totuşi, din cauza picioarelor sale de lut, dar numai cei scrutători observă, înţeleg şi acţionează în consecinţă).

    Epilog: nici nu mă îndoiesc că eşti un tip capabil (în primul rând, datorită exprimării de calitate – recunosc în mod obiectiv), dar, din păcate, ai ales să slujeşti Sistemului…Alături de masele inconştiente, frenetice şi incorigibile de teapa lui Electrikkk. Fix definiţia totalitarismului…Doar că acum acesta cunoaşte inflorescenţa Globală.
    4 4
  • PS. AM, nu mai sunteţi la fel de receptivi ca odinioară…De ceva vreme, vă tot rog să întreprindeţi nişte rectificări pe text. Aţi rămas contemplativi (idem şi în privinţa dorinţei mele de schimbare a imaginii ataşate contului). Poate vă revizuiţi atitudinea acum – deci, mai sus, trebuie “astfel” în loc de “altfel” şi “egală cu”, nu “egal cu”.
    6 3
  • ACE-Craiova
    @inexorabil

    Poate ca tie ti se pare (cam) ciudat dar eu chiar as vrea sa conduc masini cat mai putin poluante.

    Marturisesc ca nu am fost niciodata un fan al masinilor diesel - poate si pentru faptul ca, motorina a fost utilizata ca un rezultat secundar al prelucrarii petrolului, de cea mai slaba calitate caruia practic i s-a gasit o intrebuintare....(benzina a fost mereu un rezultat primar al prelucrarii petrolului).

    Dar da, daca:
    1) exista posibilitatea de a conduce o masina mai eficienta (cu randament al motorului peste 90 % cum este in cazul motoarelor electrice din masinile electrice pe baterii - BEV)
    2) autonomia totala efectiva a masinii ar trece de 400-500 km dupa o singura incarcare
    3) pretul acesteia ar fi unul (destul) de rezonabil,
    as cumpara o masina pur electrica.
    Ca exemplu: am facut o socoteala rapida pentru o SKODA Enyaq iV80 si mi-a iesit un pret de cca. 50.000 Euro pentru o varianta cu tractiune spate si autonomie 510 km ....cam mult....

    In ceea ce priveste masina care utilizeaza drept combustibil hidrogenul - care nu se gaseste ca atare, in stare bruta, pe Terra:
    - la aceasta data a evolutiei tehnologice mondiale - pentru producerea de hidrogen se consuma cam de 3 ori mai multa energie echivalenta fata de cazul masinilor electrice pentru a parcurge aceeasi distanta;
    - riscurile tehnologiei cu hidrogen - sunt unele foarte mari dpdv al producerii, transportului, stocarii acestuia
    - preturile uriase nu fac accesibile nici masinile nici statiile de incarcare deocamadata
    11 1
  • Nici nu anticipam surprize în cazul tău. Scurt/2.

    “Cât mai puţin poluante” ? Dar “termicele” care respectă normativul Euro 5 sau Euro 6 ce ţi se pare că sunt???

    Iar EFICIENŢA o vom dezbate doar atunci când “electricele” se vor încununa cu avalanşa de performanţe (respective titluri) tipice motorsportului clasic. Pentru că, axiomatic, adevărata măiestrie tehnică inginerii şi-au probat-o în competiţii sportive (indiferent că acestea s-au numit Formula 1, WRC sau NASCAR). Nivelul de consum, randamentul energetic, costurile sau gradul de uzură (cu excepţia celei morale) nu constituie subiecte ale eficienţei în lumea automobilului. Decât eventual în sinea cui îi tremură de obicei buzunarele. Dar acela nu poate fi iubitor auto…

    În atare condiţii, aş crede în virtutea ta de amator/promotor al curentului “electric” numai dacă ai râvni la produsele aferente din motive extra-ecologice (cum ar fi: “Pur şi simplu îmi plac şi atâta tot!”), implicit…extra-ideologice. Că admiţi sau nu purul adevăr, scurta perioadă de afirmare a acestui gen de maşini (sfârşitul sec. al XIX-lea – începutul sec. al XX-lea) a consacrat taman tipologia de piloţi încredinţaţi scopului rezonabil şi anume: pasiunea în sine!!! Se subînţelege că nicidecum nu le domina psihicul enormitatea de “argument” (de fapt, o măgulire a sinelui de te doare mintea) suveran astăzi: “X (n.m. : obiect, stare, politică sau comunitate) se dovedeşte rău, dăunător celorlalţi, dar noi nu putem fi decât buni şi, totodată, soluţia”.
    4 2
  • ACE - Craiova
    @inexorabil

    Cat mai putin poluante, pentru mine inseamna exact ceea ce am scris:
    1. Sa aiba o motorizare care sa aiba o eficienta cat mai buna a motorului masinii. La acest moment nu exista in lume motoare termice, clasice (ICE - benzina sau motorina) cu eficienta mai mare de 40% - iar aceasta tehnologie SINGURA - si-a cam atins limitele tehnologice. Motoarele clasice cu turbo, de 0.9 sau 1 litru, cu 125-140 sau mai multi CP pot sa fie o solutie tehnica de moment dar nu una fiabila si ecologica...
    2. Daca acum 200 de ani erau 700 milioane de oameni pe Terra iar acum sunt de 10 ori mai multi locuitori - toate necesitatile umane (de locuire, hrana, de imbracaminte, incaltaminte, deplasare, cu diverse mijloace de transport, de incalzire/racire, in casa sau in masina etc) tind sa distruga aceasta planeta - poate ireversibil...
    3. Daca discutam concret, despre motorizarile Euro 5 si 6, eu unul, le-as vedea pentru cca. 5-7-10 ani, varianta hibrida, alaturi de varianta motor +baterie electrica, in masinile PHEV cu autonomie pur electrica de cca. 80-100 km...
    4. Nu vad de ce o TESLA Model 3 sau X sau S nu ar indeplini cerintele de sportivitate cum fac motoarele clasice mai vechi sau mai noi.
    5. Tocmai pentru ca 50.000 Euro reprezinta o suma de bani destul de consistenta - nu m-as arunca acum la o SKODA Enyaq iV 80 - de aceeasi bani as lua o TESLA Model 3 sau un Model Y.
    10 2
  • “Termicele” şi-au atins limitele? Să remiţi această “concluzie” şi diviziilor de înaltă performanţă ale Triadei. Sau lui Bugatti. Sau lui Koenigsegg. Sau lui Hennessey.

    Sunt de acord cu “hibridele” (mai precis, cu înmulţirea lor), dar numai fiindcă acestea ajută la reducerea consumului (şi încă din raţiuni economice, nu ecologice!). Eu, unul, nu vreau să-(mi-)l reduc, dar trebuie să ţin cont de dorinţele/nevoile altora, că doar preţuim paroxistic principiile democraţiei, nu? Apropo, e-zombii aparţin categoriei “morale” care propovăduieşte democraţia…selectivă – şi aceea poate fi calificată drept democraţie socialistă :)

    Nu va fi distrusă nicio planetă…Oricât şi-ar spori omenirea efectele nocive (adjectiv plasat fără ghilimele!).

    Se pare că te-am supraestimat (ca potenţial discursiv – pentru superficiali: termenul nu se referă la discurs!). Pari robit aceloraşi iluzii alarmiste facile (mestecate în altă parte; el se mulţumeşte cu “efortul” de a le înghiţi) ca şi Electrikkk…

    Oricum, te asigur că nu voi mai încerca vreodată să te abordez. Fiindcă nu-mi cade confortabil să car apă cu sita. Şi nici să mă zgârie pe retina minţii ticuri precum “Bravos, X, Y sau Z!”.
    5 3
  • PS. Şi cu asta basta: în plină epocă de hegemonie (cruntă, nu de oricare) a high-tech-ului şi a materialelor sintetice (la loc de “cinste” figurând cele plastice), noi ne aplecăm grijulii exclusiv asupra ţevilor eşapamentului. Doamne, dacă ne-ai luat minţile, apoi înapoiază-ni-le până nu va fi prea târziu…
    3 3
  • PPS. Cumva aveţi impresia că Propaganda are succes doar vorbind (mă rog, “explicând”) ? Nu, ci şi…cântând (într-un final, se va da complet autorizaţie legală pentru implementarea psihedelismului). Căci, desigur, o imagine face cât o mie de cuvinte. Şi încă imaginile fixe, darămite cele în mişcare…

    https://www.youtube.com/watch?v=r9TUsei1YnE&list=RDr9TUsei1YnE

    https://www.youtube.com/watch?v=OfoieUypTKU&t=4848s
    2 2
  • ACE - Craiova
    Parafrazandu-l pe Antoine de Saint-Exupéry as vrea sa adaug doar atat:
    - lumea aceasta minunata NU este a noastra, aceasta este DOAR imprumutata de noi, ea apartine copiilor si nepotilor nostri....
    - pana una-alta doar pe ea (incercam) sa o cunoastem si ar trebui sa o pretuim atata timp cat traim...
    8 2
  • ACE, cert este că la Dreapta Socoteală vei răspunde nu pentru urmaşii tăi, ci pentru propria ta persoană. Aşa că nu te preocupa de ei mai mult decât îţi îngăduie conştiinţa (alias glasul lui Dumnezeu din fiecare om – dacă a uitat careva). Şi, chiar dacă le-am acorda o educaţie necorespunzătoare (adică neizvorâtă din comoara şi din duhul Ortodoxiei!), datoria lor de oameni maturizaţi ulterior este să-şi “regleze” propria lor viaţă până la sfârşitul lor trupesc, fiindcă acea regulă conform căreia “cei şapte ani de acasă” îşi pun amprenta decisiv asupra personalităţii noastre şi ne urmăresc neîncetat, la orice vârstă, nu are temei creştin! Eu însumi mă dau drept chezăşie că nu simt astfel!

    Repet: nu te gândi la ei, căci va veni vremea lor…Şi nu trebuie să te macini în forul tău interior ce le vei lăsa moştenire (inclusiv pe plan sufletesc). Este îndeajuns că au primit viaţa trupească în dar (ca mijloc, nu ca scop în sine!). Prin urmare, fii mai degrabă atent la ce se întâmplă cu tine însuţi!! În definitiv, să nu ne justificăm anumite înclinaţii sau chiar mârşăvii în numele “sacrosanct” al înlesnirii sau al protejării sorţii urmaşilor. De altfel, spre apusul său firesc, omenesc, marele nostru actor Dem Rădulescu a lansat un îndemn cu substrat net soteriologic: “Copiii să se înveţe cu greul!”…

    PS. Nu preţui…totul (din lumea aceasta), ci comportă-te mereu selectiv, adică se cuvine să alegi grâul de neghină! Ba chiar să urăşti şi – pe cât posibil – să zădărniceşti fărădelegea! Reţine, este o poruncă divino-hristică, nu un capriciu personal (de-al meu).

    PS. Da, ziceam că te ocolesc, dar am socotit imperioasă paranteza curentă.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru