Viitorul mărcii Seat, sub semnul întrebării

de Tiberiu Safta
Vineri, 28.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit publicației britanice Autocar, viitorul mărcii Seat se află sub semnul întrebării. Este posibil ca marca spaniolă să fie transformată într-un brand de mobilitate la sfârșitul deceniului. Incertitudinea cu privire la viitorul mărcii este atribuită scăderii drastice a numărului de mașini vândute în ultima perioadă.

În prezent, SEAT se află într-o perioadă de scăderi masive în ceea ce privește numărul de mașini vândute. În luna iulie, marca spaniolă a înregistrat o scădere de 45% față de aceeași perioadă din 2021, iar în luna august, vânzările au scăzut cu 42% față de intervalul din 2021.

Chiar dacă unele modele, precum Seat Leon, Ibiza și Ateca se dovedesc a fi în continuare populare, constructorul cu sediul la Martorell a început să fie depășit ca importanță inclusiv de către brand-ul de performanță Cupra, care a devenit marcă independentă în 2018.

Mai mult, Seat este singura marcă din cadrul Grupului Volkswagen care nu are niciun model electric lansat până în acest moment. Acesta este un alt factor pentru care viitorul mărcii este incert.

Din fericire, marca Seat nu va fi retrasă complet. Thomas Schäfer, șeful Grupului Volkswagen, a declarat pentru publicația Autocar: „Nu vom 'ucide' Seat. Trebuie doar să ne decidem asupra viitorului acesteia.”

„Cupra este viitorul mărcii Seat”, a mai precizat Schäfer. „Cupra va trece mai rapid la electrificare.

Încă ne gândim la un plan pentru Seat. Viitorul mărcii este asigurat până în 2028 sau 2029. Este un brand entry-level pentru clienți tineri. Are un impact puternic în Europa, mai ales în Spania, Marea Britanie și Austria”, a declarat în încheiere CEO-ul Grupului Volkswagen.

Este posibil ca Seat să fie transformat, astfel, într-un brand de mobilitate la sfârșitul deceniului. Dacă lucrurile vor decurge așa cum precizează Thomas Schäfer, atunci viitoarele modele ale mărcii spaniole vor fi vândute sub brand-ul Cupra.

via Autocar

Comentarii (12)

  • Seriff
    Toti se vaita ca le-au scazut vanzarile, pai le-au scazut fiindca au scumpit masiv masinile si au tot promovat mizeriile alea de motoare de 1.0 in 3 cilindrii in timp ce Hyundai/ Kia au rupt la vanzari cu motoare in 4 cilindriii si masini mai ieftine.
    29 7
  • Superior
    Mai adaugă și tâmpeniile UE de a impune sancțiuni Rusiei deși n-au nici-o alternativă la resursele cumpărate de acolo.
    BASF deja analizează plecarea completă în China și câte și mai câte.
    Cred că sinuciderea asta este una extrem de controlată pentru că în final UE va rămâne cu milioane de imigranți pe cap și nici-o industrie care să mai susțină bugetele statelor componente.
    Pe dolar și euro nu mai dă nimeni 2 bani, firmele americane și europene fiind supraevaluate, se aceea vedem că OPEC a redus producția de petrol cu 2 milioane de barili pe zi deși americanii urlau. Mai nou SUA a început să amenințe Arabia Saudită, Africa de Sud. Venezuela refuză să le dea petrol. Africanii și Qatar refuză de asemenea să dea gaz în UE. Se pare că planul WEF fie funcționează, fie a luat-o pe arătură când toți ceilalți le dă mumu vestului.
    16 26
  • SUA e de vina
    Pai rusofilul nu poate fi decat superior. Asa ca mama rassia. Cea mai tehnologica tara din lume.

    Stai linistit fratica ca o sa trecem si de criza asta, au fost altele mai grele. Si nu uita: tot un actoras de mana a 2-a a pus urss pe butuci. Urmeaza sa se destrame si ce a mai ramas din imperiul raului.
    18 14
  • Doamna invatatoare
    Mai Seriff, vezi ca "cilindriii" nu se scrie asa, cu 3 de i, ci cu cel putin 4 de i, ca sa nu vibreze.
    14 10
  • Mircea Badea
    e razboiul tehnologic, evul mediu-petrolul versus secolul 21-energia verde! dar se impotrivesc degeaba, future is coming!
    4 21
  • Mai taie din ele, nea Superior, mama Ruzzie se afundă mai mult ca UE, în condițiile în care era oricum în urmă, există alternative, arabii au redus producția, dar barilul nu crește, rușii primesc pe petrol mult mai puțin decât în primăvara, de la chinezi și indieni, pe gaz nici atât, nici măcar port drapelul rușilor în Europa, Ungaria lui Orban, nu-i poate ajuta, cu toate că-și da silința.
    19 11
  • esti dezinformat. incaseaza mai mult pe ce vand, plus nationalizeaza tot ce zbura la vest, deci banii raman in tara acum pe ce consuma intern. vor lua de la chinezi mai bun si mai ieftin ce mai au nevoie..
    8 20
  • Propaganda sovietică de pe zero hedge face ravagii.
    Nimeni nu mai dă 2 lei pe euro și dolar, deși ambele sunt 5 lei, cu dolarul la cotații nemaivăzute în ultimii 20 de ani.
    Comparăm cu rubla neconvertibilă, punem în balanță statisticile zonei euro și minciunile sovietice, ne lăudăm ca scade economia UE și omitem că Rusia nu mai are nici economie nici armată.
    Industria auto ar fi colapsat fără problemele induse de sovietici.
    Rusia a trecut de la excedent la deficit pe fondul prăbușirii importurilor. Vor lua de la chinezi proverbe chinezești și se vor încălzi cu ele alături de nord coreeni.
    16 7
  • Marcel
    Interesele sunt la mijloc, Mii-electric daca aduceau in Ro s-ar fi vandut ca painea calda, dar, ca si in cazut Citigo-electric, mintile sclipitoare ale conducerii VAG au decis retragerea celor 2 modele din piata, pe motiv ca vor lansa Enyaq si Elborn, masini de 50kE care sa inlocuiasca mii si citigoe de 20kE. Niste cretini, le-a aratat dacia ce vanzari poate face cu o electrica ieftina.
    18 2
  • Întrebare serioasă: Ce înseamnă "brand de mobilitate"?
    8 0
  • probabil pe baza de abonament..ceva mai ieftin pt oricine teoretic, nu detii doar platesti..chestii de-astea..
    4 2
  • OVIDIU
    Mai copii
    V ati făcut bine lecțiile mai ales ciolevicii probabil sunt mai IDI
    Cum mama lui P scrieți atâta de mult despre mama R parca si sigur aveti textul pregatit sau doamne fereste invatat
    Vedeti va de căpățâni ca sunt atât de goale ca în curând o sa zburați
    Decolare ușoară
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru