Toyota scrie istorie la Le Mans. Niponii bifează a patra victorie consecutivă pe legendarul circuit francez

de Alexandru Monenciu
Luni, 23.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Toyota scrie istorie pe Circuit de la Sarthe și câștigă, pentru a patra oară consecutiv, legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans. Totodată, este prima victorie la Le Mans obținută de un prototip din noua clasă Hypercar.

Nu trebuie să fii un fan înrăit al curselor de anduranță pentru a ști câte ceva despre legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans. Până de curând, clasa regină purta denumirea de LMP1, dar costurile mari pentru dezvoltarea prototipurilor de top au făcut ca multe nume mari să abandoneze aceste proiecte.

În consecință, Federația Internațională de Automobilism și organizatorul cursei de la Le Mans au pregătit un nou set de reguli, iar locul clasei LMP1 a fost luat de noua clasă Hypercar.

Ediția din 2021 (a 89-a) a cursei de la Le Mans a fost câștigată de Toyota. Este a patra victorie consecutivă a niponilor pe Circuit de la Sarthe și prima obținută de un prototip din noua clasă Hypercar.

Mașina câștigătoare, cu numărul de concurs 7, a fost pilotată de echipajul format din Kamui Kobayashi, Mike Conway și Jose Maria Lopez. A doua treaptă a podiumului a fost ocupată tot de Toyota. Pe locul 3 s-a clasat prototipul echipei Alpine Elf Matmut.

La clasa LMP2 s-a impus echipa WRT cu prototipul Oreca 07.

Clasele GTE-Pro și GTE-Am au fost câștigate de Ferrari, cu modelul 488 GTE Evo.

Comentarii (12)

  • După unii d-aici cu sufix kkk, pare ultima zvâcnire a japilor înainte de faliment.
    Vine ea deci era curselor e-24 h și sigur triumfă Tezla Plaid cu octopus-valve și piloți tremurând de la atâtea cafele băute -- că 20 ore din 24 o să fie statul la prize. :-)
    p.s. Cred c-am zbârcit-o -- fiindcă piloții vor fi roboți androgini Tesla Mălin-Bot. :-P
    27 5
  • O cursa plictisitoare si fără istorie. Toyota a concurat cu cine ?! Cu o mașină veche de acum 5 ani rebrenduita Alpine si o alta echipa Glickenhaus Racing care a avut piloți, dar nu mașină!
    Trebuie sa facă eforturi sa aducă mai mulți constructori la Hypercar!
    Meritul piloților Toyota, a fost ca nu au adormit la volan.
    18 10
  • Toyota trebuie să mulțumească Audi și Porsche pentru că s-au retras, în rest felicitări.
    15 8
  • ^Adica Toyota nu a scris istorie, asa cum spune domnul redactor de la automarket?
    7 2
  • Urmeaza si a 5-a victorie in 2022. A 6-a s-ar putea sa n-o mai prinda, daca Audi vor reveni la Le Mans din 2023, dupa cum au anuntat.
    7 5
  • da, bravo Toyota pentru o cursă a termicelor, că maşini electrice NU fac Toyota, iar alea din China sunt 100% chinezeşti cu abţibild Toyota.

    Va veni vremea când, în cursa asta va fi câştigată de electrică.
    3 20
  • @Edikkk - Probabil, dar doar daca se pot schimba bateriile la boxe .. ceea ce nu ar fi chiar imposibil de implementat.
    9 2
  • Curse fără istoric, au mai fost si o sa mai fie, au marele merit, ca au participat.
    Din 24h mă uit/urmăresc cam 12-16h funcție de intensitatea cursei. La aceasta după 1h30, cam era totul clar. Duminica dimineața la 8 am deschis televizorul si după 10min am schimbat si am revenit cu 5min înainte de final.
    Ca sa fac o comparație, cursa a fost ca si clasica Paris-Roubaix, cand nu ploua (anul acesta este pe 3 octombrie)
    6 1
  • Catalin
    Eu inteleg din prima fraza ca Toyota scrie istorie pt ca au câștigat de 4 ori consecutiv. Dar Audi a castigat de 5 ori intre 2010-2014 cu Team N. America si Team Joest. Astea se pun? In concluzie Toyota cel mult egaleaza un record
    10 1
  • @dan_grc
    Germanii s-au retras pentru ca stiu bine ca ale lor masini nu sunt in stare sa mai ajunga la final. S-au retras ca sa nu se faca de ras.
    Toyota ramane in continuare cel mai mare producator auto, chiar daca VAG detine vreo 10 branduri :))
    Si Corolla ramane in continuare cel mai bine vandut model international, chiar daca VAG incerca sa mai atraga clienti cu cate un soft, cu cate un led frumos colorat.
    Sa dam japonezilor ce e a lor: cand zici Lexus zici fiabilitate, cand zici BMW zici cotete obosite.
    14 7
  • @18:29
    Cred ca incurci oalele. Toyota nu prea reusea sa termine o cursa de 24 de ore. Au reusit sa castige doar cand s-au retras toti producatorii aia din Germania de la LMP1.
    Ca Toyota este cel mai mare producator, nu cred ca intereseaza pe cineva. Cat despre fiabilitatea si calitatea interioarelor, iti pot povesti cat doresti. Extrem de fiabile au fost masinile diesel de la ei, nu cele hibride.
    Trecand la nemti, ca ai tu prietenii sau cunostinte cu BMW-uri care au fost "cazanite" pentru ca nu si-au permis intretinerea lor in mod corect, asta nu inseamna ca trebuie generalizat.
    Cat despre talibanul nu electricele, saracu...
    5 2
  • mircea badea
    sa bage si un rimac!
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru