Tesla, interesată să permită altor constructori să utilizeze motoarele, software-ul și bateriile sale: "Nu vrem să omorâm concurența"

de Daniel Popescu, Foto: Tesla
Miercuri, 29.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk susține că Tesla este dispusă să licențieze motoarele, software-ul și bateriile sale către alți constructori, sub pretextul că este interesată de accelerarea adopției de mașini electrice.

Tesla a anunțat prin vocea CEO-ului Elon Musk că este interesată să ofere propriile tehnologii pentru a fi implementate de către alți constructori care nu dezvoltă încă mașini electrice în volume consistente.

Acest lucru ar avea loc prin intermediului unui contract de licențiere, iar Musk susține că producătorii interesați vor putea folosi atât tehnologiile pentru motoare și baterii, cât și software-ul.

"Tesla este deschisă la ideea de a licenția software-ul și de a furniza motoare și baterii. Încercăm doar să accelerăm energia sustenabilă, nu să omorâm concurența", a precizat Musk pe contul de pe rețeaua de socializare Twitter.

Între timp, autoritățile germane au dezvăluit mai mult sau mai puțin accidental că Tesla va produce la viitoarea uzina de la Berlin și baterii pentru mașini electrice, chiar dacă acestea au fost eliminate recent din proiect. În plus, oficialii susțin că Tesla va produce aici o baterie cu tehnologie nouă.

"Se spune că bateriile pe care Tesla vrea să le producă la Berlin au o tehnologie complet nouă.

Datorită unei densități mai bune, noile baterii sunt mai mici și asigură o autonomie mai mare", a precizat Jörg Steinbach, ministrul economiei din Germania.

Descrierea este asemănătoare cu informațiile apărute în presa internațională în luna mai, potrivit cărora Tesla dezvoltă împreună cu producătorul chinez CATL o baterie fără cobalt cu o metodă mai simplă și mai ieftină pentru "împachetarea" celulelor, ceea ce are ca efect o reducere a masei. Detaliile oficiale despre noua baterie sunt așteptate în cursul lunii septembrie.

Via Electrek

Comentarii (21)

  • Adrian
    Ce motoare sa dea la altii fratilor? Motorul electic e unul si doar unul, aproape perfect, ieftin, la care are deja acces oricine vrea. E acelasi motor din periuta mea de dinti.
    Cu bateriile e alta poveste. Pana acum erau si ele absolut comunte, consumer-grade, doar ca aveau un mod destept de a le lega intre ele si de a le gestiona software. Acum daca vin cu o solutie noua, bravo.
    15 7
  • ACE - Craiova
    Peste 4-5 ani ani pretul actualelor baterii de acumulatoare Li-ion se prognozeaza ca va ajunge la circa 80-90 Euro/kWh ceea ce reprezjnta jumatate din pretul actual al acestora.

    TESLA este o companie care este dedicata cercetarii si inovarii permanente ceea ce presupune o EVOLUTIE constanta si calitativa a produselor.

    Evident, este posibil sa existe si esecuri, dar ceea ce conteaza pana la urma, este dorinta de a da valoare muncii lor iar faptul ca doreste sa impartaseasca (cu bani - foarte posibil) tehnologia este foarte O.K.!!!
    13 6
  • Octavian
    Ha-Ha!! Nu vrea sa omoare concurenta...
    Vrea doar sa vanda tehnologia ca sa mai acopere din costuri.
    15 8
  • @ACE

    Pretul electricelor nu va scadea peste 4-5 ani, daca va ramane la fel sa fii multumit, pretul producerii bateriilor a scazut in ultimii doi ani, dar a masinilor nu, apoi mai exista problema bonusurilor de stat, cand nu se vor mai acorda, ce crezi ca se va intampla ? Se vor ieftini electricele ?
    18 9
  • io zoltan
    cred ca vor sa mai acopere din cheltuieli. Nu fac ei fapte de binefacere.
    12 4
  • Aceasta atitudine deschisa este unul dintre motivele pentru care Tesla valoreaza pe bursa cat valoreaza.
    11 10
  • ACE - Craiova
    @dan_grc

    Tot respectul, DAR:
    - In anul 2010, pretul bateriei reprezenta circa 57% din pretul masinii pur electrice cu baterii de acumulatoare Li-ion (BEV);
    - In anul 2020, pretul bateriei de acumulatoare reprezinta DOAR 35% din pretul masinii!!!

    Este foarte clar ca, pretul masinilor electrice, va fi si el unul DESCRESCATOR....

    Singura discutie este legata de:
    1) Cat de repede iti doresti un PHEV (cu auton. medie in anul 2020 de cca. 40-45 km WLTP) sau o masina pur electrica (BEV) in conditiile unei autonomii actuale de cca. 350-400-450 km WLTP, asta si in functie de ce masina ai acum si resursele financiare ale familiei, etc...;
    2) Daca mai ai rabdare 3-4-5 ani pentru o masina pe baterii cu autonomie medie de cca. 600-650 km WLTP la un pret mediu de 35-40.000 Euro....

    Evident, daca vrei lux: BMW sau MERCEDES BENZ etc...inmultesti totul cu 30-40-50%, lejer...

    O zi frumoasa sa aveti!!!
    12 6
  • Daca te uiti pe lista de preturi iti este foarte clar ca pretul este descrescator ? Asa ar trebui, dar nu se intampla asta, cat costa vechiul Zoe si cat este actualul ? S-a ieftinit macar cu 2000 de euro ? Unii nu intelegeti ca electricele nu vor urma exemplul electrocasnicelor, care erau foarte scumpe la inceput, apoi s-au ieftinit de cateva ori.
    13 9
  • Pretul electricelor va scadea din urmatoarele motive:

    1) Primele masini electrice BEV, de volum, au aparut prin anii 2011-2012: Tesla Roadster, Renault Zoe, Nissan Leaf si cateva chinezarii....in total daca erau pe piata 7-8 modele.
    Au aparut apoi BMW i3, Smart EV si Mercedes Benz clasa B, s.a. cateva masini cu autonomii intre 150-200 km in ciclul NEDC.
    2) Acum sunt pe piata cel putin 50-60 de modele PHEV si BEV electrice de serie, unele cu preturi pornind de la 20.000 Euro;
    3) Peste 5 ani vor fi peste 200-250 de modele electrificate, de la toti producatorii auto mondiali, cu preturi pentru toate buzunarele.
    4) Concurenta si pretul mai mic al bateriilor vor conta foarte mult.
    11 5
  • @X

    Probabil ca te bazezi pe niste studii, sper ca nu pe aceleasi studii care preconizau prin.2012 ca tabletele vor inlocui toate calculatoarele de birou si de acasa pana in 2020, pe principiul ca un calculator este o hurdubaie invechita si inutila, dar s-a dovedit ca o tableta mica si finuta este mult mai inutila.
    12 5
  • Eu zic sa nu se mai chinuie atat cu bateriile...sa puna vreo 2-300 gr de uraniu imbunatatit intr.o baterie ca la submarine...si ai curent pe viata :)))
    5 4
  • SCAD PRETURILE LA ELECTRICE SI CRESTE PRETUL LA KW,,precum la Ionity.DACA MAI PUN STATELE SI CEVA ACCIZE,ALTE TAXE PE KW,,e numai ”bine”
    7 6
  • Electricele nu vor cunoaste scaderi ale preturrilor in sume absolute, mai degraba vom asista la un trend de genul "more value for same money". Unde value = autonomie, acesta fiind cel mai probabil criteriul definitoriu de departajare a viitoarelor electrice din acelasi segment.
    9 4
  • Eu cred că de fapt are nevoie de cash şi nu mai are de unde să găsească aşa că mai vinde ceva
    4 3
  • "Încercăm doar să accelerăm energia sustenabilă, nu să omorâm concurența" - daca aceasta afirmatie ar fi adevarata Tesla ar fi incercat sa vanda tehnologia in 2015, nu in 2020, cand majoritatea constructorilor deja au lansat modele proprii sau lucreaza la ele.

    Probabil nu au vanzarile la care se asteptau actionarii, si acesta e singurul mod in care pot creste venitul.
    7 4
  • Eu cred ca e o suma de factori ce a dus la o astfel de "darnicie".

    Pe de o parte limitarile de ordin fizic respectiv o capacitate maxima de productie, in ciuda febrei de a construi aproape instant noi linii de asamblare in locatii strategice ce pot asigura acoperirea cererii cu costuri minime de transport si taxe. Apoi si in stransa legatura cu plafonul maxim de productie aparitia inevitabila a concurentei care, in ciuda pozitionarii sale in urma Tesla, pentru a cotrabalansa punctele forte ce caracterizeaza masina americanilor (eficienta ansamblului baterie-motor si globala retea de incarcare) ofera la schimb, o "compensatie dubla" (prima - designul si a doua calitatea finala a produsului). Fara sa omit cireasa de pe tortul Tesla - condusul autonom de ordin X- nu as crede ca aceasta joaca un rol deosebit pe pietele externe Americii, pentru ca e clar ca sistemele autonome inca au nevoie de...spatiu pentru a functiona in conditii sigure. Si mai ales au nevoie de... "semnatura primarului". Lucru care se lasa inca asteptat, cel putin in zona europeana.

    Ca si concluzie Tesla intrevede in urmatorii o batalie de supravietuire pe un camp saturat de ofertanti clasici dar si 100% chinezi. Firesc in acest caz e sa isi puna la dispozitie contracost punctele forte - baterie, motor, soft - ce ii caracterizeaza (inca), in speranta ca viitorul le va oferi un spatiu de joc, o patratica proprie din care sa obtina un profit rezonabil pe termen cat mai lung.
    8 1
  • Edikkk
    Da, dle Octavian aveţi dreptate şi dvs dle Dan grc

    Este vorba doar de Tesla să facă bani pe termen lung precum ARM licenţiază arhitectura lor pe bani mulţi la Apple, Samsung, Huawei şi Qualcomm unii nici măcar reproducând ei ci sub contractează producţia labTMSC, Hynix

    Preţul electricelor va rămâne mare, din păcate, până când toţi dinozaurii auto vor produce fiecare anual minim 300.000-500.000 de maşini (Renault Nissan, Toyota, VAG, PSA-FCA)
    sau mai devreme producători 100% chinezi vor vedea oportunitatea şi vor intra puternic pe piaţa din Europa (cam improbabil dar nu se ştie niciodată)

    Păcat că nici unul nu a calibrat serios producţia pentru maşina electrică de masă

    Volkswagen, maşina poporului este a poporului german îmbogăţit mult peste acum zeci de ani, dupa război, şi alţi producători cu preţuri mai decente gen Renault nu fac nimic decât să se laude la infinit cu Zoe - care oricum e cam proastă şi foarte scumpă pentru ceea ce face - în rest bla bla bla şi fapte zero


    Ei încă trăiesc cu impresia că maşinile termice vor mai fi 1000 de ani. Nişte jegoşi care au miliardele şi deţin controlul în Europa.

    Nu îmi place China, dar singura şansă a democratizării maşinii electrice este posibil China, cu mare părere de rău.

    Aş vrea să văd un faliment de renume, în lumea auto, precum Blockbuster, Nokia doar ca să îi usture pe nemernici.
    3 5
  • Edikkk
    În China se vând mini maşini electrice de oraş (max 70 km/h) cu preţ de aprox 1500$

    Vândute se pare în 2017 numai în 1,7 milioane !!

    Da, nu au 5 stele, dar parcă nu toţi trebuie să avem Ferrari.

    https://youtu.be/kILXXaqspcI


    Acum eu zic că poate în Europa maşini electrice cu 3 stele şi dotări mai bune, ok, sigur lol nu 1500€, nu 5000€, dar un 25.000€ ar trebui să reuşească ceva decent nu citigo care stai cu genunchii la gât
    4 6
  • @Edikk

    pai ai ceva decent la ora actuala, ai Mazda MX-30 la 23.400 cu rabla, ai peugeot 208 care coboara la sub 20.000 cu rabla, 2008 etc.
    4 1
  • andrei
    sa ai 5 stele nu inseamna sa vrei ferrari, asocierea pe care o faci nu e doar stupida, ci chiar periculoasa dpdv al sigurantei. tu poti sa-ti iei masina si cu 2 stele, eu de la 5 stele nu cobor la mai putine. evident, e dreptul tau. dupa ce o sa ajungi la spital dupa un accident relativ usor intr-o masina din aia de 1500$ o sa iti reconsideri optica. PE PARIU!

    apoi, ce se intampla pe piata din china e irelevant pt romania. chiar nu e nicio legatura.
    iar preturile la electrice nu vor scadea. ca nu au de ce. ei sunt multumiti cu cat vand, si oricum nu pot produce ca la masini termice. vei primi mai mult de aceiasi bani, putere, autonomie etc dar per ansamblu cam ala va fi pretul. si cand o sa scoata si statele subventiile, sa te tii.
    4 2
  • Edikkk
    Aveţi dreptate dle Tavi, aveţi dreptate.

    @Andrei o precizare: 3 stele azi înseamnă ce erau 5 stele acum 10 ani. Ok?
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru