Volvo S60 și V60 facelift: sistem multimedia cu Android și o transmisie automată nouă

de Alexandru Monenciu
Joi, 10.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a publicat primele imagini și informații despre noile S60 și V60 facelift. Cele două modele au primit o serie de îmbunătățiri estetice minore, sistem multimedia cu Android și o transmisie automată nouă.

Actuala generație Volvo S60/V60 a debutat în 2018, astfel că acum a venit momentul pentru un bine meritat facelift. Așa cum era de așteptat, îmbunătățirile de ordin estetic sunt minore și includ un spoiler față revizuit, cu prize de aer în negru lucios, terminații ascunse pentru sistemul de evacuare și jante noi.

Volvo propune trei niveluri de echipare pentru S60/V60 facelift, iar acestea sunt Core, Plus și Ultimate. Pachetele Bright și Dark pot fi și ele bifate.

SISTEM MULTIMEDIA CU ANDROID

De asemenea, cu această ocazie, sistemul multimedia cu Android a fost preluat și de aceste modele. Totodată, va fi instalată și cea mai recentă versiune a funcției Pilot Assist.

Volvo S60/V60 facelift poate fi comandat cu motorizări micro-hibrid și plug-in hybrid. În prima categorie intră versiunile B3, B4, B5 și B6, aceasta din urmă fiind rezervată modelului V60. În cazul lor, motorul de 2.0 litri, pe benzină, este alăturat unui sistem micro-hibrid la 48V (+ 14 CP) și dezvoltă 163, 197, 250, respectiv 300 CP.

Versiunea break V60 este disponibilă și alături de un motor turbodiesel, de 2.0 litri, micro-hibrid, de 197 CP.

TRANSMISIE AUTOMATĂ NOUĂ

Dacă versiunile de 250 CP și 300 CP păstrează vechea transmisie automată cu opt rapoarte și convertizor de cuplu, versiunile B3 și B4 vor fi echipate cu o cutie automată nouă, cu 7 rapoarte și dublu-ambreiaj.

De cealaltă parte avem noile S60/V60 plug-in hybrid.

Sistemul de propulsie este compus dintr-o unitate de 2.0 litri, pe benzină, care dezvoltă 253 CP sau 310 CP, alăturată unui motor electric de 146 CP. Din pachet mai face parte și o baterie de 14.9 kWh, astfel că modelul suedez poate parcurge între 75 și 94 kilometri în modul full electric.

Lansarea pe piața europeană este programată pentru săptămânile următoare.

via Volvo

Comentarii (10)

  • Seriff
    Am citit bine, scrie diesel? Cum diesel? Parca aia in tarile nordice erau cei mai evoluati, acolo sunt doar masini electrice, nu mai exista diesel de vreo 20 de ani, doar romanii conduc diesel, nu se mai fabrica, asa sustin expertii de tastatura mihai, e-dick si mircea badea, cum nu e asa?
    11 3
  • @Seriff
    Ai citit si ca la Volvo au crescut vanzarile de PHEV si electrice si au scazut cele de diesel?
    https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/293359/volvo-cars-records-full-year-sales-growth-sales-of-electrified-cars-grew-more-than-60
    Diesel exista pentru ca inca unii nu s-au trezit, aia ca tine si nu din tarile evoluate unde taxale sunt super mari, ci prin tari care inca nu taxeaza dieselul cum ar trebui. Daca vrei sa te lamuresti, cauta oferte la Volvo diesel in Olanda, Finlanda, Suedia, Norvegia. Vezi cam ce inseamna si daca merita.
    De exemplu, daca cauti un xc90 in Olanda (descarca brosura cu preturi de acolo), ai o singura optiune: T8 PHEV. Nu poti nici macar alege dieselul sau benzina! Deci nu te lasa sa fii prost, mai pe interesul tau. Taxele (BPM) pe diesel erau atat de mari incat ajungea masina noua mai scumpa ca un PHEV si apoi urmau taxele de drum, iarasi mari pentru diesel!
    Volvo XC60 il poti comanda doar benzina T6 sau PHEV T8, deci fara diesel in oferta.
    Volvo XC40 poate fi comandat doar benzina sau PHEV benzinar.
    Deci vezi ca vorbesti mult si prost?
    https://www.volvocars.com/nl/modellen/prijslijsten
    Success cu troaca ta. Cum ziceam, evoluatii iau altceva.
    0 10
  • Seriff
    1.Nici sa te semnezi nu esti in stare, desi se stie ca esti ori pensatul de Mihai, Mircea Badea sau Edikk
    2. Olanda e plina de masini diesel pe strazi, nu e un exemplu, cine nu crede ii doresc sa se duca pana acolo sau sa caute pe youtube clipuri de pe strazile oricarui oras olandez.
    3.Faptul ca Volvo inca face Diesel inseamna ca e cerere mare pentru asa ceva
    4.Phev consuma si polueaza mai mult decat orice diesel odata ce ramane fara curent in baterie, e doar o vrajeala ca e ECO, nu e nimic ECO la un phev, sunt celebre pentru consumuri de 8-9 la suta la viteze de 120 km/ h.
    5.E normal sa scada vanzarile cand vin comunistii si impun taxe, asa facea si Ceausescu, de exemplu Dacia vindea de rupea, Audi si Bmw nu vindeau, fiindca doar DACIE aveai voie sa cumperi, asa si acum, faptul ca unii comunisti de parlamentari interzic accesul la niste bunuri nu inseamna ca ele sunt proaste, inseamna ca traiesti in comunism, sti ce e ala comunism, e sistemul ala din care faci parte cu varf si indesat si pe care il reprezinti cu fiecare postare, du-te la mormantul lui Ceasca si aprinde-i o lumanare.
    2 1
  • @Seriff
    Daca ai citi mai bine articolul, ai vedea ca Volvo propune multe variante de hibride benzinare si PHEV benzinare si DOAR o varianta diesel. Deci cand scrii ca exista mare cerere pentru diesel inca, esti clar pe dinafara.
    Tu pe unde te-ai plimbat in Olanda si ai vazut ca e plina de diesel pe strazi? :)) Tu stii ce insemna la ei diesel si cam cat platesc taxa de drum pentru diesel?
    Ca sa te luminez putintel iti explic cum sta treaba: la ei se plateste taxa de drum in functie de zona, combustibil si greutatea masinii pe paliere de cate 100 kg. Pentru diesel platesti dublu la aceeasi greutate a masinii si in aceeasi zona fata de benzinare. Pentru PHEV benzinar platesti la jumatate din benzinar simplu.
    Cota de piata a masinilor diesel noi vandute in Olanda a scazut sub 10%
    Olanda are cea mai buna infrastructura pentru incarcare masini electrice.
    https://www.leasefetcher.co.uk/content/most-electric-car-friendly-countries
    Poti veni si tu cu chestii concrete si nu balarii?
    Nu vezi ca toti producatorii vin cu PHEV si full electrice?
    Legat de consum la PHEV, trebuie sa mentionez ca si aici esti pe dinafara. PHEV sunt bune daca le folosesti ca PHEV, adica le incarci. Daca le iei doar cu numele si nu stii cum se incarca, atunci e ca si cum isi dieselul si ii anulezi DPF sau nu pui Adblue.
    Am XC90 PHEV de vreo 5 ani. Consum de 6,4% imi arata acum.
    1 2
  • @Sherif, daca tot o ardem in ecologie si cât ne pasa noua de planeta de copii si de urșii polari, PHEV ar trebui sa însemne o masina mică spre medie care poate sa se miște câțiva km prin oraș pe baterie… totul ok dar XC90 numa in categoria asta nu este, dar treaba ta banii tai.
    Referitor la prostia taxelor mai mari pe diesel, adică daca ai bani sa plătești taxa poți polua? Chiar nu vezi nici o inepție în abordare? Dacă ceva poluează ar trebui scos din consum, oferta etc. Sănătatea noastră nu trebuie pusă in pericol de cei care-si permit sa plătească o taxa. Asta merge in cazul țigărilor… plătești taxa, bagi mizeria in tine si cu asta basta. Ai înțeles ca si tu trebuie sa vi cu chestii concrete, adică ce poate planeta cumpara astăzi, concret 90% din mașinile noi sunt sub 20.000 de euro. Ai tu vreo recomandare concretă de PHEV sau BEV in banii ăștia. Ca tot ce știi tu sa spui este Olanda si alte 2, 3 excepții care împreuna nu fac nici 1% din piața mondiala… este destul de concret, specific, măsurabil?
    Eu am XC 60 benzina, abia are 15.000 km si nu-l scot sub 10% nici cu slujbe… dar 13, 14 fără probleme.
    Înainte am avut un X3 benzinar cam prin aceeași zona, dar totuși reușeam 9%, cum faci tu de ajungi la consumul de 6,4 nu cred si gata… doar dacă faci 15 km pe zi si încarci in fiecare noapte. Pentru așa ceva nu as plăti 50.000 de euro pentru XC90.
    Dacă tu scoți hardughia la un drum si conduci cu 120/h 300 km, cât “îți arată”, sau îți afișează?
    2 0
  • Pai XC90 e in categoria asta:
    https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/singura-masina-din-lume-in-care-nu-a-murit-nicio-persoana-autoturismul-a-fost-lansat-in-2002-914820
    Tu vezi intr-un fel PHEV, altii le vad in alt fel. De asta le si produc.
    6,4% e consumul afisat pe ultimii 1200 km parcursi (atunci am resetat computerul de bord). Fac anual intre 15-20000 km si niciodata nu a sarit 9% (atunci in conditii de iarna in concediu si fara sa incarc).
    Deci daca faci comparatie intre benzinar si PHEV, vezi si tu diferenta!
    Anul trecut in concediu am facut 2120km, fara sa incarc: 7,8%
    Eu zic ca merita 100000 masina (nu 50).
    0 3
  • Si eu am facut un drum de Danemarca, vreo 4000 km in total din care 80% pe autostrada la viteze mari (mai ales prin Germania :))), cu consum de 5,9%. Binenteles cu 2.0 diesel.
    3 1
  • Le produc ca sa se încadreze in emisii. N-avea chef nici un producător sa cheltuiască sute de milioane in dezvoltare si sa ajungă mașinile sa coate cat un apartament super decent. Dacă mergi cu 80 km/h cu un diesel scoți 5 fără probleme, cam asta este viteza cu care te-ai mișcat, altfel nu scoteai tu consumul ăla din benzinar de 2 tone nici dacă mergeai la aspirație. Eu vorbesc de 120-140 km/h, unii vrem sa si ajungem unde ne-am dorit in aceeași zi. Până la urma ar fi bine ca toți sa fim multumiți de alegerea făcută când cumpărăm o mașină, si se pare ca tu ești, deci nu contează ce credem unii sau alții. Sa te bucuri de PHEV-ul tău.
    3 0
  • Da…. 90% sunt peste 120 km/h.
    Merg zilnic pe autostrada cu 4 benzi la munca aproape 150 km/zi.
    Pentru oraș folosim ceva mai mititel ;)
    1 0
  • @Dutz Nu vad ce e asa greu de inteles cu taxele. Sunt menite sa descurajeze si reusesc. Da, daca ai bani poti sa poluezi in continuare, dar pt fiecare care are bani mai sunt 10 care n au sau nu vor sa dea si se reorienteaza.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru