Vânzări premium în martie: Mercedes, cea mai bună lună din istorie. Vânzările Audi se prăbuşesc din cauza pieţei chineze

de Daniel Popescu
Vineri, 14.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes se detaşează în clasamentul constructorilor premium după ce în martie a avut cea mai bună lună din istorie (228.000 de unităţi), în timp ce Audi înregistrează noi scăderi din cauza pieţei din China (173.000 de unităţi).

În ultimii ani, vânzările înregistrate de Mercedes, BMW şi Audi au fost relativ apropiate din punct de vedere cantitativ, însă anul 2017 aduce discrepanţe majore între performanţele celor trei mari constructori premium.

La fel ca în primele două luni ale anului, Mercedes a raportat o nouă creştere consistentă, de data aceasta cu aproape 15%, la 228.000 de unităţi. Cu acest rezultat, producătorul de la Stuttgart a înregistrat cea mai bună lună din întreaga sa istorie, pe fondul creşterii puternice de pe piaţa chineză (50.000 de unităţi, +32%).

Vânzările au crescut puternic şi în Europa, cu aproape 12%, însă au fost ceva mai temperate în Germania, unde progresul a fost de 7%. În plus, este de remarcat că vânzările Mercedes au atins recorduri atât pentru sedanuri şi break-uri, cât şi pentru SUV-uri.

Urmareste Automarket
Rivalii de la BMW se menţin în continuare pe locul doi după o creştere a vânzărilor cu 212.000 de unităţi, cu 5.3% peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest rezultat a contribuit la obţinerea celui mai bun trimestru din întreaga istorie a companiei, după ce a totalizat peste 500.000 de unităţi vândute.

În schimb, lucrurile nu merg deloc bine pentru Audi, întrucât constructorul german a început anul în scădere, iar luna martie a adus un nou recul al vânzărilor.

Astfel, Audi a comercializat doar 173.000 de unităţi în a treia lună a anului, în scădere cu aproape 7% comparativ cu martie 2017. Germanii de la Ingolstadt au în continuare probleme majore pe piaţa din China, acolo unde vânzările au scăzut cu aproape 20%, la 41.000 de unităţi. Pieţele din Europa şi Statele Unite au înregistrat creşteri moderate de câteva procente.

Loc Constructor Vânzări
martie 2017
Creștere Vânzări
ian-mar 2017
Creștere
1 Mercedes 228.296 14.8% 560.625 16%
2 BMW 212,093 5.3% 503.445 5.2%
3 Audi 173.450 -6.8% 422.600 -7.3%

Via Mercedes, BMW, Audi

Comentarii (9)

  • BMW și Audi au cam pierdut. Dacă până acum lupta cu BMW era aprigă, văd deja că distanța față de BMW e de peste 57.000 modele după numai 3 luni și aproape 140.000 față de Audi. Sunt diferențe uriașe în acest segment, greu de surmontat.

    Părerea mea este că și BMW și Audi plătesc tribut designului evolutiv care nu aduce lucruri noi. Sunt mașini cu motoare excelente și interioare la fel, deci cred că diferența se face la imagine și design. Când dai atâția bani pe o mașină, nu prea vrei să arate cu doar puțin mai modernă față de suratele sale din generațiile precedente. În clasele astea, nu prea merge strategia VW cu designul evolutiv pentru că targetul de clienți este cu totul altul.
    41 9
  • Pana la urma cat a vandut Mercedes? 282000 sau 228296 cat e in tabel?
    3 1
  • Chinezilor nu le place copy-paste-ul la designul masinilor scumpe....howbow dah....
    8 10
  • De cand e audi masina premium?
    15 30
  • Greseala
    228 sau 282 ? Sunt doua cifre diferite
    0 1
  • @Fopel

    Nu are legătură cu copy-paste, Mercedes face același lucru cu C, E, S și clienții nu se supără. În continuare China înclină balanța, creșterea Mercedes este de trei ori mai mare față de Bmw pe această piață, pe restul piețelor importante cifrele sunt mult mai apropiate, în martie au fost depășiți la limită în SUA, de Bmw.

    Audi are creștere frumoasă în SUA, în Europa stă bine
    15 2
  • Cred ca miza se joaca f mult in privinta designului. Un Mercedes mereu a avut ceva aparte in aspect. BMW si Audi mi se par niste masini reci, cu un design chiar vulgar uneori.
    8 5
  • @Pana

    Da, mai ales GLA, ceva deosebit, mai ales din spate, cu stopuri imense ca nuca-n perete, cu bratele spate care se vad mai ceva ca la Duster, cel mai urat model din istoria lor. La Mercedes deosebit este de la clasa E in sus,
    3 5
  • parerea mea
    Chestia cu design'ul cred ca este determinant, in ziua de astazi toti producatorii au elemente comune intre clase. Mai degraba cred ca a contat gama mult mai adaptatat pietei, care pune accent pe confort si utilitate, mai mult decat pe sportivitatea pura, asa cum este in mare parte a Europei . Stiti cum se zice pe la noi "numai bosorogii isi iau Mercedes". Mai nou si Volvo:)
    Asta nu inseamna ca asiaticii nu apreciaza sportivitatea, dar mai degraba dpdv al imaginii decat al masinii in sine.
    Astfel ca MBR este producatorul multiplu campion mondial in F1, dar este campion si la confot si spatiu. Combinatia ideala pentru un asiatic, imagine de number 1, confort si utilitate.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru