Volvo inovează din nou: sistem inteligent de fază lungă activă

de Mircea Meșter
Miercuri, 27.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volov va dota S60, V70 şi XC60 cu un sistem de fază lungă activă care va face uitată maneta de schimbare a fazei lungi cu faza scurtă. Spre deosebire de celelalte sisteme din domeniu, soluţia Volvo este dinamică şi mult mai complexă.

Esential 15 km/h este limita inferioară până la care funcţionează sistemul Active High Beam Control de la Volvo.
Volvo a anunţat oficial că noile facelift-uri operate modelelor S60, V60 şi XC60 vor beneficia de un sistem de lumini inovator care îi va permite şoferului să nu mai aibă nevoie de schimbarea fazei lungi cu faza scurtă în momentul în care din faţă se apropie un alt participant la trafic. Pachetul se numeşte oficial Active High Beam Control (AHBC) şi este un nou pas pe care Volvo îl face în vederea îmbunătăţirii siguranţei rutiere.

Cum funcţionează Active High Beam Control?

Noua noastră tehnologie transformă condusul pe timp de noapte într-o activitate mult mai confortabilă şi mai sigură. Scopul nostru este de a îmbunătăţi vizibilitatea în întuneric oferind posibilitatea de a folosi faza lungă permanent, fără ca şoferul să fie nevoit să schimbe pe faza scurtă când întâlneşte sau când ajunge din urmă alte maşini.

Lotta Jakobsson
Specialist Senior Tehnic Siguranţă Volvo
Sistemul dezvoltat de Volvo funcţionează relativ simplu şi e bazează pe armata de senzori, camere şi radare montate standard pe modelele suedezilor.
În momentul în care maşina detectează că în faţă se află o altă maşină - fie pe sensul opus de mers, fie pe propriul sens, un cilindru blochează exact zona de acţiune a farurilor cu Xenon care ar deranja maşina sau maşinile din faţă. Obstrucţia respectivei zone este dinamică, adică zona de "întuneric" se măreşte şi se plimbă de la stânga la dreapta, în funcţie de poziţionarea maşinilor din faţă. Evident, cel aflat în spatele volanului modelului Volvo va beneficia de raza de acţiune a fazei lungi în tot restul câmpului vizual, astfel că vizibilitatea din trafic va fi radical îmbunătăţită.

Pachetul dezvoltat de Volvo nu este primul din industrie care îi oferă maşinii controlul automat al fazei lungi. BMW a introdus anul trecut, de exemplu, un sistem asemănător, în care fasciculul de lumină este împărţit în patru zone care pot fi obstrucţionate automat în funcţie de traficul din faţă, Totuşi, sistemul folosit de Volvo pe noile S60, V70 şi XC60 este primul în care zona obstrucţionată este dinamică. În plus, inginerii Volvo promit că maşina sau maşinile protejate de faza lungă vor fi "acoperite" cu o marjă de eroare de doar 1.5 grade.

Bonus la Geneva: premiera mondială a unui nou sistem avansat de siguranţă

Ca lideri în domeniul siguranţei auto, am redus din anul 2000 până astăzi cu 50% riscul de a fi rănit într-un accident într-una dintre maşinile noastre de generaţie nouă.

Lotta Jakobsson
Volvo
Pe lângă apariţia sistemului Active High Beam Control, cei de la Volvo vor anunţa la Geneva un nou pas înspre scopul declarat al constructorului suedez, acela de a garanta faptul că în 2020 niciun ocupant al unui model Volvo nou nu va fi rănit grav şi nu va deceda într-un accident. Deşi detaliile sunt încă necunoscute, este vorba - foarte probabil - de o evoluţie a sistemelor de evitare automată a obstacolelor. "Am reuşit să dezvoltăm continuu tehologiile noastre care evită coliziunile, iar la Geneva vom prezenta un nou pas în acest sens. Unul revoluţionar", anunţă Lotta Jakobsson.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

Comentarii (30)

  • Un sistem similar (nu identic) e si pe Honda Accord modelul facelift de peste un an.
    13 8
  • @suedezule
    Macar acum puteai sa te abtii, macar pt faptul ca nu este Volvo primul constructor care vine cu aceasta inovatie, doar l-a perfectionat, si culmea a venit Bmw anul trecut cu ceva asemanator, deci este si bmw in stare si de alte lucruri, oricum tu in afara de volvo care nu se rastoarna mai ai ceva in cap? tu si cu userul @bmw, cei mai tari.
    13 4
  • @Suedezu....
    nu mai compara bmw cu volvo ca te rade tot 'site-ul'
    prin 2001 bmw avea pe modelele sale i-drive cu ecram de 8'' pe cand in 2012 volvo iti doteaza(anumite modele)ci ecrane MONOCROME de 2''.......ecrane de tip 'Nokia 3310 de acum 10 ani'
    tu vorbesti de inovatie despre volvo insa ai uitat(sau nu sti)ca bmw avea acum 25 de ani ABS,ESP,Traction Control,Airbag-uri
    acum 20 de ani bmw avea pe 8-ar 4 wheel stering(scuze dak nam scris bine:)) si altele
    are si volvo cateva sisteme de siguranta (destul de interesante) insa nu alea fac toata masina.........sa nu mai vorbesc de sportivitate,lux,fiabilitate,calitate si multe altele.......
    daca erau chiar asa tari precum spui u nu ajungeau in postura in care se afla acum.......
    15 21
  • puiuti, vorbiti toti ca sa va aflati in treaba. Then again, Bosch does the job....
    9 3
  • @dumbravaandrei
    Bosch fiind o renumita firma suedeza, nu? :)
    7 7
  • nu... dar nu e nici bmw, nici volvo, nici audi nici mb nici altcineva din aceasta categorie...
    6 0
  • @suedezul

    O sa ma exprim mai academic.....sa mori tu ca Bmw era prin "94 pe niciunde? O masina buna este data de mai multe aspecte, nu doar de siguranta, plus ca nu ti se pare ca esti penibil cand vii si latri pe aici cu-n sistem care a aparut de una an la Bmw? Daca @tzenu este platit de Bmw, pai tie ce-ti face Volvo de vii si arunci cu noroi de fiecare data? Tu esti un alt specimen de care aceasta marca nu are nevoie, nu are nevoie de astfel de fani, cum nici Bmw n-are nevoie de alde @BMW, faceti de rusine marcile.
    8 4
  • @suedezu.......nu mai fi frustrat iti trece pana iti vine mintea la cap.....
    daca as fi platit de cei de la bmw fi sigur ca nas sta pe net sami pierd timpu cu 1 k tine........
    suntem oameni cu pareri diferite.... insa u esti mai cu motz.....
    8 4
  • Da mai, toti sunt platiti de Bmw, doar tu esti un obiectiv cand vorbesti de Volvo, crede-ma ca-mi plac ambele marci , cand ma urcam eu in C70 prima oara tu te uitai la postere probabil, ca si celalalt fanatic, pun pariu ca de abia ati mers cu vreun model de la marcile voastre preferate dar la dat din gura si jigniri sunteti primii.
    7 4
  • Chiar imi pare rau ca nu te urmaresc de mult, scuza-ma atunci, este o bijuterie asa este, dar mai sunt si alte bijuterii din aceeasi perioada, poti sa intelegi asta? Evident ca nu, la ce-a dat ma Bmw copy-paste de la Volvo? La sisteme de siguranta? Pai toate marcile din lume inseamna c-au facut asta, iar Volvo a copiat conceptul de automobil de la Mercedes, cand ei faceau primele masini marca suedeza nici nu exista, esti perseverent in a fi penibil, tine-o tot asa. tot sa mai fie asa fani Volvo.
    6 5
  • @vali k bine spui.........cred ca iai inchis gura.....
    6 2
  • @mafia
    Alt inteligent, tractiunea integrala exista pe Jeep inca din anii 40, Subaru cand a aparut cu acest sistem, prin 70? Stopurile lui clasa C?:))) Night Vision creat de Toyota? Asta este un sistem aparut prima oara in armata, mai precis in cea americana, deci creat de toyota da...si toata lumea a copiat Mercedes, acele copii numindu-se simplu, masini:)
    9 4
  • Asa, avem tot felul de sisteme inteligente care fac si dreg, se intreaba cineva, cumva cat ne costa pe noi, ca si posibili viitori utilizatori asa ceva? Parca si vad cum vine omu' la service : "stiti, imi fac cei de pe sensul opus cufarurile si mi-am si luat amenda ca merg cu faza lunga... masina e in garantie, vreau sa se rezolve repede, sa-mi dati masina la schimb ca nu pot circula cu asta asa si sa-mi plateasca Volvo amenda!!!" Mars ma! Noroc ca farurile pot fi supuse unui accident, asa le schimba fraieru' pe Casco ...
    1 1
  • Touareg
    Salut

    Eu am pe Touareg din noiembrie 2010 un sistem similar care se numeste Dynamic Light Assist. Nu cred ca e cazul sa spunem ca Volvo vine cu o inovatie ci cu o copie.

    Volkswagen
    Das Auto
    6 5
  • Sa vorbesc despre marci precum Volvo sau SAAB pe acest site imi este cel mai greu. Pentru ca nu prea am cu cine.
    16 1
  • Despre Saab era @Cuantic, dar despre Volvo cel mai in masura sa vorbeasca este @suedezul, stie tot, este ca un almanah Volvo, la fel cum este @BMW pentru Bmw, apoi daca vrei sa vorbesti de Toyota si Lexus este @mafia, ce-ti poti dori mai mult? Practic e ca o Mecca pt forumurile auto.
    6 2
  • Uite ce este, daca vrei sa fii serios, iti faci cont pana la urma, nu lasi un milion de comentarii, nu esti spam-uitor, troll si toate astea, pe care le faci cu usurinta si nu sunt convins ca esti "barem inteligent", chiar deloc. Imi pare rau ca l-am bagat si pe @Cuantic alaturi de ce 3 bufoni, am vrut doar sa spun ca el era cu Saab si cu care chiar puteai sa vorbesti de aceasta marca, mai este si @ztele, dar astia 3 fanatici sunt imposibili, @mafia, @suedezul si @Bmw sunt ZA BEST OF ZA BEST.
    9 3
  • cuantic=inexorabil=giga motors=... ;)
    4 1
  • Nu, domnule @eu, Cuantic este el insusi si atat si te asigur ca nu va trada Saab niciodata. Eu am fost cu "americanele" dintotdeauna.
    Pana la urma, ideea si dorinta lui era sa purtam un dialog realmente civilizat, punctat cu fluenta, cu semnificatie, cu elocinta, cu decenta, chiar daca nu suntem specialisti auto in definitiv. S-a retras totalmente din cloaca asta si asa ramane, dar haideti sa incercam sa-i urmam idealul, doar n-om crapa. Nu fabulez acum despre iubire pe net, dar m-am cam saturat si eu de orice disputa infantila, la care si eu ma mai pretez, recunosc, nu mi-e jena......
    @vali, ai dreptate: deoarece asa este setat din nastere, fiecare o tine pe a lui pana in panzele albe, ametit de iluzia cumplita a lui "za best of za best" (oameni buni, noi sanctificam si chiar ne fanatizam pentru niste simple fieratanii, care, de fapt, nu vor vorbi cu noi niciodata si nici nu ne vor alina in durerile noastre, sunteti constienti de aceasta ultracertitudine?). Ca argumentele unuia sau altuia dintre noi sunt sustenabile sau nu, nu mai are importanta, ci doar sa-l pui cu botul pe labe pe "fraierul" pe care nu-l inghiti. In esenta, n-ar fi normal si nici fair-play sa-i fortam pe ceilalti sa recunoasca "superioritatea" sau "suprematia" marcilor cu care simpatizam. Eu, de pilda, stiam de Buick de cand aveam 10 ani. Am realizat, cu minte de copil, ca poate nu voi ajunge vreodata barem s-o ating, daramite s-o mai si conduc, fiindca intelegeam instantaneu ca nu concorda cu firea romanului "expert" in Dacie. Jumatate din doleanta mi s-a indeplinit, in ciuda scepticismului initial: am atins-o. Este deosebita pentru mine, cum alta nu-i! Si totusi, nu exceleaza la niciun capitol, dupa cum am mai precizat: nici cea mai rapida din lume, nici cea mai "best engineering", nici cea mai fiabila, nici cea mai ieftina sau cea mai scumpa, nici cea mai putin consumista, nici cea mai frumoasa, nici cea mai laptoasa. Exact ca femeia pe care o ai: poate nu este cea mai atractiva dintre femei, dar, daca tu o iubesti pur si simplu, fara sa fii capabil de o explicatie logica, atunci devine cea mai atractiva pentru tine si atat merita consemnat!
    Dar noi nu, stai sa vezi c-o fi, c-o plezni, ce stii tu, ba, habarnistule, vin' la tetea sa-ti arate ca a mea marca de suflet era folosita de Ginghis-Han in persoana, pe cand in privinta marcii tale "de rahat" n-a existat nici creionul pe vremea aia, ca macar sa fie schitata preliminar. Hm, nu vi se pare ca, la o analiza sincera si intransigenta cu noi insine, am transformat munca acestor redactori de buna credinta intr-un abator in care nici macar transarea nu respecta nicio regula?......In loc de concluzie: daca nici de o autocritica minimala nu suntem in stare sau macar s-o luam in calcul ca pura idee virtuala, atunci cum vom putea fi trompetele si lobby-istii marcilor pe care credem ca le reprezentam publicitar cu cinste?! Deci trebuie sa terminam odata cu acest culturism de opereta al exclusivismului conceptual si sa acceptam in schimb pluritatea opiniilor, dreptul natural si constitutional de a admira si a pilota o marca anume, fara a le demoniza pe altele, si mai ales acest atat de invocat bun simt si totusi atat de barbarizat......

    PS: Sa fim rezonabili (nu frati!), dar sa baram accesul unui singur user, care se identica cu imposibilul in persoana, de-a dreptul incorigibil......Ghici care!
    9 6
  • Ai dreptate @inexorabil, dar daca ne uitam mai atent, se poate face o deosebire intre pareri contrare si contraziceri, anumite argumente mai rautacioase si ceea ce fac cei trei clovni, pur si simplu zilnic exista un bombardament fara incetare aproape, trebuie sa vina unul sa incite, sa jigneasca si vrei nu vrei e greu ca unii sa se abtina sa nu le raspunda, cu toate c-ar trebui lasati in legea lor, oricum au mare parte dintre comentarii sterse.
    7 1
  • Atunci, Mafia, incearca sa aplici "psihologia inversa": da-te mare admirator ad-hoc al marcilor preferate de "dusmani", dar nu in mod evident, din topor, batator la ochi, ci subtil, cu finete, cu arta oratorica, pana vor ajunge respectivii sa conchida "vezi, fraiere, ca pana la urma ne dai dreptate? Recunoaste calitatea adevarata la noi, nu la tine!". Oricum, fii sigur ca-si vor gasi nasii pana la urma, poate niste specialistii veritabili, care sa zbarnaie in stiinta si experienta in privinta tuturor motoarelor si platformelor, nu ca noi, mai mult din auzite, din inchipuite, si atunci sa vezi show, cum se vor balbai adversarii tai si vor cadea din ceruri, revelati si distrusi ca obiectele pasiunii lor devoratoare nu erau nici pe departe atat de "ireprosabile" pe cat credeau.
    Ai rabdare, fii istet, invata sa citesti chiar si printre randurile mele, ca de multe ori eu practic o ironie foarte acida, dar camuflata in asa fel incat putini si-ar da seama......
    Insa nu aceasta este ideea; trebuie sa ne cizelam cu totii, atata tot! Noapte buna!
    4 6
  • PS: cu @vali te poti intelege bine, daca vreti amandoi. Tactica sugerata mai sus aplic-o in privinta unei singure persoane, stim care, urangutanul din padure sau catarul din Psalmi, "la care nu este intelegere". Dar fa in asa fel incat sa priceapa ca esti sincer, nu ca te-am pus eu. Ai sa descoperi ca doar disparitia lui definitiva si irevocabila de pe AM va conduce la linistea reconfortanta pe care o visam multi dintre noi aici. Ai incredere in ce-ti spun! Ciao.
    3 6
  • @prietenii care sau cerut la "complimente".
    Respect Volvo pentru inovatii ii apreciez enorm pentru ceia ce fac, eu as fi de părere ca sunt "cei mai buni".
    Dar , încă nu au reușit nici jumătate din performanța si istorie prin câte au reușit nemtii .
    Volvo nu are rival cu M3 ,M5, X5, Z4,X6,
    S-class , R-class , R8 etc.
    Deci la semafor , la o liniuta pe zăpadă , Quattro si xDrive umilesc Volvo .
    Prin oraș Smart-ul de la Mercedes e Smart cu un consum de 3 litri la suta sau 320d Efficient and Dynamic cu 3.9 litri la suta si 163hp Volvo încă nu poate așa ceva ce obtinea BMW cu 5 ani in urma acest consum .
    Da Volvo sunt buni va mai zic odată zi pe zi cresc dar nu aberati ca tintesc la masa bogatilor din Germania.
    BMW , Mercedes-Benz si Audi sau Porsche mai au alde Volvo de inovat pana acolo.
    Bafta
    3 6
  • "Inoveaza din nou", pe cand Mercedes are Adaptive High Beam Assist din 2008, care face aproape acelasi lucru.
    5 2
  • @sbs
    Aproape si nu prea. Sistemul ala de la MB modifica unghiul lampii pentru masinile care vin pe sensul celalalt, plus banalul low/high automat pe ambele faruri. Sistemul asta de la Volvo "decupeaza" activ zonele in care se afla o masina, fie ea de pe sensul celalalt sau pe acelasi sens.
    Deci, obiectiv, e mai inovativ. Si nici nu cred ca e atat de scump precum farurile cu n-spe leduri care se sting si se aprind ca pomul de Craciun.
    6 1
  • mai baieti... de ce nu vreti voi sa intelegeti ca pe fata pamantului astuia sunt laboratoare de cercetare care ele inventeaza sisteme din astea si apoi vand toatal/partial aceste sisteme TUTUROR celor interesati de ele? N-au nici o treaba constructorii cu inovatul. Ei cel mult fac treaba de integrare a sistemului cu masina lor (Si bineinteles iau deciziile de business). Va dati in stamba pe aici de dragul de a va injura intre voi...
    7 3
  • La stiri despre anumite marci, ar trebuii interzise comentariile. Sunt prea multi in necunostinta de cauza care uzeaza tastatura.
    0 1
  • O MASINA nu "este facuta din" ecranele de multi inch, ledurile si toate briz brizurile din ziua de azi. Degeaba ai toate briz brizurile din lume si ea mecanic este cu tehnologie veche si putin durabila. Prefer un ecran monocrom in schimbul unei stabilitati mai bune sau a unei sigurante mai mari.
    1 0
  • ia vezi tu cu emurile alea si cu x 5 x6 ce zici de un s60 r 300hp sau un s60 poleistar 508 hp tinere nemti mai au de invatat de la suedezi oricum la tabla nemti sunt varza bafta volvo
    0 0
  • Octavian
    Sunt fost posesor de s60....5 ani si am trecut la un Audi A8.
    Da, masinile nemtesti sune fenomenale, si pot sa zic ca un A8 e clar peste Volvo S60(alta clasa oricum), dar sa zicic a Volvo e mult sub....fratilor vorbiti pe fund.

    @tzenu, esti full of crap, ori ai intalnit toate ciurucurile de volvo si de asta te gasesti in treaba sa vorbesti ori esti genul care stie doar bmw si restul sunt tentative, nu? Sunt sigur ca esti mandru de politica bmw din ultimii ani cu tractiune fata, motoare turbo etc., avand in vedere filozofia lor din trecut.

    Daca nu ati fost proprietari ca sa stiti cum sunt, taceti din gura. Vorbiti cu cineva care a avut ani de zile si una si alta si a investit bani, nu click-uri pe internet, si ei sa isi spuna parerea !!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru